Ухвала
від 17.02.2009 по справі 4-271/07-ап
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛ ЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

Справа №4/271/07-АП Г оловуючий суддя у 1-ій

Категорія статобліку - 6.11 інстанції - Зін ченко Н.Г.

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2009 ро ку м. Дніпропетровсь к

Колегія суддів Дніпроп етровського апеляційного ад міністративного суду у склад і:

головуючого судді - допові дача- Туркіної Л.П.,

суддів- Коршун А.О ., Проценко О.А.

при секретарі- Красо та А.О.

за участі представникі в сторін:

позивача- не прибув

відповідача- Липка С .О. (довіреність №10 від 04.09.08р.)

прокуратури- не при був

розглянувши у відкрито мусудовому засіданні в м. Дні пропетровську апеляційну скаргу Прокурора

на постанову господарс ького суду Запорізької облас ті від 28.08.2007 року

у справі№4/271/07-АП

за позовомПрокурора м. З апоріжжя в інтересах держави в особі Запорізького обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, м. Зап оріжжя

дотовариства з обмежен ою відповідальністю «Фьюче Л ТД», м. Запоріжжя

простягнення 27360,75 грн . штрафних санкцій за незайня ті інвалідами робочі місця т а 747,11 грн. пені, -

Встановила:

У липні 2007 року Прокуро р м. Запоріжжя в інтересах дер жави в особі Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів з вернувся до господарського с уду Запорізької області із п озовом до товариства з обмеж еною відповідальністю «Фьюч е ЛТД» (далі ТОВ «Фьюче ЛТД») п ро стягнення 27360,75 грн. адмініст ративно-господарських санкц ій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у 2006р. та 747,11 грн. пені.

Постановою госпо дарського суду Запорізької о бласті від 28.08.2007 р. відмовлено у задоволенні позову Прокурор а м. Запоріжжя в інтересах дер жави в особі Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів.

Рішення суду обґрунтован о посиланнями на норми ст.. 218 ГК України та тим, що відповідач довів факт вжиття усіх залеж них від нього заходів для нед опущення порушень зобов' яз ань, покладених на нього Зако ном України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» (далі Закон №875-ХІІ ).

Не погодивши сь із постановою суду першої інстанції, прокурор звернув ся із апеляційною скаргою, у я кій, посилаючись на невірне з астосування судом норм матер іального та процесуального п рава, просить скасувати пост анову та прийняти нову, якою з адовольнити вимоги прокурор а та стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Фьюче ЛТД» 28107,86 адміністративн о - господарських санкцій з а не зайняті інвалідами робо чі місця у 2006 році на користь За порізького обласного відділ ення Фонду України соціально го захисту інвалідів.

У апеляційній скарзі апелянт вказує наступне.

Перевіркою, проведеною пр окуратурою м. Запоріжжя вста новлено, що згідно звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів, затвердженого Наказом Мінпраці України від 10.02.07 № 42 (форма 10-ПІ) поштова-річна ), наданого відповідачем - ТО В «Фьюче ЛТД» до Запорізьког о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів, середньооблікова кількіс ть штатних працівників, що пр ацювали у відповідача за зві тній період склала 326 осіб.

Таким чином, середньооблік ова кількість інвалідів, від повідно до нормативу, встано вленого ч.1 с. 19 Закону №875-ХІІ, на підприємстві ТОВ «Фьюче ЛТД » повинна складати 13 осіб.

Згідно відомостей, наданих відповідачем у звіті, середн ьооблікова кількість інвалі дів на підприємстві склала 10 о сіб, що є меншою, ніж установле но нормативом.

Системний аналіз норм Зак ону №875-ХІІ дає підстави ствер джувати, що норми даного Зако ну спрямовані на надання інв алідам соціально-трудових та інших гарантій з боку держав и. Таким чином встановлюють о бов' язок держави з працевла штування перед інвалідами, а не перед підприємствами, що н е виконали норматив, передба чений ст. 19 Закону №875-ХІІ.

Відповідно до ч. 8 ст. 69 ГК Укра їни та ст. ст. 19, 20 Закону № 875-ХІІ, аналізуючи вину підпри ємства у невиконанні нормати ву, що полягає у необхідності працевлаштувати інваліда аб о сплатити відповідну суму а дміністративно-господарськ их санкцій, необхідність спл ати адміністративно-господа рських санкцій обумовлюєтьс я саме не працевлаштуванням інвалідів у достатній кілько сті.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти апе ляційної скарги заперечив, п росив суд апеляційної інстан ції залишити апеляційну скар гу без задоволення.

Представники позивача т а прокурор до суду не прибули , про час та місце судового зас ідання повідомлені належним чином, про що свідчать повідо млення органів зв' язку, які знаходяться в матеріалах сп лави.

Заслухавши представник а відповідача та дослідивши матеріали справи, колегія су ддів дійшла висновку, що апел яційна скарга не підлягає за доволенню, виходячи з наступ ного.

ТОВ «Фьюче ЛТД» є юридич ною особою та відноситься до підприємств, яким, відповідн о до ст. 19 Закону №875-ХІІ встанов люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів.

Відповідно до ст. 19 Закон у №875-ХІІдля підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, уст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьо х відсотків середньообліков ої чисельності штатних праці вників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця.

Відповідно до ст. 20 Закону №87 5-ХІІ підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.

ТОВ «Фьюче ЛТД» було под ано до Запорізького обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звіт пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2006 рік , копія якого знаходиться в матеріа лах справи.

Відповідно до звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за формою 10-ПІ середньооблікова кількість штатних працівників на підп риємстві відповідача у 2006 роц і склала 326 осіб. Відповідно до нормативу, передбаченого ст . 19 Закону №875-ХІІ, у відповідача мали бути працевлаштовані і нваліди в кількості 13 осіб. Фа ктично, на підприємстві відп овідача у 2006 році, були працевл аштовані інваліди у кількост і 16 осіб. Однак середньообліко ва чисельність інвалідів скл ала 10 осіб.

Таким чином матеріали спра ви підтверджують наявність о бставин, які визначені ст. 20 За кону №875-ХІІ у якості правопор ушення у сфері господарської діяльності, однак загальні п ринципи відповідальності за такі правопорушення визначе ні у ГК України, відповідно до ч. 1 ст. 218 якого, підставою для го сподарсько-правової відпові дальності учасника господар ських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері госп одарювання.

Частиною другою названої статті встановлено, зокрема , що учасник господарських ві дносин відповідає за невикон ання або неналежне виконання господарського зобов' язан ня чи порушення правил здійс нення господарської діяльно сті, якщо не доведе, що ним вжи то усіх залежних від нього за ходів для недопущення господ арського правопорушення.

Як вбачається із матеріалі в справи та підтверджується наданими до справи матеріала ми, відповідачем вживались з алежні від нього заходи для н едопущення господарського п равопорушення щодо працевла штування інвалідів, а саме: ві дповідач фактично створив 16 р обочих місць для працевлашту вання інвалідів, протягом 2005-200 6 р.р. звертався до Орджонікідз евського районного центру за йнятості з приводу наявності вакансій для працевлаштуван ня інвалідів, направляв лист и у Райадміністрацію та Союз інвалідів, в яких просив спри яти у працевлаштуванні інвал ідів, давав оголошення у засо би масової інформації про на явність робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, то що.

Отже, відповідач довів факт відсутності вини та неможли вість уникнення правопоруше ння з незалежних від нього пр ичин, що виключає можливість притягнення його до відпові дальності.

На підставі викладеного, ко легія суддів дійшла висновку , що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню, а постанов а суду першої інстанції є обґ рунтованою та такою, що не під лягає скасуванню.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 К одексу адміністративного су дочинства,

колегія суддів, -

Ухвалила:

Апеляційну скаргу Прокурора залишити без з адоволення.

Постанову господарськ ого суду Запорізької області від 28.08.2007 року - без змін.

Ухвала набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 КАС У країни.

Ухвала може бути оскарж ена відповідно до ст. 212 КАС Укр аїни.

Ухвала оформлена ві дповідно до ст. 160 КАС України 19 .02.2009 року.

Головуючий суд дя: Л.П. Туркіна

Судді: А.О. Коршун

О.А. Проценко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2009
Оприлюднено13.11.2009
Номер документу3065686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4-271/07-ап

Ухвала від 17.02.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні