УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2013 р.Справа № 2а-14096/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бенедик А.П.
Суддів: Калитки О. М. , Калиновського В.А.
за участю секретаря судового засідання Дерев'янко А.О.
представника відповідача Філатової Н.Ю.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укралкотрейд" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 06.02.2013р. по справі № 2а-14096/12/2070
за позовом Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укралкотрейд"
про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд", в якому просив стягнути з відповідача фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656,28 до Державного бюджету України (код плат. 21081100, р/р 31110106700429 УДКСУ у Харківській області, МФО 851011 код 37599633).
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач посилається на рішення про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року, прийнятого та підписаного в.о. директора Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України Конончук В.А., яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 33656,28 грн. Інформації про виконання суб'єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій від 17.10.2012 р. № 000297 до Департаменту у встановлені строки не надійшло, у зв'язку з чим позивач і звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 06.02.2013 року задоволено адміністративний позов Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656.28 до Державного бюджету України.
Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 06.02.2013 року.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач посилається на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також на доводи та обставини, викладені в апеляційній скарзі.
Позивач надав письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких, посилаючись на обґрунтованість та об'єктивність рішення суду, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Представник відповідача в судовому засіданні суду апеляційної інстанції підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.
Представник позивача в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у Харківській області на підставі наказу від 06.08.2012 року № 386, направлення від 06.08.2012 року № 221/21-3П проведено перевірку складського приміщення з питань дотримання вимог діючого податкового законодавства в сфері обігу алкогольних напоїв, який розташовано за адресою: м. Харків, пр. Гагаріна, 100 та належить суб'єкту господарювання ТОВ "Торговий дім "Укралкотрейд" (код ЄДРПОУ-37846710, юридична адреса: 62459, Харківська обл.. Харківського району с. Ржавець, вул. Калініна, буд. 36), про що працівниками регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Харківській області складено акт перевірки від 10.08.2012 року № 208/213/37846710 (а.с.5-6).
Перевіркою встановлено зберігання алкогольних напоїв виробництва ТОВ "Олександрія БЛіГ", без марок акцизного податку встановленого зразка (тобто з порушенням пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України алкогольні напої у кількості 1 236 пляшок (опис продукції наведений в додатку на 61-у аркуші), марковані марками, що не видавались безпосередньо виробнику, згідно з інформацією регіонального управління у Кіровоградській області (лист від 04.09.2012 року № 321121-148) та інформації з центральної бази даних юридичних осіб ДПА України АС "Акцизна марка", марки з реквізитами у діапазоні 11 АААА-АААР (007000-007999, 800000-800999) 06/11 12,636 грн. та 11ААБВ 007709 07/11 12,636 грн. не отримувались регіональним управлінням і не видавались покупцю, а саме: горілка "Олександрія" у кількості 1 236 пляшок, місткість 0, 75л., міцність 40 %, дата розливу 27.04.2011 року, ціна за одиницю товару становить 27,23 грн. з ПДВ, згідно з видатковою накладною від 7.12.2011 року № ТХ-0006071.
Перевірка здійснена в присутності директора суб'єкта господарювання ТОВ "ТД Укралкотрейд" - Філя В.В.., яким акт перевірки отримано та підписано без зауважень.
Рішенням про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року, прийнятого та підписаного в.о. Директора Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України Конончук В.А., відповідно до статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 33656,28 грн.
Листом з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення Департаментом контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" акт перевірки від 10.08.2012 року № 208/213/37846710 та рішення про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року, яке останнім отримано 26.10.2012 року (а.с.8).
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення в судовому порядку з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656,28 грн., оскільки станом на час розгляду справи фінансові санкції до бюджету відповідачем у добровільному порядку не сплачені.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Згідно ч.1 ст.238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Одним із видів цих санкцій згідно зі статтею 239 цього Кодексу є адміністративно - господарський штраф, яким відповідно до частини першої ст. 241 ГК України є грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.
Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення (частина друга ст.241 ГК України).
Відповідно до п.5 ст.20 вказаного Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1251, немаркованими є алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог цього Положення, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Не підлягають маркуванню: алкогольні напої і тютюнові вироби, які постачаються для реалізації магазинам безмитної торгівлі безпосередньо вітчизняними виробниками такої продукції за прямими договорами, укладеними між вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів і власниками магазинів безмитної торгівлі. При цьому переміщення алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що спрямовуються виробниками до магазинів безмитної торгівлі, здійснюється під митним контролем із застосуванням заходів гарантування доставки; алкогольні напої і тютюнові вироби, які ввозяться в Україну і розміщуються у митному режимі магазину безмитної торгівлі; еталонні (моніторингові) чи тестові зразки тютюнових виробів, які не призначені для продажу вроздріб і ввозяться на митну територію України акредитованими державними випробувальними лабораторіями та/або суб'єктами господарювання, які мають ліцензії на право виробництва відповідної продукції, для проведення досліджень чи випробувань (калібрування лабораторного обладнання, проведення дегустації, вивчення фізико-хімічних показників тютюнових виробів, дизайну упаковки).
Згідно з п.2 ст.28 названого Положення, відповідальність за порушення порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи згідно із законом.
Згідно абзацу третього пункту 4 статті 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до статтею 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Згідно із пунктом 20.1.28 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Зокрема, відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва, обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», за порушення норм цього Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів.
Абзацом 15 частини другої ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено, що виробництво, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 8500 гривень.
Частиною 4 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" встановлено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Частиною 5 ст. 17 цього Закону також визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду; дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку.
Відповідно до пункту 10 "Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 р. №790, у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Колегія суддів зазначає, що рішення про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось, є чинним, однак Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" його владні приписи в частині оплати штрафу не виконані, внаслідок чого утворилась спірна сума заборгованості, що в свою чергу стало підставою для звернення Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України з даним адміністративним позовом.
Відповідачем на підставі вимог ч. 1 ст. 71 КАС України не надано доказів погашення у добровільному порядку спірної суми заборгованості, як і не надано доказів відсутності обов'язку оплачувати фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656,28 грн.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укралкотрейд" залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 06.02.2013р. по справі № 2а-14096/12/2070 за позовом Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укралкотрейд" про стягнення штрафних санкцій залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Бенедик А.П. Судді (підпис) (підпис) Калитка О. М. Калиновський В.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Бенедик А.П.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30665352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бенедик А.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні