Постанова
від 08.04.2013 по справі 823/690/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  08 квітня 2013 року                                                         Справа № 823/690/13-а 10 год. 15 хв.                                                                                              м. Черкаси     Черкаський окружний адміністративний суд у складі:   головуючого судді - Паламар П.Г., при секретарі - Овсієнко О.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом  управління Пенсійного фонду України в м. Смілі та Смілянському районі Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю побутове підприємство «Красуня» про стягнення заборгованості,- ПОСТАНОВИВ:       Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом від  11.03.2013р. до товариства з обмеженою відповідальністю побутове підприємство «Красуня», в якому просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень  2011 року, за період з серпня по вересень 2012 року на  суму 2     208 грн. 62 коп. та заборгованість зі сплати штрафних санкцій  в сумі 836 грн. 02 коп., всього на загальну суму  3 044     грн. 64     коп. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що ТОВ побутове підприємство «Красуня», в порушення вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. № 2464 – VІ, не виконало обов'язку щодо сплати до УПФУ в м. Смілі та Смілянському районі Черкаської області простроченої заборгованості.          Начальник управління Пенсійного фонду України в м. Смілі та Смілянському районі Черкаської області надав суду клопотання про розгляд справи без участі свого представника за наявними у справі матеріалами.        Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву не надав, хоча належним чином повідомлявся судом про день та час судового розгляду справи, за адресою, визначеною в довідці про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України: Черкаська область, м. Сміла, вул. Свердлова, 108, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи         Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  вважає, що неприбуття  в судове засідання без  поважних причин представника сторони або третьої особи, не повідомлення ними про причини неприбуття не є  перешкодою для розгляду справи.       Розглянувши поданий адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив  наступне.   Товариство з обмеженою відповідальністю побутове підприємство «Красуня», зареєстроване 07.04.1999р., як юридична особа, відповідно до копії довідки про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України,  ідентифікаційний код 22796407.    Відповідно до ст.13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» позивачем було проведено планову перевірку щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.08.2011р. до 09.12.2012р., за результатами якої складено акт та встановлено порушення п.1 ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та ч.8 ст.9 вищезазначеного закону.       На підставі акту перевірки від 19.12.2012р. №186, за несплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) винесено рішення №1318 від 19.12.2012р., яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 795, 60 коп. та рішення від 19.12.2012р. №1319 на суму 40 грн.  42 коп.   Відповідно таблиці 1. Нарахування єдиного внеску додатку 4 звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за період з серпня по вересень 2012р. відповідач узгодив зобов'язання по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на суму 2127,78 грн.    УПФУ в м. Смілі та Смілянському районі Черкаської області на адресу відповідача направлено  корінець вимоги від 04.10.2012р. №Ю4 на суму 56647 грн. 80 коп. (1276,93 грн. – сума за серпень 2012р., 55370,87 – заборгованість, яка несплачена відповідачем за попередні періоди) та корінець вимоги від 02.11.2012р. №Ю4 (850,85 грн. – сума за вересень 2012р., 56647,80 – заборгованість, яка несплачена відповідачем за попередні періоди), які повернуті та не вручені, в зв'язку із закінченням терміну зберігання.        Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, є Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010р. (далі по тексту – Закон №     2464), що набрав чинності з 01.01.2011р.   Відповідно до п.2 ч.1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.        Платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно статті 4 Закону № 2464 є, зокрема: 1) роботодавці: - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; - фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) тощо; 2) фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності; 3) особи, які забезпечують себе роботою самостійно – займаються незалежною професійною діяльністю, а саме науковою, літературною, артистичною, художньою, освітньою або викладацькою, а також медичною, юридичною практикою, в тому числі адвокатською, нотаріальною діяльністю, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи підприємцями. З огляду на викладені вище норми Закону № 2464 відповідач є страхувальником, в розумінні цього Закону, та зареєстрований як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України. Відповідно до ч. 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зобов'язаний, зокрема: -  своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати      єдиний внесок; -   вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; -   подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики тощо. Так, згідно ч. 8 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому платники-роботодавці, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників – роботодавців – фізичних осіб-підприємців, які використовують працю інших осіб, та фізичних осіб, якізабезпечують себе роботою самостійно – календарний рік. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 статті 9 Закону № 2464). Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464, в тому числі обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом, визнається  недоїмкою. Оскільки право територіального органу Пенсійного фонду України на звернення до суду з позовом про стягнення з платників несплачених сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено п. 7 ч.     1 статті 13 та ч. 4 статі 25 Закону № 2464, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень  2011 року, серпень-вересень 2012 року та штрафних санкцій на загальну суму в  розмірі  3 044 грн. 64 коп. Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159-163 КАС України, -       ПОСТАНОВИВ:           Адміністративний позов задовольнити повністю.           Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю побутове підприємство «Красуня»,  що знаходиться за адресою: 20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Свердлова, 108, ідентифікаційний код 22796407, на користь управління Пенсійного фонду України в м. Смілі та Смілянському районі Черкаської області, що знаходиться за адресою: 20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 35, код ЄДРПОУ 37802563 заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2011 року,  серпень-вересень 2012 року та заборгованість зі сплати штрафних санкцій за рішеннями від 19.12.2012р. №1318, №1319 на загальну суму  3 044 (три тисячі сорок чотири)     грн. 64     коп.           Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку ст. 186 КАС України.           Суддя                                                                                                          П.Г. Паламар           Повний текст постанови виготовлений 09 квітня 2013 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2013
Оприлюднено16.04.2013
Номер документу30675229
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/690/13-а

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Постанова від 08.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні