ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 квітня 2013 року № 813/1361/13-а
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючого-судді Мартинюка В.Я.
секретар судового засідання Шозда Г.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства (надалі ДП) «Молтекс нафта і газ» Компанії «Молтекс бізнес» до Державної інспекції сільського господарства у Львівській області про визнання протиправними та скасування приписів,-
в с т а н о в и в :
ДП «Молтекс нафта і газ» Компанії «Молтекс бізнес» звернулося в суд з позовом до Державної інспекції сільського господарства у Львівській області про визнання протиправними та скасування приписів від 07.11.2012 року за №404 та від 20.12.2012 року за №831.
Позовні вимоги мотивовані тим, що приписи відповідача не відповідають вимогам чинного законодавства, оскільки користування земельними ділянками здійснюється на підставі договору оренди земельної ділянки від 17.05.2002 року.
Відповідач явку повноважного представника в судове засідання жодного разу не забезпечив.
Фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється у відповідності до вимог ч.1 ст.41 КАС України.
Розглянувши подані документи і матеріали, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив таке.
За результатами перевірки дотримання вимог земельного законодавства позивачем Державна інспекція сільського господарства у Львівській області склала акт від 07.11.2012 року, в якому встановила порушення ст.ст.125, 126 ЗК України, а саме - ДП «Молтекс нафта і газ» компанії «Молтекс бізнес» на території Городоцького району використовує земельні ділянки 2.51 га Завидовицька сільська рада та 0,37 га Угрівська сільська рада для дослідно-промислової експлуатації облаштування Городоцького газового родовища без належно оформлених документів на право користування.
Як наслідок відповідачем було прийнято припис від 07.11.2012 року за №404, яким приписано позивач переукласти договір оренди згаданих земельних ділянок відповідно отримати розпорядження Городоцької районної державної адміністрації та Львівської обласної державної адміністрації.
В подальшому 20.12.2012 року відповідачем було проведено ще одну перевірку, якою встановлено аналогічні порушення та зазначено про невиконання припису від 07.11.2012 року за №404. Крім того, винесено припис від 20.12.2012 року за №831.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
17 травня 2002 року між Городоцькою районною державною адміністрацією Львівської області (орендодавець) та ДП «Європа нафта і газ України» «Європа нафта і газ Лімітед» (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки АЕК №041952, відповідно до якого згідно з розпорядженням голови Львівської обласної державної адміністрації від 15.04.2002 року за №353 орендодавець надає, а орендар приймає у довгострокове, платне користування земельну ділянку площею 2,51 гектари, в межах згідно з планом землекористування, розташовану на території Завидовицької сільської ради Городоцького району та земельну ділянку площею 0,37 гектари, розташовану на території Угрівської сільської ради.
Даний договір зареєстрований у встановленому законодавством порядку.
Як вбачається зі 7 та 8 запису Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 15.12.2011 року ДП «Європа нафта і газ України» «Європа нафта і газ Лімітед» змінено назву на ДП «Молтекс нафта і газ» Компанії «Молтекс бізнес».
Статтею 125 ЗК України, чинної на час проведення перевірок, передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
У відповідності до положень ч.5 ст.126 цього ж Кодексу, право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону, або договором оренди землі та договором відчуження права оренди землі, зареєстрованими відповідно до закону.
Частиною 1 статті 31 Закону України «Про оренду землі», в редакції чинній на час проведення перевірки, договір оренди землі припиняється в разі:
закінчення строку, на який його було укладено;
викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;
смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;
ліквідації юридичної особи - орендаря;
відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем;
набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;
припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства).
Як передбачено ч.4 ст.91 ЦК України, цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
У відповідності до вимог ч.1 ст.104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно із положеннями ч.2 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV, з наступними змінами та доповненнями, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа та дані про юридичних осіб - правонаступників, а також дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення.
Частиною 1 статті 18 цього ж Закону передбачено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Оскільки, в наданій Довідці та Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відсутні відомості про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа та дані про юридичних осіб - правонаступників, а також дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення, суд вважає, що, в даному випадку, відбулась зміна найменування юридичної особи.
Як передбачено ч.4 ст.90 ЦК України, у разі зміни свого найменування юридична особа крім виконання інших вимог, встановлених законом, зобов'язана помістити оголошення про це в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, та повідомити про це всім особам, з якими вона перебуває у договірних відносинах.
Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 1 ст. 652 ЦК України також передбачено, що договір може бути змінено у випадку суттєвої зміни обставин, якими сторони керувалися під час укладання договору.
Оскільки зміна найменування юридичної особи не є суттєвою зміною обставин правочину, суд вважає, що правові підстави для переукладення згаданого договору відсутні.
Більше того, такий обов'язок не передбачений чинним законодавством.
Не можна залишити поза увагою і той факт, що в акті перевірки також йдеться про порушення позивачем положень ст.210 та ч.3 п.15 Перехідних положень ЗК України, в який йдеться про недійсність правочинів.
При цьому, з врахуванням того, що положення цих норм стосуються відчуження земельних ділянок та передачі права на відчуження, а спірні правовідносини стосуються оренди землі, які виникли на підставі вищезазначеного договору, суд вважає помилковими висновки відповідача в цій частині.
За таких обставин суд вважає, що правові підстави для переукладення згаданого договору оренди відсутні.
Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку про обгрунтованість та підставність позовних вимог і вважає, що позов підлягає задоволенню.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, такі належить присудити на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати приписи Державної інспекції сільського господарства у Львівській області від 07.11.2012 року за №404 та від 20.12.2012 року за №831.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства «Молтекс нафта і газ» Компанії «Молтекс бізнес», що знаходиться за адресою Львівська область, Городоцький район, с.Завидовичі, урочище Крижова,1 (код ЄДРПОУ 31252602) 34 грн. 41 коп. (тридцять чотири гривні сорок одну копійку) сплаченого судового збору.
4. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
5. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 16 квітня 2013 року.
Суддя В.Я.Мартинюк
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30677376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні