Постанова
від 15.04.2013 по справі 813/1685/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018,  м. Львів,  вул. Чоловського,  2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И           15 квітня 2013 року                                                                 № 813/1685/13-а   Львівський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого - судді Журомської М.В., за участю секретаря судового засідання Козак Н.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області до Дочірнього підприємства «Західукргеологія» Національної акціонерної компанії «Надра України» про стягнення заборгованості,- ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області звернулося у Львівський окружний адміністративний суд з позовом до Дочірнього підприємства «Західукргеологія» Національної акціонерної компанії «Надра України», просить стягнути заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених по Списку № 2 на загальну суму 92   849,08 грн. Позовні вимоги обгрунтовує тим, що відповідно вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення» страхувальник відшкодовує витрати Пенсійного фонду України на доставку і виплату пенсій, які призначені його працівникам на пільгових умовах за Списком №2. У зв'язку з невідшкодуванням відповідачем боргу по пільгових пенсіях з 01.12.2012 р. по 31.01.2013 р. в сумі 92   849,08 грн., такий борг підлягає до стягнення судом. Позивача в судове засідання явки уповноваженого представника не забезпечив, подав клопотання у якому позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов повністю, розглядати справу без участі його представника. Відповідач проти позову заперечив, подав письмові заперечення на позов у яких зазначив, що Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція, як відокремлений підрозділ ДП НАК «Надра України» «Західукргеологія» перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі та сплачує страхові внески, тому боржником по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій повинна бути Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція, а не ДП НАК «Надра України» «Західукргеологія». Також зазначив, що згідно позиції, яка викладена у листі Пенсійного фонду України від 07.12.2011 р. № 27302/02-20 фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до статтей 55, 100 Закону України «Про пенсійне забезпечення» підприємствами не відшкодовуються. Просив у задоволенні позову відмовити. Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи. Справа розглядається за наявними в ній матеріалами справи, відповідно до ст. 71 КАС України. У зв'язку з неявкою осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, відповідно до вимог частини 1 статті 41 КАС України. Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку. Згідно довідки Головного управління статистики у Львівській області від 01.02.2012 року № 567744, дочірнє підприємство «Західукргеологія» НАК «Надра України» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Львівської міської ради за адресою: 79000, м. Львів, пл. Міцкевича, 8, ідентифікаційний код 01432606. Згідно довідки Головного управління статистики у Львівській області від 01.02.2012 року № 567742, Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція дочірнього підприємства НАК «Надра України» «Західукргеологія» зареєстрована виконавчим комітетом Львівської міської ради за адресою: 77300, Івано-Франківська область, м.Калуш, вул.. Пекарська, 5, ідентифікаційний код 01431593, з організаційно правовою формою – філія (відокремлений підрозділ, без права юридичної особи). Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція дочірнього підприємства НАК «Надра України» «Західукргеологія», згідно наявного в матеріалах справи повідомлення, взята на облік із зазначенням розміру та строків подання розрахунку страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до пенсійного фонду. Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058-IV передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом, а саме, відповідно до норм Законів України «Про пенсійне забезпечення», «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР відшкодуванню підлягали пенсії, призначені за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». До набрання чинності Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» діяв наступний порядок покриття витрат ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій: до 17.02.2000 року обов'язок підприємств відшкодовувати витрати ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за пунктами «б»-«з» статті 13 було передбачено частиною 2 статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 17 лютого 2000 року № 1461-III частину 2 статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» було виключено та одночасно цим же Законом доповнено статтю 2 та статтю 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» пунктами, якими було встановлено обов'язок підприємств відшкодовувати витрати ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Порядок відшкодування платниками збору витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до 01.01.2004 року було передбачене також Інструкцією про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України (затверджена постановою правління ПФУ від 19.10.2001 № 16-6, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 29.11.2001 року за № 998/6189). Отже, обов'язок підприємств відшкодовувати витрати ПФУ на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» був передбачений на законодавчому рівні, у тому числі і станом на 01.01.2004 року (день набрання чинності Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»). Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи. Керуючись абз. 4 пункту 1 статті 2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з»статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Відповідно до абз. 3 пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування становить 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абз. 4 пункту 1 статті 2 цього Закону. Виходячи з наведених норм, відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Положеннями статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Таке саме визначення страхових внесків наведено і в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженій Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663). Цією інструкцією на даний час визначено порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції № 64/8663 встановлено, що платниками страхових внесків є підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. В пункті 6 зазначеної Інструкції № 64/8663 зазначено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»в таких розмірах, як 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абз. 1 частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених КМУ та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. Пунктом 6.4 Інструкції № 64/8663 визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Відповідно до пункту 6.5 вказаної Інструкції № 64/8663, розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Пунктом 6.8 Інструкції № 64/8663 встановлено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Управління відповідно до пункту 6.4 Інструкції направляло Калуській нафтогазорозвідувальній експедиції дочірнього підприємства НАК «Надра України» «Західукргеологія» розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до п. «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», згідно якого Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція дочірнього підприємства НАК «Надра України» «Західукргеологія» повинна щомісячно самостійно нараховувати та відшкодовувати Управлінню пенсійного Фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій. Як вбачається з розрахунку сум заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б-з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за Списком 2 за період 01.12.2012 року по 31.01.2013 року, заборгованість Калуської нафтогазорозвідувальної експедиції дочірнього підприємства НАК «Надра України» «Західукргеологія перед Управлінням пенсійного фонду становить 92   849,08 грн. Відповідачем не заперечується право осіб, зазначених в розрахунках, на пільгові пенсії. Також, не заперечується відповідачем і зайнятість вказаних пенсіонерів на роботах з важкими умовами праці на підприємстві відповідача, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України. Докази вжиття заходів щодо погашення заборгованості в матеріалах справи відсутні. Судом не беруться судом до уваги твердження відповідача, що Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція, як відокремлений підрозділ ДП НАК «Надра України» «Західукргеологія», перебуваючи на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі та сплачуючи страхові внески, повинна бути боржником по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, а не ДП НАК «Надра України» «Західукргеологія», оскільки Калуська нафтогазорозвідувальна експедиція створена без права юридичної особи як відокремлений підрозділ ДП «Західукргеологія» НАК «Надра України». Відповідно до частини 3 статті 95 Цивільного кодексу України філії та представництва не є юридичними особами, вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Відповідно до ч. 1 ст. 96 Цивільного кодексу України, юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Враховуючи викладене філії не можуть бути самостійними суб'єктами цивільних відносин та самостійно відповідати за дії, які вони вчиняють, отже суб'єктом цивільної відповідальності буде не філія, а юридична особа, яка її створила. Окрім того, відповідно до частини 3 статті 48 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам). За таких умов, заперечення відповідача спростовуються матеріалами справи та положеннями чинного законодавства, тому є безпідставними. Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,  а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обгрунтовані матеріалами справи і підлягають до задоволення. Щодо судових витрат, відповідно до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати у формі судового збору з відповідача не належить стягувати. Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд – ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Дочірнього підприємства Національної акціонерної компанії «Надра України» «Західукргеологія» (м. Львів, пл. Міцкевича, 8, ЄДРПОУ 01432606) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Калуші Івано–Франківської області (Івано–Франківська область, м. Калуш, вул. Біласа і Данинилишина, 2, ЄДРПОУ 20551096) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 92   849,08 грн. (дев'яносто дві тисячі вісімсот сорок дев'ять гривень 08 коп.) Судові витрати з сторін не стягуються. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.   Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.           Суддя                                                                                 Журомська М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2013
Оприлюднено17.04.2013
Номер документу30687645
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1685/13-а

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 03.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лейко-Журомська Майя Вікторівна

Постанова від 15.04.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні