Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2013 р. Справа №805/3042/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 год. 55 хв.
Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., при секретарі Піскурєвій Ю.А., за участю представників: позивача - Кузнєцова А.О. (довіреність від 06.08.2012 року № 21/10), відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до приватного підприємства «Детский центр «Умный ребенок» про стягнення заборгованості з земельного податку у розмірі 1 809,41 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення заборгованості з земельного податку у розмірі 1 809,41 грн. з приватного підприємства «Детский центр «Умный ребенок» (далі - ПП «Детский центр «Умный ребенок», відповідач).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має податкову заборгованість з земельного податку у розмірі 1 809,41 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем самостійно нарахованого податкового зобов'язання за липень-грудень 2011 року в загальній сумі 1 682,07 грн. на підставі поданого до податкового органу податкового розрахунку з земельного податку від 28.01.2011 року № 1422, та у зв'язку з несплатою узгоджених сум штрафних санкцій згідно податковим повідомленням-рішенням від 11.01.2013 року № 0000151541 на суму 63,00 грн. та від 11.01.2013 року № 0000161541 на суму 64,34 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строки, встановлені чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведену суму у судовому порядку.
У судовому засіданні представник ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька наведені позовні вимоги підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, заперечень на позов та заяву про розгляд справи без його участі не направив, про дату та час проведення судового засідання був повідомлений належним чином.
Відповідно до ст. 128 КАС України, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача та на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 309020 приватне підприємство «Детский центр ««Умный ребенок» зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 21.04.2003 року за № 1 266 120 0000 009038, ідентифікаційний код юридичної особи 32443016, місцезнаходження: 83004, Донецька область, м. Донецьк, просп. Київський, буд. 6, кв. 17. Згідно з Довідкою про взяття на облік платника податків від 30.09.2008 року ПП «Детский центр ««Умный ребенок» як основний платник податків перебуває на податковому обліку в ДПІ у Київському районі м. Донецька з 14.05.2003 року за № 4523, згідно витягу з бази ідентифікаційний даних по ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Куйбишевському районі як платник окремого податку за неосновним місцем обліку.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач самостійно визначив свої податкові зобов'язання з земельного податку на підставі поданого до ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька податкового розрахунку з земельного податку на 2011 рік від 28.01.2011 року № 1422 в сумі 3860,03 грн. зі сплатою рівними платежами щомісяця з січня по листопад 2011 року по 321, 67 грн. та у грудні 2011 року - 321,66 грн.
Судом встановлено, що відповідач не сплатив до бюджету податкове зобов'язання з земельного податку згідно зазначеного податкового розрахунку за липень-грудень 2011 року, а саме:
- 73,73 грн. - залишкова сума самостійного нарахованого податкового зобов'язання за липень 2011 року (часткова сплата в сумі 247,94 грн.), дата виникнення податкового боргу - 30.08.2011 року;
- 321,67 грн. - щомісячний платіж за серпень 2011 року, дата виникнення податкового боргу - 30.09.2011 року;
- 321,67 грн. - щомісячний платіж за жовтень 2011 року, дата виникнення податкового боргу - 30.10.2011 року;
- 321,67 грн. - щомісячний платіж за листопад 2011 року, дата виникнення податкового боргу - 30.11.2011 року;
- 321,66 грн. - щомісячний платіж за грудень 2011 року, дата виникнення податкового боргу - 30.01.2012 року.
Також судом встановлено, що відповідач не сплатив грошове зобов'язання, а саме:
- 63,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції згідно податковому повідомленню-рішенню від 11.01.2013 року № 0000151541, застосовані на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за погашення податкового боргу з затримкою.
- 64,34 грн. - штрафні (фінансові) санкції згідно податковому повідомленню-рішенню від 11.01.2013 року № 0000161541, застосовані на підставі ст. 126 Податкового кодексу України за погашення податкового боргу з затримкою.
Всього заборгованість відповідача перед бюджетом становить у загальному розмірі 1809,41 грн.
Наведені суми боргу підтверджені карткою облікового рахунку відповідача та розрахунком податкового боргу з земельного податку, що надані позивачем до матеріалів справи.
При цьому, у справі відсутні докази стосовно адміністративного чи судового оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Пунктом 287.3 статті 287 ПКУ, яким встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п. 290.1 ст. 290 ПКУ).
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Податковим кодексом України (ПКУ) встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З огляду на наведене, оскільки грошове зобов'язання по земельному податку відповідачем не сплачене в установлені чинним законодавством строки, таке зобов'язання є податковим боргом.
Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має податковий борг з земельного податку у розмірі 1809,41 грн. (недоїмка - 1682,07 грн., штрафні (фінансові) санкції - 127,34 грн.).
Наведені суми відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем визнана.
Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.
Згідно зі п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
У відповідності до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, що спростували б доводи позивача, відповідач суду не надав, а отже позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Беручи до уваги те, що сума податкового боргу відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджена матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до приватного підприємства «Детский центр «Умный ребенок» про стягнення заборгованості з земельного податку у розмірі 1 809,41 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків, обслуговуючих приватного підприємства «Детский центр «Умный ребенок» (ідентифікаційний код юридичної особи 32443016, місцезнаходження: 83004, Донецька область, м. Донецьк, просп. Київський, буд. 6, кв. 17) в рахунок погашення податкового боргу з земельного податку кошти в сумі 1 809,41 грн. (одна тисяча вісімсот дев'ять грн. 41 коп.), у тому числі: податкове зобов'язання згідно податковому розрахунку з земельного податку на 2011 рік від 28.01.2011 року № 1422 в сумі 1 682,07 грн., штрафні (фінансові) санкції згідно податковим повідомленням-рішенням від 11.01.2013 року № 0000151541 в сумі 63,00 грн. та від 11.01.2013 року № 0000161541 в сумі 64,34 грн.
Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено в присутності представника позивача 11 квітня 2013 року. Повний текст постанови виготовлений 15 квітня 2013 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 17.04.2013 |
Номер документу | 30689407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні