Постанова
від 15.04.2013 по справі 816/874/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/874/13

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді - Бойка С.С., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Абс-Транс" про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

26 лютого 2013 року Державна податкова інспекція у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Абс-Транс" про стягнення коштів в сумі 1 258 грн. 90 коп.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на наявність у відповідача податкової заборгованості по податку на прибуток та комунальному податку в загальній сумі 1 258 грн. 90 коп., яка виникла у зв'язку з несплатою самостійно визначених сум з податку на прибуток підприємств та сум податкових зобов'язань визначених податковими повідомленнями-рішеннями.

Представник позивача в судове засідання не з'явився надавши до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Як вбачається з матеріалів справи ухвали про відкриття провадження, про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду та судова повістка направлялися відповідачу на адресу яка згідно матеріалів справи вказана як його місцезнаходження. Поштові направлення повернулися на адресу суду.

Відповідно пункту 2 частини 3 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення вважається врученим, у тому числі у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, та у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою, повідомленою цими особами суду, або за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, чи для фізичних осіб, які не мають статусу підприємців, за адресою їх місця проживання чи місця перебування, яка зареєстрована у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених даною статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні факти та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що Приватне підприємство "Абс-Транс" (ідентифікаційний код 35521835) 13.11.2007 зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Полтавської міської ради. З 14.11.2007 відповідач перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Полтава.

10.03.2011 ДПІ у м. Полтава проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства "Абс-Транс" з питань своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки складено акт від 10.03.2011 № 1697/15-01/35521835, яким зафіксовано порушення ст. 11 та п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та п. 49.18.2 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме не подання станом на 10.03.2011 декларації на прибуток за 2010 рік термін подання якої 09.02.2011. Відповідальність платника податків передбачена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України.

За результатами розгляду вказаного акту ДПІ у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення від 29.04.2011 № 0008131501 яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств за штрафними санкціями в розмірі 170 грн. Вказане рішення направлялось на адресу відповідача, однак поштове відправлення повернулось до ДПІ у м. Полтава з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання.

Крім того, 03.08.2011 ДПІ у м. Полтава проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток відповідача.

За результатами перевірки складено акт від 03.08.2011 № 6247/15-01/35521835 яким зафіксовано не подання податкової звітності по податку на прибуток. Відповідальність платника податків передбачена пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.

За результатами розгляду вказаного акту ДПІ у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення від 14.09.2011 № 0012851501. яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем єдиний податок з юридичних осіб 1 грн. Вказане рішення 19.09.2011 отримано відповідачем, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

09.11.2011 Приватним підприємством "Абс-Транс" до ДПІ у м. Полтава подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за ІІ - ІІІ квартали 2011 року згідно якої самостійно обраховано суму податку на прибуток, що підлягає сплаті 651 грн.

Крім того, 09.06.2010 позивачем проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Абс-Транс" з питань своєчасності подання податкового розрахунку комунального податку.

За результатами перевірки складено акт від 09.06.2010 № 5827/35521835, яким зафіксовано порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та п. 2.5 Положення про комунальний податок, затвердженого рішенням сьомої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 12.09.2006, а саме не подання станом на 09.06.2010 податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2010 року термін подання якого 11.06.2010.

За результатами розгляду вказаного акту ДПІ у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення від 23.06.2010 № 0004801505/0, яким до відповідача застосовано штраф в сумі 170 грн. Вказане рішення направлялось на адресу відповідача однак поштове відправлення повернулося до ДПІ у м. Полтава з відміткою поштового відділення "адресат вибув".

27.12.2010 позивачем проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Абс-Транс" з питань своєчасності подання податкового розрахунку комунального податку.

За результатами перевірки складено акт від 27.12.2010 № 12803-1505-35521835, яким зафіксовано порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та п. 2.5 Положення про комунальний податок, затвердженого рішенням сьомої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 12.09.2006, а саме не подання станом на 27.12.2010 податкових розрахунків комунального податку за ІІ та ІІІ квартали 2010 року термінами подання до 09.08.2010 та 09.11.2010.

За результатами розгляду вказаного акту ДПІ у м. Полтаві винесено податкове повідомлення-рішення від 27.12.2010 № 0009021505/0 яким до відповідача застосовано штраф в сумі 340 грн. Вказане рішення направлялось на адресу відповідача однак поштове відправлення повернулося до ДПІ у м. Полтава з відміткою поштового відділення "за закінченням строку зберігання".

Відповідно до п. 16.1 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Згідно з п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону.

Згідно з п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.

На підставі п.п. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до абзацу 1 пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового Кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Вказані податкові повідомлення-рішення ні в адміністративному ні в судовому порядку не оскаржувалося, отже визначене ними грошове зобов'язання є узгодженим.

Відповідно до п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу Країни пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Згідно з п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується:

у день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов'язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини). У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

У зв'язку з несплатою податкового зобов'язання з податку на прибуток у встановлені строки відповідачу було нараховано пеню в сумі 47 грн. 90 коп.

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином на дату судового розгляду за відповідачем рахується заборгованість по сплаті податкового боргу з податку на прибуток в сумі 748 грн. 90 коп. та по сплаті комунального податку з юридичних осіб в сумі 510 грн. 00 коп.

На підставі пункту 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-XІІ державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Аналогічна за змістом норма міститься і у підпункті 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.

На час розгляду справи податкову заборгованість у розмірі 1 021,00 грн. в добровільному порядку відповідачем не сплачено.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Абс-Транс" (код ЄДРПОУ 35521835, вул. Калініна, 25, кв. 2, м. Полтава):

- податковий борг з податку на прибуток в сумі 748 грн. 90 коп. (сімсот сорок вісім гривень 90 копійок) на р/р 31115009700002 код бюджетної класифікації платежу 11021000 одержувач УДКС у місті Полтаві Полтавської області ЗКПО 38019510, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області МФО 831019;

- податковий борг з комунального податку в сумі 510 грн. 00 коп. (п'ятсот десять гривень 00 копійок) на р/р 33219828100002 код бюджетної класифікації платежу 16010200 одержувач УДКС України у м. Полтаві, ЗКПО 38019510, банк одержувача ГУДКС України у Полтавській області МФО 831019.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2013
Оприлюднено17.04.2013
Номер документу30692323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/874/13-а

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Постанова від 15.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні