Україна Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 10 квітня 2013 р. Справа № 805/2659/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волгіної Н.П., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до ПРОФСПІЛКОВОГО КОМІТЕТУ ПІДПРИЄМСТВА КОЛЕКТИВНОЇ ВЛАСНОСТІ «СПЕЦБУД» про припинення юридичної особи, - В С Т А Н О В И В: Позивач, Костянтинівська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби, звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи ПРОФСПІЛКОВОГО КОМІТЕТУ ПІДПРИЄМСТВА КОЛЕКТИВНОЇ ВЛАСНОСТІ «СПЕЦБУД». В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що всупереч приписам чинного законодавства відповідач більше року не подає до Державної податкової інспекції податкову звітність. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачеві за адресою, внесеною до ЄДРПОУ, яка повернута до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 27). Відповідно до ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідач у десятиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття скороченого провадження (з дати повернення поштовим відділенням конверту з ухвалою про відкриття провадження у справі), направлених відповідачеві за адресою внесеною до ЄДРЮОФОП, - заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав. Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду. Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів. Як вбачається з матеріалів справи, ПРОФСПІЛКОВИЙ КОМІТЕТ ПІДПРИЄМСТВА КОЛЕКТИВНОЇ ВЛАСНОСТІ «СПЕЦБУД» зареєстрований виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради Донецької області 12.06.2000 року, місцезнаходження: 85107, Донецька область, м. Костянтинівка, вулиця Мірошніченко, буд. 79 (а.с. 28-30). Перебуває на обліку в якості платника податків в Костянтинівській об'єднаній державній податковій інспекції Донецької області Державної податкової служби України з 25.07.2000 року за № 265 (а.с. 21), заборгованості перед бюджетом зі сплати податків та зборів не має (а.с. 22). Відповідно до наданих суду матеріалів, відповідачем з 01.01.2011 року не подається до податкової інспекції податкова звітність (а.с. 9). Згідно з п. 15.1 ст. 15, п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (ПК України) від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі Податковий кодекс) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Відповідно п.п. 49.18 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб, - до 1 травня року, що настає за звітним; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб-підприємців, - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Згідно п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Частина 2 цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. З метою приведення законодавчих актів України у відповідність із вимогами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб» частину другу ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян» доповнено новим реченням, та відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Відповідно до ст. 4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» Закон України «Про об'єднання громадян» застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом. З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам. Відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань за ст. 32 Закону України «Про об'єднання громадян», які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону та ст. 18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Підпунктом 7.11.12 п. 7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. На виконання зазначеного пункту наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997 року № 233 було затверджено Порядок складання звіту про використання коштів неприбуткових установ і організацій, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості. Згідно з п. 1.3 названого Порядку податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період. В силу ж вимог п. 1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється. Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків. Слід також зазначити, що звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку, що цілком відповідає визначенню, наведеному у п. 1.11 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами». Судом встановлено, що відповідач не виконує вимоги п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу, а саме: не подає протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставою для постановляння судового рішення про припинення юридичної особи є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; здійснення діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством. Підсумовуючи вищезазначене, а також те, що відповідач не спростував ненадання податкової звітності до податкового органу протягом року, вимоги позивача про припинення юридичної особи є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження. Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій. Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст. 7-11, ст. 41, ч. 4 ст.122, ч. 6 ст.128, ст.ст. 158-163, 167, 183-2, 186, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до ПРОФСПІЛКОВОГО КОМІТЕТУ ПІДПРИЄМСТВА КОЛЕКТИВНОЇ ВЛАСНОСТІ «СПЕЦБУД» про припинення юридичної особи – задовольнити. Припинити юридичну особу - ПРОФСПІЛКОВИЙ КОМІТЕТ ПІДПРИЄМСТВА КОЛЕКТИВНОЇ ВЛАСНОСТІ «СПЕЦБУД» (код ЄДРПОУ 36934245). Копію постанови направити державному реєстратору за місцезнаходженням фізичної особи - підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова підлягає негайному виконанню. Суддя Волгіна Н.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2013 |
Оприлюднено | 17.04.2013 |
Номер документу | 30693182 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні