Постанова
від 16.04.2013 по справі 812/2803/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 квітня 2013 року Справа № 812/2803/13

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Дибова О.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства "Южно - Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця" про стягнення податкового боргу з земельного податку за період з 30.05.2012 року по 31.12.2012 року у розмірі 4870,04 грн., -

ВСТАНОВИВ:

22 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства "Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця" про стягнення податкового боргу з земельного податку за період з 30.05.2012 року по 31.12.2012 року у розмірі 4870,04 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.

Комунальне підприємство «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» зареєстроване виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 28.05.2008 року. Відповідача взято на облік в Брянківському відділенні Алчевської ОДПІ.

Позивач зазначає, що відповідачу надано в користування земельні ділянки відповідно до рішення Южно-Ломуватської ради від 16.01.1995 року №2.

В період з 30.05.2012 року по 18.02.2013 року, в результаті несвоєчасної та неповної сплати узгоджених податкових зобов'язань у відповідача виник податковий борг зі сплати земельного податку в розмірі 7920,00 грн. Сума заборгованості частково вже була стягнута та станом на 18.02.2013 року складає 4870,04 грн., з яких сума податкових зобов'язань 4635,52 грн. та пеня 234,52 грн.

За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку суму податкового боргу з земельного податку в розмірі 4870,04 грн.

Ухвалою від 25 березня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 94194, Луганська область, м. Брянка, смт. Южна Ломуватка, вул. Волочаєвська, 7 та отримана повноважною особою підприємства, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні, повернутому до суду (а.с. 29).

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» зареєстроване виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 28.05.2008 року (а.с.13-15).

Відповідно до довідки від 29.11.2011 року №4145/29-0009 про взяття на облік платника податків Комунальне підприємство «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» перебуває на обліку в якості платника податків в Брянківському відділенні Алчевської ОДПІ 25.03.1993 року за №61 (а.с.16).

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..

Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою плати за землю.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку (плата за землю) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (ст. 288 ПК України).

Згідно п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. (п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України)

Відповідно до п.п. 287.1, 287.3, 287.4 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Рішенням від 16.01.1995 року №2 Виконавчого комітету Южно-Ломуватської ради було надано Комунальному підприємству «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» в постійне користування земельну ділянку площею 10,7 га для обслуговування та експлуатації житлових будинків та площею 5,72 га для обслуговування невиробничих споруд (а.с. 22).

Комунальним підприємством «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» подано до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Луганської області Державної податкової служби податкову декларацію з земельного податку за 2012 рік, з самостійно визначеною сумою податку що підлягає сплаті до бюджету в загальному розмірі за рік на суму 4742,62 грн., щомісячно сума податку яка підлягає сплаті згідно зазначеної декларації становить 395,22 грн. (а.с.17-19).

Таким чином, відповідач узгодив податкове зобов'язання з земельного податку, подавши органу державної податкової служби податкову декларацію.

Сума заборгованості згідно поданої декларації, яка самостійно визначена відповідачем та підлягала сплаті становила 7920,32 грн. Залишок несплаченої суми податкового боргу за період з 30.05.2012 по 31.12.2012 станом на 18.02.2013 становить 4870,04 грн.

Судом встановлено, що внаслідок неповної сплати відповідачем за період з 30.05.2012 року по 31.12.2012 року включно узгодженого податкового зобов'язання з земельного податку, за останнім виник податковий борг у розмірі 4870,04 грн., з них сума податкового зобов'язання складає 4635,52 грн., пеня - 234,52 грн.

Пеня нарахована податковим органом за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих зобов'язань податковими повідомленнями-рішеннями №0001891501 від 15.11.2012 року на суму 109,41 грн., № 0001001501 від 03.10.2012 року на суму 23.38 грн., № 0000991501 від 03.10.2012 року на суму 336,29 грн. (а.с.23).

Сума заборгованості також підтверджується зворотнім боком облікової картки відповідача як платника податків (а.с.8-12), довідкою про суми податкового боргу (а.с.7) та розрахунком пені (а.с. 6).

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 (який діяв до 01.01.2011р.), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання зазначеної норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" області було застосовано відповідні заходи щодо стягнення податкового боргу, а саме позивачем сформовано першу податкову вимогу від 25.10.2001 року №1/24 (а.с.21), яка отримана 25.10.2001 року уповноваженою особою, про що свідчить підпис на корінці першої податкової вимоги (а.с.21). 28.11.2011 року позивачем сформовано другу податкову вимогу від 28.11.2001 року №2/97 (а.с.20), яка отримана 28.11.2001 року уповноваженою особою, про що свідчить підпис на корінці другої податкової вимоги (а.с.20).

Факту оскарження відповідачем вищезазначених податкових вимог судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими.

Даних про добровільну сплату відповідачем наявного податкового боргу або про відкликання податкових вимог суд на час розгляду справи не має.

За таких обставин, з урахуванням того, що сума податкового боргу яка рахується за Комунальним підприємством «Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця» з земельного податку в розмірі 4870,04 грн. підтверджена матеріалами справи, у добровільному порядку не сплачена, тому суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову повністю.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства "Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця" про стягнення податкового боргу з земельного податку за період з 30.05.2012 року по 31.12.2012 року у розмірі 4870,04 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства "Южно-Ломуватська житлово-експлуатаційна дільниця" (94194, Луганська область, м. Брянка, смт. Южна Ломуватка, вул. Волочаєвська,7 ідентифікаційний код 20150374) суму податкового боргу з земельного податку за період з 30.05.2012 року по 31.12.2012 року у розмірі 4870,04 грн. (чотири тисячі вісімсот сімдесят гривень 04 коп.), з них сума податкового зобов'язання в розмірі 4635,52 грн. (чотири тисячі шістсот тридцять п'ять гривень 52 коп.) та пеня в розмірі 234,52 грн. (двісті тридцять чотири гривні 52 коп.) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податку.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя О.А. Дибова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2013
Оприлюднено18.04.2013
Номер документу30694753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2803/13-а

Постанова від 16.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

Постанова від 16.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Дибова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні