8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 квітня 2013 року Справа № 812/2964/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Дибова О.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія «Промтек-с» про стягнення податкового боргу з плати за землю за період з 30.01.2013 року по 02.03.2013 року в розмірі 4544,15 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
28 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія "Промтек-с» про стягнення податкового боргу з плати за землю за період з 30.01.2013 року по 02.03.2013 року в розмірі 4544,15 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.
Приватне підприємство «Науково-виробнича компанія "Промтек-с» зареєстроване виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради 24.02.2006 року за № 15561020000017696. 27.02.2006 року №19903 відповідача взято на облік в Антрацитівській ОДПІ Луганської області.
Відповідно до п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. Відповідно до вказаної норми закону, відповідачем було подано до Антрацитівської ОДПІ податкові декларації з плати за землю: №2321 від 23.03.2012 року, №1593 від 15.02.2013 року, №9005078661 від 08.02.2013 року.
Станом на 22.03.2013 року сума не сплаченого податкового зобов'язання ПП "Науково-виробнича компанія "Промтек-с" з плати за землю за період 30.01.2013 року по 02.03.2013 року становить 4544,15 грн., в тому числі за основним платежем 4505,31 грн. та пеня 38,84 грн.
За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку суму податкового боргу з земельного податку в розмірі 5544,15 грн.
Ухвалою від 29 січня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Ростовська, 10 та отримана особисто повноваженою особою, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні, повернутому до суду (а.с. 27).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Приватне підприємство «Науково-виробнича компанія "Промтек-с» зареєстровано в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради 24 лютого 2006 року за реєстраційним номером 15561020000017696 (а.с.26).
Відповідно до довідки від 22 лютого 2013 року №1312020600007 про взяття на облік платника податків Приватне підприємство «Науково-виробнича компанія "Промтек-с» перебуває на обліку в якості платника податків в Антрацитівській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області ДПС з 27 лютого 2006 року (а.с.18).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..
Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою плати за землю.
Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку (плата за землю) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (ст. 288 ПК України).
Згідно п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. (п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України)
Відповідно до п.п. 287.1, 287.3, 287.4 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Приватне підприємство «Науково-виробнича компанія «Промтек-с» подало податкові декларації з земельного податку за 2012-2013 рік: №2321 від 23.03.2012 року, №1593 від 15.02.2013 року, №9005078661 від 08.02.2013 року (а.с.8-14).
Таким чином, відповідач узгодив податкове зобов'язання з земельного податку, подавши органу державної податкової служби податкову декларацію.
Судом встановлено, що внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов'язання з земельного податку за період з 30.01.2013 по 02.03.2013 року, за останнім виник податковий борг у розмірі 4505,31 грн., який складається з суми податкового зобов'язання 4505,31 грн.
На підтвердження наявності у відповідача податкового боргу у розмірі 4505,31 грн., який складається з суми податкового зобов'язання, позивачем надано розрахунком суми податкового боргу та довідкою про суми податкового боргу (а.с.5,6).
Також, позивач в адміністративному позові зазначив, що просить стягнути з відповідача пеню, яка рахується на обліковому рахунку підприємства, в розмірі 38,84 грн. Пеня нарахована податковим органом за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих зобов'язань.
Проте на підтвердження нарахованої пені, позивач надав довідку від 20.03.2013 №292/10/20-019, в якій зазначив, що станом на 01.01.2013 у відповідача відсутня пеня, за період з 01.01.2013 по 18.03.2013 нараховано пеню в сумі 38,84 грн., сплачено - 26,11 грн., та залишок несплаченої пені складає 12,73 грн. (а.с. 7)
Тобто, позивача в адміністративному позові безпідставно просить стягнути суму пені в розмірі 38,84 грн., так як залишок несплаченої пені станом на 18.03.2013 відповідно до довідки від 20.03.2013 №292/10/20-019 становить 12,73 грн., замість 38,84 грн.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначеної норми Антрацитівською об'єднаної державною податковою інспекцією Луганської області було застосовано відповідні заходи щодо стягнення податкового боргу, а саме:
29 серпня 2012 року винесено податкову вимогу за №32 з визначеною сумою податкового зобов'язання яка підлягає сплаті в розмірі 2210,44грн. (а.с.15). Зазначена вимога надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та отримана уповноваженою особою про що свідчить особистий підпис на поштовому повідомлені (а.с.15).
Факту оскарження відповідачем вищезазначеної податкової вимоги судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими.
Даних про добровільну сплату відповідачем наявного податкового боргу або про відкликання податкових вимог суд на час розгляду справи не має.
За таких обставин, з урахуванням того що сума податкового боргу яка рахується за Приватним підприємством «Науково-виробнича компанія Промтек-с» з земельного податку підтверджена матеріалами справи, та добровільному порядку не сплачена, за таких обставин суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково, а саме в сумі 4518,04 грн., в т.ч. за основним платежем - 4505,31 грн., пеня - 12,73 грн.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія "Промтек-с» про стягнення податкового боргу з плати за землю за період з 30.01.2013 року по 02.03.2013 року в розмірі 4544,15 грн. задовольнити частково.
Стягнути з Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія «Промтек-с» (94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Ростовська, 10 код 34252150) на користь Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби (94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Петровського, 7а, р/р 33219812700090, код платежу 13050200 банк ГУДКСУ в Луганській області код МФО 804013, отримувач Антрацитівське УДКСУ Луганської області, код отримувача 37983403) суму податкового боргу з плати за землю за період з 30.01.2013 року по 02.03.2013 року в розмірі 4518,04 грн. (чотири тисячі п'ятсот вісімнадцять гривень 04 коп.), у тому числі за основним платежем у сумі 4505,31 грн. (чотири тисячі п'ятсот п'ять гривень 31 коп.) та пеня у сумі 12,73 грн. (дванадцять гривень 73 коп.) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
У задоволені решти позовних вимог відмовити.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2013 |
Оприлюднено | 17.04.2013 |
Номер документу | 30695509 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні