9.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 квітня 2013 року Справа № 812/2817/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Каюди А.М.
при секретарі судового засідання Опейкіній Є.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Луганській області до Луганської державної сільськогосподарської станції Інституту рослинництва ім. В. Я. Юр'єва про зобов'язання виконати пункти 2,4,5,6 вимоги від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 в частині відшкодування 24882,64 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
22 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Луганській області до Луганської державної сільськогосподарської станції Інституту рослинництва ім. В. Я. Юр'єва про зобов'язання виконати пункти 1,2,4,5,6 вимоги від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 в частині відшкодування 63896,35 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.
Державною фінансовою інспекцією в Луганській області відповідно до п. 22 Плану роботи ДФІ в Луганській області на ІV квартал 2012 року проведено планову ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Луганської державної сільськогосподарської станції Інституту рослинництва ім. В. Я. Юр'єва за період з 01.07.2010 по 01.10.2012. За результатами проведеного контрольного заходу було складено акт ревізії від 24.01.2013 року №07-21/002, який було підписано об'єктом контролю 05.02.2013 без зауважень, що свідчить про згоду та визнання відповідачем встановлених порушень. ДФІ в Луганській області керуючись ст.ст. 10,15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», відповідачу було направлено вимогу від 07.02.2013 №12-07-12-14/1167 про усунення порушень з терміном виконання до 21.02.2013. За результатами ревізії встановлено фінансових порушень на загальну суму 63896,35грн. яка на момент подання позову залишається не відшкодованою. В зв'язку з тим що відповідачем в добровільному порядку не виконано вимогу Держаної фінансової інспекції в Луганській області, позивач просить суд зобов'язати відповідача виконати п.п. 1,2,4,5,6 вимоги від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 в частині відшкодування 63896,35 грн.
Представник позивача в судовому засіданні уточнив адміністративний позов, зазначив, що в зв'язку з добровільним виконанням відповідачем п.1 вказаної вимоги в частині відшкодування коштів в сумі 39013,71грн. просить зобов'язати виконати пункти 2,4,5,6 вимоги від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 в частині відшкодування 24882,64 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав, надав письмові заперечення на адміністративний позов в яких зазначив, що установою відповідача були здійснені всі заходи щодо виконання вимоги Державної фінансової інспекції, за таких обставин просив відмовити в задоволені позову.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Основні правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регулює Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII, 26.01.1993 (далі - Закон №2939) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Пункт 1 Положення про Державну фінансову інспекцію України яке затверджено Указом Президента України 23.04.2011 №499/2011 встановлює що Державна фінансова інспекція України (Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю
Згідно п.7 вказаного Положення Держфінінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах або міжрайонні, об'єднані в районах та містах територіальні органи, головних інспекторів у районах та містах.
Пункт 7 статті 10 Закону №2939 передбачає, що органи державного фінансового контролю мають право, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
За приписами частини 2 статті 15 Закону №2939 законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду, відповідно до п.2.22 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції України на ІV квартал 2012 року та на підставі направлення від 02.11.2012 №1109, виданого начальником Держфінінспекції в Луганській області, проведено планову ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Луганської державної сільськогосподарської станції Інституту рослинництва ім. В.Я. Юр'єва за період з 01.07.2010 по 01.10.2012, за результатами якої складено акт від 24 січня 2013 року №07-21/002.
Проведеною ревізією серед іншого встановлено, що за період який перевірявся, Станцією за ліцензійним договором на використання сорту (гібриду) від 15.11.2009 №31 укладеного між ЛІАПВ, в особі директора Дубового О.І. та Сумським інститутом АПВ, в особі директора Бондаренко М.П. на залишок озимої пшениці Апогей Луганський категорії еліта Сумський інститут АПВ при реалізації даного зерна повинно бути сплачено роялті у кількості 5% від суми реалізації без ПДВ. За даними первинних документів та даними бухгалтерського обліку Сумським інститутом АПВ за серпень-вересень 2010 року було реалізовано насіння пшениці озимої Апогей Луганський категорії еліта у кількості 16040,0 кг. на загальну суму 35184,09 грн., тобто сума роялті повинна скласти 1759,20 грн. (35184,09 грн. х 5%). Платіжним дорученням від 14.12.2010 №489 Сумський інститут АПВ перерахував до ЛІАПВ роялті у сумі 1537,19 грн., що на 222,01 грн. менше ніж передбачено умовами ліцензійного договору. Дане порушення призвело до заниження доходів Станції у формі «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами» №4-1д, 4-1м за 2010 рік на 222,01 грн., що є порушенням вимог пунктів 1.2 Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затверджений наказом Держказначейства України від 25.05.2010 №164 та п.3 ст.56 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 №2542.
Також, ревізією встановлено, що в порушення вимог абз.2 п.п.3.2 Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 26.12.2003 №242, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.01.2004 за №106/8705 та п.п.46 ч.2 ст.29 Бюджетного кодексу України 08.07.2010 №2456-УІ, повернуті до каси Станції кошти загального фонду бюджету, видатки по яких проведено у минулому бюджетному періоді Станцією не перераховано до доходів бюджету, внаслідок чого Державним бюджетом України у період з 01.10.2011 по 01.10.2012 та станом на 24.01.2013 недоотримано доходів на суму 17510,44 грн., чим Державному бюджету України було завдано шкоду (збитки) на відповідну суму. В порушення вимог абз.1 п.п.3.2 Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 26.12.2003 №242, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.01.2004 за №106/8705 у 2011 році Станцією не проведено коригування касових видатків загального фонду бюджету у бік зменшення на 4532,12 грн., незаконно використаних на сплату заробітної плати та повернутих до каси у вересні 2011 року. За даними видаткових ордерів та касовою книгою за вересень 2011 року кошти, повернуті до каси Станції у сумі 4532,12 грн. було видано у підзвіт працівникам Станції та використано на виплати по розрахунках з ДП «Агроспілка». Таким чином, в порушення вимог п.19, 23 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228, та п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ кошти загального фонду бюджету, повернуті до каси Станції використано на видатки спеціального фонду, що призвело до покриття видатків спеціального фонду за рахунок загального та як наслідок, до шкоди (збитків) нанесених Станції у 2011 році на 4532,12 гривень. Також встановлено, що за даними розрахунково-платіжної відомості за квітень 2012 року, відомостей на виплату коштів, на підставі яких вони перераховуються на особові рахунки працівників, заявок на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки та платіжних доручень заробітну плату працівникам, затвердженим по спеціальному фонду бюджету було сплачено за рахунок загального фонду на суму 1908,35 грн. та нарахування на заробітну плату у сумі 709,72 грн., чим порушено вимоги п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228, ч.4, ч.7 ст.13 Бюджетного кодексу України 08.07.2010 №2456-УІ. Зазначене порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) нанесеної Державному бюджету України на суму 2618,07 гривень. Акт ревізії підписаний сторонами без зауважень (а.с.27-92)
На підставі акту ревізії від 24 січня 2013 року №07-21/002 Державною фінансовою інспекцією в Луганській області винесено вимогу від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 «Про усунення порушень» відповідно до якої Луганську державну сільськогосподарську станцію Інституту рослинництва ім. В.Я.Юр'єва зобов'язано, зокрема:
- відобразити в обліку дебіторську заборгованість за Сумським інститутом АПВ м. Суми у сумі 222,01 грн. (різниця у сплаті роялті). Провести претензійно-позовну роботу щодо сплати недоотриманої суми роялті у розмірі 222,01 грн., в іншому випадку шкоду (збитки) нанесені Станції відшкодувати за рахунок винної особи (пункт 2);
- відобразити в обліку заборгованість перед відповідним бюджетом та перерахувати до нього кошти у сумі 17510,44 грн., які надійшли до каси Станції як повернення раніше незаконно отриманої заробітної плати(пункт 4);
- відобразити в обліку заборгованість перед відповідним бюджетом та перерахувати до нього кошти у сумі 4532,12 грн., які надійшли до каси Станції як повернення раніше незаконно отриманої заробітної плати (пункт 5);
- відобразити в обліку заборгованість перед відповідним бюджетом та перерахувати до нього кошти у сумі 2618,07 грн., які надійшли до каси Станції як повернення раніше незаконно отриманої заробітної плати (пункт 6). (а.с.10-13)
18 лютого 2013 року відповідачем на виконання вимоги Державної фінансової інспекції в Луганській області 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 «Про усунення порушень», було повідомлено інспекцію про проведені підприємством заходи щодо усунення встановлених у акті порушень, а саме поновлення в обліку дебіторської заборгованості з Сумським інститутом АПВ у сумі 222,01грн. за недоотримання роялті, в обліку відображена заборгованість за бюджетом в сумі 17510,44грн. які надійшли до каси Станції як повернення раніше незаконно отриманої заробітної плати, в обліку відображена заборгованість за бюджетом у сумі 4532,112грн. які були використані на видатки спеціального фонду за рахунок загального, в обліку відображена заборгованість за бюджетом у сумі 2618,07грн. які були використані на зарплату працівникам спеціального фонду за рахунок загального. (а.с.16)
Втім, як встановлено під час судового розгляду справи, в повному обсязі вимога фінансової інспекції не виконана, як зазначено в листі-повідомлені, кошти які необхідно відповідно до вимоги відобразити в обліку та перерахувати до відповідного бюджету, були лише відображені в обліку, що суперечить твердженням відповідача про виконання вимоги Державної фінансової інспекції в Луганській області від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 в повному обсязі.
Вимога Державної фінансової інспекції в Луганській області про усунення порушень 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 не була оскаржена відповідачем у встановленому законом порядку, на момент розгляду справи є чинною та відповідно до ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», а отже, є обов'язковою для виконання відповідачем.
З огляду на те, що станом на час розгляду справи пункти 2,4,5,6 вимоги 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 залишаються невиконаними в повному обсязі, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Луганській області до Луганської державної сільськогосподарської станції Інституту рослинництва ім. В. Я. Юр'єва про зобов'язання виконати пункти 2,4,5,6 вимоги від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 в частині відшкодування 24882,64 грн. задовольнити повністю.
Зобов'язати Луганську державну сільськогосподарську станцію Інституту рослинництва ім. В. Я. Юр'єва (93733, Луганська область, с. Металіст, вул. Октябрська, 14, код 00729327) виконати пункти 2, 4, 5, 6 вимоги Державної фінансової інспекції в Луганській області від 07.02.2013 №12-07-14-14/1167 «Про усунення порушень» в частині відшкодування суми 24882,64 грн. (двадцять чотири тисячі вісімсот вісімдесят дві гривні 64коп.)
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 16 квітня 2013 року.
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2013 |
Оприлюднено | 18.04.2013 |
Номер документу | 30708663 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні