Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2013 р. Справа № 805/3180/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Постановлена у нарадчій кімнаті
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Наумової К.Г.
розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (м.Київ)
до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» (смт. Новий Світ Старобешівського району Донецької обл..)
про стягнення штрафних санкцій, -
за участю представників сторін
від позивача: не з»явився
від відповідача: не з`явився
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг(надалі - Позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» (надалі - Відповідач) про стягнення на користь Державного бюджету України штрафних санкцій у сумі 3400 грн.
В обґрунтування позову Позивач посилається на порушення Відповідачем вимог Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», яке знайшло своє відображення у актах перевірок та постановах про накладення штрафів.
На момент подання позову доказів виконання Відповідачем цих постанов та доказів їх оскарження Позивач не отримав та був вимушений звернутися до суду.
Позивач надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач заперечення на позов не представив, у судове засідання не з'явився, представника у судове засідання не направив, про час і місце розгляду справи був належним чином повідомлений.
Розглянувши матеріали справи, суд, -
В С Т А Н О В И В :
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт про порушення Відповідачем законодавства про фінансові послуги від 29.08.2012р. №77/15/3 .
За наслідками розгляду вказаного акта, Позивачем було прийнято постанову від 21.09.2012р. №43/15/3 про застосування штрафної санкції у сумі 1700 грн. за порушення абз.2 ч.1 ст.22 Закону України «Про кредитні спілки», п.п.2.2.2 п.2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об»єднаннями кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за №69/8668, в частині неподання звітних даних за 1 квартал 2012 року.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт про порушення Відповідачем законодавства про фінансові послуги від 29.08.2012р. №78/15/3 .
За наслідками розгляду вказаного акта, Позивачем було прийнято постанову від 21.09.2012р. №44/15/3 про застосування штрафної санкції у сумі 1700 грн. за порушення абз.2 ч.1 ст.22 Закону України «Про кредитні спілки», п.п.2.2.2 п.2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об»єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за №69/8668, в частині неподання звітних даних за 1 півріччя 2012 року.
Вказані акти та постанови були отримані відповідачем 12.09.2012 та 12.10.2012, що підтверджується відповідними підписами про отримання на поштових повідомленнях.
Відповідно до п.1 ч.1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Статтею 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно до абз.2 ч.1 Закону України «Про кредитні спілки» кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Підпунктом 2.2.2 п.2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об»єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за №69/8668, визначено, що звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
У разі, якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день.
У разі, якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно.
У разі надання звітності безпосередньо до Нацкомфінпослуг датою подання є дата реєстрації паперових форм звітності у Нацкомфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. При невиконані цих умов звітні дані вважаються поданими несвоєчасно.
Статтею 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно п.3 ч.1 ст. 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону у якості заходу впливу.
Частиною другою зазначеної статті встановлено, що порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктами 2 та 3 частини 1 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено застосування національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, штрафних санкцій за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації та за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушень щодо надання фінансових послуг.
При цьому, згідно ч. 3 ст. 41 зазначеного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Із ч. 6 ст. 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» вбачається, що рішення про накладення штрафу оформляється постановою.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не надано доказів оскарження вищезазначених постанов.
Доказів сплати штрафних санкцій відповідачем також не надано.
Таким чином, штрафні санкції у сумі 3400 грн. підлягають стягненню з відповідача.
З огляду на зазначене, позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» про стягнення на користь Державного бюджету України штрафних санкцій у сумі 3400 грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст. 67 Конституції України, Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Податкового кодексу України, Порядком складання та подання звітності кредитними спілками та об»єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженим розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за №69/8668,
ст.ст. 7-12, 69-72, 94, 122-163, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Кредитної спілки «Новий Світ Надії» (ЄДРПОУ 26040681) у доход Державного бюджету України штрафні санкції у сумі 3400грн.
Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Дана постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Скарга подається на ім'я Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Суддя Наумова К.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 18.04.2013 |
Номер документу | 30711226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Наумова К.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні