ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" квітня 2013 р. Справа № 809/955/13-a
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
при секретарі Круглій О.М.
за участю сторін
представника позивача: Сухарського С.С.,
представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в Івано-Франківській області
до відповідача: Приватного підприємства "Вілакласік"
про стягнення фінансових санкцій в розмірі 2315,20 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
25.03.2013 року регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України в Івано-Франківській області (далі регіональне управління Департаменту САТ ДПС України в Івано-Франківській області) звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Вілакласік» (далі ПП «Вілакласік») про стягнення фінансових санкцій в розмірі 2315,20 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав повністю, суду пояснив, що за результатами проведеної перевірки підприємства роздрібної торгівлі кафе-бару «Осій», в якому здійснює свою господарську діяльність ПП «Вілакласік», складено акт від 16.01.2013 року за №6/21-02/32796681, яким встановлено факт порушення вимог ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року №481/95-ВР, а саме: здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії. На підставі даного акта начальником регіонального управління Департаменту САТ ДПС України в Івано-Франківській області 21.01.2013 року винесено рішення №090098 про застосування до ПП «Вілакласік» фінансових санкцій в розмірі 2315,20 грн. У встановлений законом строк фінансові санкції відповідачем не сплачені, тому підлягають стягненню у судовому порядку. На підставі наведеного просив позов задовольнити повністю та стягнути фінансові санкції в розмірі 2315,20 грн.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи те, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи, суд приходить до висновку, що дану адміністративну справу слід розглянути за такої явки сторін.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 16.01.2013 року посадовими особами органів державної податкової служби Губіним Є.Ю., Бойчуком І.М., Макуловичем В.І. було проведено перевірку з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі пивом, алкогольними напоями та тютюновими виробами підприємства роздрібної торгівлі кафе-бару «Осій» (розташованого за адресою: Долинський район, смт.Вигода, вул.Д.Галицького 63), в якому здійснює свою господарську діяльність ПП «Вілакласік». Дана перевірка була проведена на підставі наказу №5 начальника регіонального управління Департаменту САТ ДПС України в Івано-Франківській області та згідно направлення №6 від 10.01.2013 року (а.с. 20-21).
За результатами проведеної перевірки 16.01.2013 року складено акт №6/21-02/32796681 та 21.01.2013 року начальником регіонального управління Департаменту САТ ДПС України в Івано-Франківській області прийнято рішення №090098 про застосування до ПП «Вілакласік» фінансових санкцій в розмірі 2315,20 грн. (8-9, 11).
Підставою для застосування фінансових санкцій до відповідача слугувало те, що під час проведення перевірки встановлено факт реалізації відповідачем 50г бальзаму «Прикарпатський» за ціною 7 грн. 00 коп. без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, чим порушено вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року №481/95-ВР.
Факт продажу 50г бальзаму «Прикарпатський» за ціною 7 грн. 00 коп. без наявності відповідної ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями підтверджується письмовим поясненням продавця ОСОБА_5 та розрахунковою квитанцією №398375 (а.с.10)
Оскільки згідно додатку №1 до акту перевірки податковими інспекторами описано всі алкогольні напої, що знаходилися на реалізації в кафе-барі на загальну суму 1157,60 грн., то податковим органом застосовано фінансові санкції до відповідача в розмірі 2315,20 грн. ( 1157,60 х 2 = 2315,20), тобто 200 відсотків вартості отриманої партії товару.
Рішення про застосування фінансових санкцій від 21.01.2013 року отримане відповідачем 22.01.2013 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.12).
Так як у встановлений законодавством строк фінансові санкції відповідачем не були сплачені, за ПП «Вілакласік» рахується заборгованість в розмірі 2315,20 грн.
Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Спеціальним законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, є Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".(далі Закон).
Відповідно до ст.1 вказаного Закону, ліцензія (спеціальний дозвіл) - це документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Згідно із ст.15 даного Закону роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватись суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності за наявності у них ліцензій.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями справляється щоквартально рівними частками і зараховується до державного бюджету згідно з чинним законодавством.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб'єкта підприємницької діяльності терміном на один рік і підлягають обов'язковій реєстрації в органі державної податкової служби, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб'єкта підприємницької діяльності.
Ліцензія видається за заявою суб'єкта підприємницької діяльності, до якої додається копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, засвідчена нотаріально або органом, який видав оригінал документа. Для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка податкової служби про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.
Відповідно до абз.5 ч.2 ст.17 даного Закону у разі роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензій до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень.
Згідно із ч.3 ст.17 Закону зазначений штраф спрямовується до бюджету згідно з чинним законодавством.
Рішення про стягнення штрафів приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України (ч.4 ст.17 Закону).
Відповідно до ч.5 ст.17 згаданого Закону у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Оскільки у відповідача на реалізації знаходились алкогольні напої на загальну суму 1157,60 грн., що підтверджується додатком №1 до акту перевірки, продаж яких здійснювався без наявності відповідної ліцензії, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно застосовано до ПП «Вілакласік» фінансові санкції в розмірі 2315,20 грн., тобто 200% вартості отриманої партії товару. Відповідач вказане рішення про застосування фінансових санкцій не оскаржував, доказів про сплату фінансової санкції суду не надав.
За таких обставин суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "Вілакласік" (ідентифікаційний код юридичної особи 32796681, вул.Данила Галицького, 45/55, смт.Вигода, Долинський район, Івано-Франківська область, 77552) в дохід державного бюджету фінансові санкції в розмірі 2315,20 грн. (дві тисячі триста п'ятнадцять гривень двадцять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 15.04.2013 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2013 |
Оприлюднено | 18.04.2013 |
Номер документу | 30718781 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні