9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 квітня 2013 року Справа № 812/2793/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Матвєєвої В.В.,
при секретарі: Захаровій Ю.О.,
за участю сторін:
представника позивача: Болдира Є.Г. (довір. № 8 від 04.02.2013, дійсна до
31.12.2013),
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного відкритого акціонерного товариства «Управління матеріально-технічного постачання» дочірнього підприємства Державної холдингової компанії «Луганськшахтобуд» про стягнення суми штрафних санкцій в сумі 2040,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
22 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного відкритого акціонерного товариства «Управління матеріально-технічного постачання» дочірнього підприємства Державної холдингової компанії «Луганськшахтобуд» про стягнення суми штрафних санкцій в сумі 2040,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів не розкрив річну інформацію за 2011 рік шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. У зв'язку з цим по відношенню до підприємства було винесено постанови № 838-ДО-1-Е, № 839-ДО-1-Е, № 840-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 2040,00 грн. Вказану суму необхідно було перерахувати в дохід державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови та копії платіжних документів направити позивачу.
Добровільно відповідачем штрафна санкція не сплачена, тому позивач просив суд стягнути з відповідача штрафну санкцію у розмірі 2040,00 грн. в дохід Державного бюджету України.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позов в повному обсязі та звільнити від сплати судового збору.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення розгляду справи повідомлявся, 02.04.2013 на адресу суду повернувся конверт з відміткою про закінчення терміну зберігання.
Відповідно до п. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
За таких обставин, суд вважає за можливе провести судове засідання за відсутності представника відповідача.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши матеріали справи, оцінивши фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272, Донбаське територіальне управління НКЦПФР здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства на ринку цінних паперів. При виявлені фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені уповноважена особа має право накладати штрафні санкції на юридичних осіб.
Відповідно до п. 1 глави 7 розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З матеріалів справи вбачається, відповідачем було допущено порушення вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме в порушення вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та глави 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.02.2007 за № 97/13364, ДВАТ «Управління матеріально-технічного постачання» дочірнього підприємства Державної холдингової компанії «Луганськшахтобуд» не розмістило, не опублікувало та не подало річну інформацію за 2011 рік у строк не пізніше 01 червня року, наступного за звітним.
Таким чином, ДВАТ «Управління матеріально-технічного постачання» дочірнього підприємства Державної холдингової компанії «Луганськшахтобуд» порушило вимоги п. 1 глави 7 розділу V Положення в частині розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
У зв'язку з викладеним, 05.09.2012 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, т.в.о. заступником начальника управління Меженською С.І. винесено постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів (а. с. 11-12, 14-15, 17-18).
На підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п. 5 розділу ІІ, п. п. 1, 4 розділу VІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272, 27.09.2012 позивачем винесено постанови №838-ДО-1-Е, № 839-ДО-1-Е, № 840-ДО-1-Е про накладення санкції на відповідача за не розміщення, не опублікування та неподання інформації до Комісії про розкриття річної інформації за 2011 рік в загальному розмірі 2040,00 грн. (680,00 грн. х 3 = 2040,00 грн.) (а. с. 13, 16, 19). Вказані постанови 02.10.2012 були направлені на юридичну адресу відповідача: 91017 м. Луганськ, вул. Новосьолова, 2-а (а. с. 20-21).
В судовому засіданні встановлено, що постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем у встановленому законодавством порядку не оскаржено, копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови до позивача не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Державний бюджет.
Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
У відповідності до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи вищевикладене та відсутність письмового заперечення або будь-яких доказів, які б спростовували доводи позивача, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Що стосується клопотання позивача щодо звільнення від сплати судового збору, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.
Відповідно до ч. 3 ст. 106 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Відповідно до п. п. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру встановлюється ставка судового збору в розмірі 1% розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.
Отже, в даному випадку позивачу необхідно було сплатити судовий збір у розмірі 114,70 грн., оскільки ним заявлено вимогу майнового характеру - стягнення штрафної санкції в сумі 2040,00 грн.
Статтею 5 Закону України «Про судовий збір» визначено вичерпний перелік осіб, які мають пільги щодо сплати судового збору.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Законом України «Про джерела фінансування органів державної влади» від 30.06.1999 визначено, що грошові стягнення за правопорушення в повному обсязі зараховуються до Державного бюджету України. Ненадходження сум штрафів спричиняє шкоду держбюджету та інтересам держави.
З огляду на вищевикладене, враховуючи те, що зазначена в позові сума штрафу є безспірною, суд, керуючись ч. 1 ст. 88 КАС України, вважає за необхідне звільнити Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від сплати збору в розмірі 114,70 грн.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96 ( зі змінами і доповненнями), Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 № 2272 про затвердження правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, ст. ст. 17, 18, 88, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Державного відкритого акціонерного товариства «Управління матеріально-технічного постачання» дочірнього підприємства Державної холдингової компанії «Луганськшахтобуд» про стягнення суми штрафних санкцій в сумі 2040,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Державного відкритого акціонерного товариства «Управління матеріально-технічного постачання» дочірнього підприємства Державної холдингової компанії «Луганськшахтобуд» (юридична адреса: 91017, м. Луганськ, вул. Новосьолова, 2-а, код ЄДРПОУ 13392881) в дохід Державного бюджету України штрафну санкцію в розмірі 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 копійок); стягнені кошти перерахувати на р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.
Звільнити Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від сплати судового збору в розмірі 114,70 грн.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 12 квітня 2013 року.
Суддя В.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 18.04.2013 |
Номер документу | 30721560 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні