ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2013 р. м. Чернівці Справа № 824/699/13-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Чернівцях до Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд -21» про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Чернівцях звернулась до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд -21».
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протягом останніх 1095 днів не подає до органу податкової служби звітність та відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), що є підставою для припинення діяльності юридичної особи.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21» (58000, м. Чернівці, вул. Вільшини, 1, ідентифікаційний номер 34839150) зареєстроване 27.06.2006 року Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради, взяте на облік як платник податків в ДПІ м. Чернівці 28.12.2006 року за № 1017.
Згідно довідки Головного управління статистики у Чернівецької області від 06.02.2013 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21» включене до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код - 34839150.
Дослідженням правоустановчих документів - статуту, довідки Головного управління статистики від 06.02.2013 року, довідки ДПІ у м.Чернівці про взяття на облік платника податків встановлено, що засновком Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21» є ОСОБА_1.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та чинного законодавства України.
Статтею 16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 49.2. ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Пунктом 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобовязання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації, або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
В порушення зазначених норм Закону відповідач не звітує до ДПІ у м. Чернівці протягом останніх 1095 днів що підтверджується довідкою позивача від 20.03.1013 року.
Згідно довідки ДПІ м. Чернівці № 4355/10/19-010 від 20.03.2013 року вбачається, що станом на 20.03.2013 року заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня.
Відповідно до підпункту 20.1.12 Податкового кодексу України вбачається, що органи державної податкової служби у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсним установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України) передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Статтею 218 ГК України передбачено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно частини першої ст. 247 ГК України, вбачається, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
У частині другій ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі -Закон 755-IV) зазначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Враховуючи те, що відповідач не звітує у встановленому законодавством порядку протягом 1095 днів, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21».
Відповідно до ч.1 ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК України) передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Частиною 5 ст. 38 Закону 755-IV передбачено, що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Частиною 7 ст. 38 Закону 755-IV передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини 4 ст. 105 ЦК України передбачено, що комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Частиною 1 ст. 36 Закону 755-IV передбачено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини десятої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону 755-IV за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Частиною 9 ст. 36 Закону 755-IV передбачено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Крім того слід зазначити, що підпунктом 54.3.1. п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Відповідно до підпункту 78.1.2. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України вбачається порядок проведення документальних позапланових перевірок, якщо платник податків не подав в установлений законом строк податкову декларацію, або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені.
При цьому суд звертає увагу, що згідно ПК України на податковий орган, як Контролюючий орган покладено обов'язок самостійно визначити суму грошових зобовязань, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію, та порядок проведення документальних позапланових перевірок, якщо платник податків не подав в установлений законом строк податкову декларацію, якщо їх подання передбачено законом, а тому суд вважає за доцільне включити до складу ліквідаційної комісії представника ДПІ у м. Чернівці та представників органів, які вповноважені на подання документів визначених ст. 36 Закону 755-IV.
Частиною 7 статті 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).
У зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в наступному складі: голова комісії Мазнічевський Веніамін Петрович - керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21» , ДПІ у м. Чернівцях, відділення Фондів соціального страхування України та Фонду соціального захисту інвалідів, Управління Пенсійного фонду України в м. Чернівцях.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21» та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою «Західспецбуд - 21» (юридична адреса: 58000, м. Чернівці, вул.Вільшини,1).
3. Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії - Мазнічевський Веніамін Петрович керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21», члени комісії : засновники - ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ДПІ у м. Чернівцях, відділення Фондів соціального страхування України та Фонду соціального захисту інвалідів, Управління Пенсійного фонду України в м. Чернівцях.
4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21», перебуває у процесі припинення.
5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Західспецбуд - 21», та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV.
6. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
7. Копію постанови направити ДПІ у м. Чернівцях, державному реєстратору Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, відділення Фондів соціального страхування України та Фонду соціального захисту інвалідів, Управління Пенсійного фонду в м. Чернівцях для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".
Порядок та строки набрання судовим рішенням законної сили передбачено ст. 254 КАС України.
Порядок та строки оскарження постанови передбачені ст.ст. 185-186 КАС України.
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2013 |
Оприлюднено | 18.04.2013 |
Номер документу | 30725886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні