Постанова
від 09.04.2013 по справі 805/3672/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 квітня 2013 р. Справа №805/3672/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Бойка М.І.,

при секретарі судового засідання Кусти Ю.Ф.,

з участю представників:

позивача - не з'явився,

відповідача - Полякової О.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецьке обласне підприємство автобусних станцій» до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецькій області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 12.03.2013 р. № 237 про організацію та проведення перевірки,

В С Т А Н О В И В:

21 березня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Донецьке обласне підприємство автобусних станцій» (далі - позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом доДержавної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецькій області Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу від 12.03.2013 р. № 237 (далі - Наказ) про організацію та проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОПАС».

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що наказ відповідача є протиправним та таким, що виданий з порушенням норм законодавства України з наступних підстав.

Зі змісту спірного Наказу вбачається, що ДПІ у Ворошиловському районі під час винесення наказу про проведення позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ «ДОПАС» керувалося нормами законодавства України щодо проведення документальних невиїзних позапланових перевірок суб'єктів підприємницької діяльності.

Податковий кодекс України (далі - ПУ України) чітко розрізнює два окремих види документальної позапланової перевірки: виїзна перевірка (проводиться на підставі ч. 4, п. 75.1.2 ст. 75 Податкового кодексу України та невиїзна перевірка (проводиться на підставі ч. 5 п. 75.1.2. ст. 75 ПК України).

Спірний Наказ не містить посилання на спеціальну норму законодавства України, що є підставою для проведення перевірки, із зазначенням її виду та порядку проведення. Зі змісту Наказу вбачається, що перевірка проводиться на підставі п. п. 20.1.4 п. 20.1. ст. 20, п. 75.1. ст. 75, п. п. 78.1.11 п. 78.1. ст. 78 та п. 82.2. ст. 82 ПК України.

Проте, жодна із наведених норм не дає змоги встановити різновид перевірки, що має бути проведена згідно Наказу і як наслідок, неможливо визначити порядок її проведення (місце проведення, порядок повідомлення платника податків та інше).

Зі змісту п. 1 Наказу вбачається, що проводиться позапланова виїзна перевірка з питань дотримання вимог податкового законодавства та вимог податкового та іншого законодавства, порядку ведення касової дисципліни з питань використання грошових коштів знятих із особового рахунку підприємства.

Згідно положень п. п. 75.1.3. ПК України, перевірка, предметом якої є дотримання платником податків норм законодавства під час ведення касових операцій (касової дисципліни), регулювання обігу готівки (грошових коштів знятих з особового рахунку) та порядку здійснення розрахункових операцій є фактична перевірка.

Таким чином, відповідач зазначеним Наказом призначає перевірку, що за своєю предметністю суперечить вимогам п. п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України та за всіма ознаками є фактичною перевіркою.

Відповідно до п. 56.1. ст. 56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, Наказ про організацію та проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОПАС» від 12.03.2013 р.№237 виданий відповідачем із порушенням вимог ПК України, що є підставою для визнання його протиправним і скасування. Просили визнати протиправним та скасувати наказ від 12.03.2013 р. № 237про організацію та проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОПАС».

В судове засідання представники позивача не з'явились, проте надали до суду пояснення до позову та клопотання про розгляд справи у їх відсутність. У поясненнях до позову зазначили, що зі змісту Наказу неможливо встановити яка саме перевірка проводиться (документальна виїзна чи невиїзна), оскаржуваний Наказне містить посилання на спеціальну норму законодавства, яка б дала можливість встановити вид перевірки та чітко визначити порядок і особливості її проведення, перевірка, призначена спірним Наказом, за її предметним полем є фактичною перевіркою. Підтримали заявлені вимоги, просили суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просивсуд відмовити в його задоволенні з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову, в яких зазначили, що відповідно до пп. 20.1.4. Податкового Кодексу України податковий орган має право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 75 ПК України (75.1), визначені види перевірок, які мають проводити органи державної податкової служби, а саме камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальна позапланова перевірка це перевірка, яка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, а саме ст.78 ПК України.

Обставина (пп.78.1.11 ПК України), яка послуговувала проведенню позапланової перевірки є отримання відповідачем постанови старшого слідчого ВРКС СУ ДПС у Донецькій області Коношенка Д.В. від 28.02.2013 р. щодо призначення позапланової документальної перевірки (ревізії) з питань дотримання вимог податкового законодавства.

Про проведення документальної позапланової перевірки (п.78.4 ст.78 ПК України) керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом, при цьому ст.75 ПК України визначає лише наявність обставини за якими може бути проведена позапланова невиїзна перевірка та не містить вимоги щодо зазначення такої обставини у наказі керівника податкового органу.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України зазначено, що перевірка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Таким чином, ПК України, передбачено право податкового органу проводити перевірки платників податків, тому призначення перевірки, керівником податкового органу є правомірним та в рамках діючого законодавства.

Таким чином, спірний Наказ №237 від 12.03.2013 р. про призначення документальної позапланової виїзної перевірки позивача відповідає вимогам податкового кодексу, тому підстав для його скасування не має. Просили відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Донецьке обласне підприємство автобусних станцій»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Донецької міської ради 18травня 2011 року за адресою: 83086. Донецька область, місто Донецьк, Ворошиловський район, площа Комунарів, будинок 4, включено до ЄДРПОУ за номером33718456, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА № 550396 (а.с. 6) та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби.

Відповідач - Державна податкова інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України є суб'єктом владних повноважень.

Судом встановлено, що наказом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 12.03.2013 р. № 237 про організацію та проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОПАС» призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОПАС»(код ЄДРПОУ 37718456) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.12.2012 р. по 31.01.2013 р.по взаємовідносинам з ТОВ «СТБ Сервіс», ТОВ «Донтехспецстрой», ТОВ «Вуглепостач», ПП «Валга» та вимог податкового та іншого законодавства, порядку ведення касової дисципліни з питань використання коштів, знятих з особового рахунку підприємства для господарських потреб та оплати канцелярських товарів за період з01.12.2012 р. по 31.01.2013 р. тривалістю 10 робочих днів з 13 березня 2013 року.

Зазначений наказ прийнятий на виконання постанови старшого слідчого ВРКС СУ ДПС у Донецькій області Коношенка Д.В. від 28.02.2013 р. про призначення позапланової документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства.

Так, постановою старшого слідчого ВРКС СУ ДПС у Донецькій області Коношенка Д.В. від 28.02.2013 р. щодо призначення позапланової документальної перевірки (ревізії) з питань дотримання вимог податкового законодавства ТОВ «ДОПАС» (ЄДРПОУ 37718456) за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 212 КК України за фактом ухилення від сплати податків, призначено позапланову документальну перевірку ТОВ «ДОПАС» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.12.2012 р. по 31.01.2013 р. по взаємовідносинам з ТОВ «СТБ Сервіс», ТОВ «Донтехспецстрой», ТОВ «Вуглепостач», ПП «Валга» та вимог податкового та іншого законодавства, порядку ведення касової дисципліни з питань використання коштів, знятих з особового рахунку підприємства для господарських потреб та оплати канцелярських товарів за період з 01.12.2012 р. по 31.01.2013 р.

На підставі Наказу від 12.03.2013 р. № 237 відповідачем видані направлення на перевірку від 13.03.2013 р. № 268 та від 13.03.2013 р. № 269, в яких зазначені підстави перевірки, наказ відповідача від 12.03.2013 р. № 237 та вид перевірки - документальна позапланова виїзна перевірка. Зазначені направлення на перевірку та копія наказу від 12.03.2013 р. № 237 вручені 13.03.2013 р. головному бухгалтеру ТОВ «ДОПАС» Никифоренко Т.А. Доказів щодо не допуску перевіряючих до перевірки сторонами до суду не надано.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1. ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом;

Органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повно та нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіку перевірок.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місце знаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

За приписами п. 78.1. ст. 78 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;

- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;

- розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;

- платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

- щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;

- отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що відповідач при прийнятті спірного Наказу діяв на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецьке обласне підприємство автобусних станцій» до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецькій області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 12.03.2013 р. № 237 про організацію та проведення перевірки не підлягають задоволенню.

З огляду на наведене, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Донецьке обласне підприємство автобусних станцій» до Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецькій області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 12.03.2013 р. № 237 про організацію та проведення перевірки, - відмовити повністю.

Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено 09 квітня 2013 року у присутності представника відповідача.

Постанова у повному обсязі складена 15 квітня 2013 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2013
Оприлюднено19.04.2013
Номер документу30740941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3672/13-а

Постанова від 09.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 22.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Постанова від 09.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні