Постанова
від 10.04.2013 по справі 821/459/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2013 р. Справа № 821/459/13-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції до приватного підприємства "Торговий дім "Корсіка" про стягнення податкового боргу в розмірі 4245735,36 грн,

встановив:

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що згідно акту перевірки, про результати планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства від 17.02.12 р. №15/23/37131853, приватного підприємства „Торговий дім Корсіка" за період з 6 липня 2010 року по 30 вересня 2011 року, були прийняті податкові повідомлення-рішення на загальну суму 4244549,36 грн., а саме: податок на прибуток - 187525,50 грн. (основний платіж - 179145,00 грн., фінансова санкція - 8380,50грн.), ПДВ - 141770,00 грн. (основний платіж - 139774,00 грн., фінансова санкція - 1996,00грн.), ПДФО - 923,56 грн. (основний платіж - 225,00 грн., фінансова санкція - 56,25 грн., пеня - 642,31 грн.), штрафні санкції за не оприбуткування готівкових коштів (782118,06 грн. х 5) - 3910590,30 грн., штрафні санкції за порушення проведення розрахунків через реєстратори розрахункових операцій - 3740,00 грн., в зв'язку з несплатою в зазначені терміни.

Просить стягнути з приватного підприємства "Торговий дім "Корсіка" заборгованість по вищезазначеним штрафним санкціям та податковому боргу в розмірі 4245735,36 грн.

Представник позивача розгляд справи просив проводити в порядку письмового провадження.

Відповідач письмових заперечень на позов не надав, був належним чином повідомлений про розгляд справи, що підтверджується повідомленням яке було повернуто до суду з відміткою, за зазначеною адресою не значиться.

Згідно зі ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, приватне підприємство "Торговий дім "Корсіка" зареєстроване як юридична особа Нововоронцовською районною державною адміністрацією Херсонської області 06.07.2010 року. Місце знаходження юридичної особи: вул. Гагаріна, 7 смт. Нововоронцовка, Херсонської області, 74200.

Як платник податків взятий на облік до Нововоронцовської міжрайонної ДПІ 07.07.2010 року за № 3055.

Працівниками Нововоронцовської МДПІ здійснено планову виїзну документальну перевірку (акт перевірки від 17.02.12 №15/23/37131853) приватного підприємства „Торговий дім Корсіка" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 6 липня 2010 року по 30 вересня 2011 року.

Перевіркою встановлено, що підприємством незабезпечено щоденний друк та збереження 11-ти фіскальних звітних чеків. В акті перевірки податковими повідомленнями - рішеннями Бериславської МДПІ від 14 березня 2012 року №0000072302 застосовано до приватного підприємства „Торговий дім Корсіка" штрафну (фінансову) санкцію у сумі 3740 грн. (340 грн. х 11) за невиконання щоденного друку фіскальних звітних чеків та №0000082302 застосовано до підприємства штрафну (фінансову) санкцію у сумі 3910590,30 грн. (782118,06 грн. х 5) за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касі готівки.

Пунктом 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" із змінами та доповненнями, передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій. За порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції, зокрема, двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання (пункт 4 статті 17 Закону).

Пунктами 1 та 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за №40/10320) із змінами та доповненнями, визначено, що оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій. Уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Відповідно до статті 1 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" із змінами та доповненнями, у разі порушення юридичними особами всіх форм власності норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Актом перевірки від 17 лютого 2012 року №15/23/37131853 встановлено, ПП „Торговий дім Корсіка" виплатило дохід громадянці ОСОБА_1 за виконану роботу у сумі 1500 грн. та не утримало податок з доходів фізичних осіб. Перевіркою донараховано 225 грн. податку з доходів фізичних осіб. За результатами розгляду зазначеного акта перевірки ПП „Торговий дім Корсіка" податковим повідомленням-рішенням Бериславською МДПІ від 14 березня 2012 року №0002221701 визначено 225 грн. податку з доходів фізичних осіб та 56,25 грн. застосованої штрафної санкції. Рішенням ДПС у Херсонській області від 30 травня 2012 року № 3002/10/10-206, прийнятим за розглядом первинної скарги, податкове повідомлення -Бериславської МДПІ від 14.03.2012 року № 0002221701 про сплату податку з доходів фізичних осіб залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Підпунктом 4.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу. Відповідно до підпункту 164.2.1 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту). Згідно з підпунктом 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходжу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. Згідно з пунктом 167.1 статті 167 Податкового кодексу України ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, одержаних (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 - 167.4 цієї статті), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу у державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Згідно з підпунктом 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Перевіркою (акт планової виїзної перевірки від 17.02.12 №15/23/37131853) встановлено, що в порушення пп.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та пп. 135.4.1 п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України ПП «ТД «Корсіка» не включено до валового доходу суму готівкових коштів, отриману при реалізації товарів через торгівельну мережу та відображену у звітах про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій у розмірі 237434 грн. Розбіжність встановлена на підставі порівняння виручки, на яку виписані податкові накладні на реалізацію товару по торгових об'єктах і зданої до каси підприємства (кінцевий споживач) та звітів про використання реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій (додаток №5 до акта). Підприємством не оприбуткована в касу підприємства та не включена в звіти про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) готівка згідно звіту по торгових точках, які розташовані та здійснюють діяльність у м. Херсоні в сумі 414333 грн. Підприємством за 2010 рік не включено в р. 01.1 декларації податку на прибуток підприємств суму 112651 грн. за продані товари, яка відображена на рахунку 702 «Доходи від реалізації товарів» та включена у декларації з податку на додану вартість за четвертий квартал 2010 року. В результаті вищевказаних порушень ПП "ТД Корсіка" за період, що перевіряється занижено сплату податку на прибуток на 179145 грн.

Підприємством в порушення пп.7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України не включено до податкових зобов'язань у розрізі відповідних звітних періодів суми виручки, отриманої від реалізації товарів через роздрібну мережу та проведеної через реєстратори розрахункових операцій у сумі 782118 грн., у т. ч. ПДВ 130353 гривень.

Також в порушення пп.4.5.1 п.4.5 ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість» п. 192.1 ст. 192 та п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України підприємством не відкоригована у бік зменшення сума податку на додану вартість, так згідно розрахунків коригування до податкових накладних, включено суми податку на додану вартість не підтверджені податковими накладними та в окремих випадках проведено податкові накладні двічі в одному податковому періоді. В результаті зазначених порушень податковий кредит у періоді, що перевіряється підлягає зменшенню на 9421 грн.

За результатами перевірки Бериславська МДПІ податковими повідомленнями - рішеннями від 14 березня 2012 року №0000052302, №0000062302 визначила ПП «ТД «Корсіка» 139774 грн. ПДВ і 1996 грн. штрафної санкції та 179145 грн. податку на прибуток і 8380,5 грн. штрафної санкції, відповідно. Рішенням ДПС у Херсонській області від 30 травня 2012 року №3002/10/10-206, прийнятим за розглядом первинної скарги, скасовано податкове повідомлення - рішення Нововоронцовського відділення Бериславської МДПІ від 14 березня 2012 року №0000062302 у частині 150,25 грн. застосованої штрафної санкції з податку на прибуток.

Пунктом 4.1 ст.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що валовий доход - це загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Валовий доход включає, зокрема, загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону) (пп.4.1.1 п. 4.1 ст. 4 вказаного Закону).

Відповідно до п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо); особливості визначення доходів від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюються положеннями цього розділу (пп. 135.4.1 п. 135.4 ст. 135 Податкового кодексу України). Відповідно до п.4.5 ст. 4 Закону України «Про податок на додану вартість» якщо після поставки товарів (послуг) здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за поставкою перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів особі, яка їх надала, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.

Підпунктом 4.5.1 пункту 4.5 статті 4 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за наслідками податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок відкоригованого значення податку; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за наслідками такого податкового періоду у разі, якщо він є зареєстрованим як платник податку на дату проведення коригування, виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності боржник станом на 14.01.2013 року має новостворений податковий борг в сумі 1186 грн. зі збору за провадження торгівельної діяльності.

Згідно пп. «а», п. 267.5.2 ст. 267 Податкового кодексу України платниками збору, які провадять торгівельну діяльність або надають платні послуги (крім пересувної торгівельної мережі) - збір сплачують за місцем знаходження пункту продажу товарів або пункту з надання платних послуг.

Крім того пп. «б», п. 267.5.2 ст. 267 Податкового кодексу України передбачено, що строки сплати збору за провадження торгівельної діяльності (крім торгівельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту), діяльності з надання платних послуг, здійснення торгівлі валютними цінностями - щомісяця не пізніше 15 числа, який передує звітному.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. Відповідно до пункту 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Відповідно до пп.20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби України мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлює, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Також, п. 95.3 ст. 95 передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Приймаючи до уваги викладені обставини, а також враховуючи, що відповідачем заборгованість не сплачена, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив :

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного підприємства "Торговий дім "Корсіка" (ЄДРПОУ 37131853) на користь Бериславської міжрайонної державної податкової інспекції (ЄДРПОУ 38020259) заборгованість в розмірі 4245735 (чотири мільйона двісті сорок п'ять тисяч сімсот тридцять п'ять) грн. 36 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Варняк С.О.

кат. 8.1.5

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2013
Оприлюднено19.04.2013
Номер документу30748836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/459/13-а

Постанова від 10.04.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні