Провадження по справі № 2-а/260/47/2013
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2013р.. Ленінський районний суд м. Донецька в складі:
головуючого судді: Кротінова В.О.
при секретарі: Гордієнко І.В.
за участю представника заявників: ОСОБА_1
зацікавлених осіб: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5
розглянувши у судовому засіданні в м. Донецьку адміністративну справу за скаргою ТОВ «ДОН-КОД» м. Донецьк, ТОВ «ДОН-ОЗОН» м. Донецьк, зацікавлені особи: ВДВС Пролетарського РУЮ у місті Донецьк, ТОВ «ДАЛІСА» м. Донецьк, ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки, Управління реєстрації речових прав на нерухоме майно Макіївського міського управління юстиції про визнання незаконними дій державної виконавчої служби, та визнання незаконною реєстрацію,-
ВСТАНОВИВ:
Заявники звернулись до суду зі скаргою на дії державної виконавчої служби ВДВС Пролетарського РУЮ у місті Донецьк, ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки.
В обґрунтування своїх вимог вказали, що 24.05.2011р. Ленінський районний суд міста Донецька виніс ухвалу про видачу виконавчих листів на виконання рішення постійно діючого третейського суду «Факт» при товарній біржі «Даліса» від 17 січня 2011 року по справі № 01/23-2011, щодо стягнення на користь ТОВ «ДАЛІСА» з Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОН - КОД» суму грошових коштів у розмірі 2 000 000 (два мільйони) гривень 00 коп. та з ТОВ «ДОН-ОЗОН» суму грошових коштів у розмірі 5 000 000 (п'ять мільйонів) гривень 00 коп. У подальшому ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька відкрив виконавчі провадження з виконання зазначених виконавчих листів щодо стягнення з ТОВ «Дон-Код» та ТОВ «Дон-Озон» на користь ТОВ «Даліса» грошових коштів з виплати авторської винагороди.
Також 21.07.2011р. ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька було винесено постанови про зведене виконавче провадження по стягненню з ТОВ "ДОН-КОД" загальної суми боргу у розмірі 5 900 000,00 грн та по стягненню з ТОВ "ДОН-ОЗОН" загальної суми боргу у розмірі 12 201 700,00 грн.
Крім того, 14.01.2013р., 11.02.2013 р. та 22.02.2013р. Ленінським районним судом міста Донецька були задоволені заяви ТОВ «Даліса» про заміну способу та порядку виконання рішення суду та про роз'яснення рішення суду та винесені ухвали про безоплатне передання у власність Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАЛІСА" , м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 5 000 000 (п'ять мільйонів) грн 00 коп 3/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул.. 250- річяя Донбасу 1-1, що становить площу 2634,0 кв.м., та належить Товариству з обмеженою відповідальністю "ДОН-ОЗОН" м. Донецьк, вул Моцарта, За ЄДРПОУ 34899763 та безоплатне передання у власність Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАЛІСА" м. Донецьк, вул.. Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 2 000 000 (два мільйони) грн 00 коп 2/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул. 250-річчя Донбасу 1-1, що становить площу 1495,4 кв.м. та належить Товариству з обмеженою відповідальністю "ДОН-КОД" м. Донецьк, вул. Моцарта, За ЄДРПОУ 34899796.
Зазначені відокремлені об'єкти на підставі зазначених ухвал Ленінського районного суду Донецька були безпідставно об'єднані в один об'єкт.
Вважають незаконними дії ВДВС Пролетарського РУЮ у місті Донецьк, ТОВ «ДАЛІСА» м. Донецьк, ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки.
Згідно вимог Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження відкривається на місцезнаходженням боржника.
Тобто виконавче провадження з виконання виконавчих листів щодо стягнення з ТОВ «Дон-Код» та ТОВ «Дон-Озон» на користь ТОВ «Даліса» сум авторської винагороди мало відбуватися за місцем реєстрації заявників, тобто у Калінінському районі міста Донецька.
До того ж у відповідності до Інструкції про примусове виконання рішень суду, виконання виконавчих листів щодо стягнення грошових коштів у сумі понад 1 000 000 (один мільйон) гривень здійснюється відповідними обласними підрозділами примусового виконання рішень Міністерства юстиції України.
Отже, виконання зазначених виконавчих листів мало б відбуватися підрозділом примусового виконання рішень Донецького обласного управління Юстиції.
Крім того 26 серпня 2011 року ухвалами Господарського суду Донецької області були порушені справи №45/676 про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю «ДОН-КОД» та №45/696 про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю «ДОН-ОЗОН.
ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки у всякому випадку зобов'язаний був зупинити виконавчі провадження зі стягнення з заявників на користь третьої особи авторських винагород через введення Господарським судом мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Просили суд визнати незаконними дії ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька щодо виконання виконавчих проваджень з виконання виконавчих листів Ленінського районного суду міста Донецька щодо стягнення з ТОВ «ДОН- КОД» та ТОВ «ДОН-ОЗОН» суми авторської винагороди на користь ТОВ «ДАЛІСА»; визнати незаконними дії ВДВС Центрально- міського МУЮ м. Макіївки по передачі у власність ТОВ «Даліса» нерухомого майна ТОВ «Дон -Код» та ТОВ «Дон-Озон»; визнати незаконною реєстрацію за ТОВ «Даліса» права власності на 1/1 частки цілісного майнового комплексу торгівельного центру за адресою: Донецька області, м. Макіївка, вул.. 250-річчя Донбасу, буд 1-1 загальною площею 4 129,4 кв.м.
Представник заявників ОСОБА_1 у судовому засіданні вимоги заявників підтримав, дав пояснення аналогічні обставинам викладеним у заяві.
Представник ВДВС Центрально- міського МУЮ м. Макіївки та Управління реєстрації речових прав на нерухоме майно Макіївського міського управління юстиції - ОСОБА_2 вимоги заявників не визнав, вважає, що порушень з боку державного виконавця Центрально - міського відділу державної виконавчої служби Макіївського міського управління юстиції не виявлено. Просив суд відмовити заявникам у задоволенні позову.
Представник ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька - ОСОБА_3 у судовому засіданні вимоги заявників не визнала, пояснила, що згідно заяви стягувача орган управління боржника знаходиться на території Пролетарського району м. Донецька, у зв’язку з чим у державного виконавця відсутні підстави для відмови у відкритті виконавчого провадження. Просила суд відмовити у задоволенні заяви.
Представник ТОВ «Даліса» -ОСОБА_4 у судовому засіданні вимоги заявників не визнав, вважає, дії державних виконавців ВДВС Центрально- міського МУЮ м. Макіївки та ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька правомірними. Просив суд відмовити у задоволенні заявлених вимог.
Державний виконавець ВДВС Центрально- міського МУЮ м. Макіївки ОСОБА_5 вимоги заявників не визнав, підтримав пояснення представника ВДВС Центрально- міського МУЮ м. Макіївки та Управління реєстрації речових прав на нерухоме майно Макіївського міського управління юстиції - ОСОБА_2 Просив суд відмовити у задоволенні вимог.
Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Так, у судовому засіданні встановлено, що 01.06.2011р.,ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька відкрив виконавче провадження ВП № 27116377 про примусове виконання виконавчого листа № 6-107 виданого 30.05.2011р. Ленінським районним судом міста Донецька про стягнення з ТОВ «ДОН-КОД» на користь ТОВ «ДАЛІСА» 2 000 000,00 грн.
Крім того, 11.11.2011р. Головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області було відкрите виконавче провадженя ВП № 29793629 з виконання виконавчого листа №6-107\11 від 30.05.2011р по стягненню з ТОВ В«ДОН-ОЗОНВ» на користь ТОВ В«ДАЛІСАВ» 5 000 000 грн 00 коп.
Згідно ч. 2 ст.. 17 Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV із змінами та доповненнями підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи:
1) виконавчі листи, що видаються судами, і накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду та рішень Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті і Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті; 2) ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних, кримінальних справах та справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 3) судові накази; 4) виконавчі написи нотаріусів; 5) посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій; 6) постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 7) постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу; 8) рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу; 9) рішення Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".
Згідно ч.1 ст. 19 Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа, зазначеного в статті 17 цього Закону: 1) за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення; 2) за заявою прокурора у випадках представництва інтересів громадянина або держави в суді; 3) у разі якщо виконавчий лист надійшов від суду на підставі ухвали про надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду в порядку, встановленому законом; 4) в інших передбачених законом випадках.
Згідно ст. 20 Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV із змінами та доповненнями виконавчі дії провадяться державним виконавцем за місцем проживання, перебування, роботи боржника або за місцезнаходженням його майна. У разі якщо боржник є юридичною особою, то виконання провадиться за місцезнаходженням його постійно діючого органу або майна. Право вибору місця виконання між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії з виконання рішення на території, на яку поширюються їх функції, належить стягувачу.
Згідно абз.2 ч.2 ст 21 Закону України В«Про виконавче провадженяВ»
2. На відділ примусового виконання рішень управлінь державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головного управління юстиції в області, містах Києві та Севастополі покладається виконання рішень, за якими:
1) боржниками є територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади, місцеві суди, міські, районні або селищні ради чи районні державні адміністрації та їх структурні підрозділи, міські, районні, міжрайонні, інші прирівняні до них прокуратури, інші територіальні підрозділи органів державної влади та їх посадові особи;
2) сума зобов'язання становить від трьох до десяти мільйонів гривень або еквівалентну суму в іноземній валюті.
З огляду на матеріали виконавчого провадження, надані для дослідження суду, у ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька та у відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області не було підстав відмовляти стягувачу ТОВ «ДАЛІСА» в прийнятті на виконання виконавчих листів Ленінського районного суду про стягнення з ТОВ «ДОН-КОД» та ТОВ «ДОН-ОЗОН» на користь ТОВ «ДАЛІСА» грошових коштів.
Таким чином, судом, при дослідженні матеріалів виконавчих проваджень встановлена відповідність вимогам Закону дій державних виконавців ВДВС Пролетарського РУЮ міста Донецька щодо прийняття до виконання виконавчого листа Ленінського районного суду № 6-107 виданого 30.05.2011р. про стягнення з ТОВ «ДОН-КОД» на користь ТОВ «ДАЛІСА» авторської винагороди у розмірі 2 000 000 (два мільйони) грн.
Також, судом встановлена законність дій відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Донецькій області щодо прийняття на виконання виконавчого листа Ленінського районного суду № 6-107 виданого 30.05.2011р. про стягнення з ТОВ «ДОН-ОЗОН» на користь ТОВ «ДАЛІСА» авторської винагороди у розмірі 5 000 000 (п’ять мільйонів) гривень.
Судом також встановлена законність дій державної виконавчої служби Пролетарського РУЮ міста Донецька та ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки 28.12.2012р. щодо проведення виконавчих дій з виконання виконавчих листів Ленінського районного суду міста Донецька по стягненню з ТОВ «ДОН-КОД» ТОВ «ДОН-ОЗОН» на користь ТОВ «ДАЛІСА» суми авторської винагороди у період дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, введеного Господарським судом Донецької області стосовно активів ТОВ В«ДОН-КОДВ» та ТОВ В«ДОН-ОЗОНВ» .
Ленінський районний суд міста Донецька ухвалами від 14.01.2013р., від 11.02.2013р. та від 22.02.2013р. задовольнив заяву ТОВ В«ДАЛІСАВ» щодо зміни порядку та способу виконання судового рішення та змінив порядок виконання судового рішення з стягнення грошових коштів за виплату авторської винагороди з Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОН-ОЗОН» м. Донецьк, вул.. Моцарта 3а ЄДРПОУ 34899763 на користь ТОВ В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул.. Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у сумі 5 000 000 (п'ять мільйонів) грн 00 коп та стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОН-КОД» вул Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899796 на користь ТОВ В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул.. Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 грошових коштів з виплати авторської винагороди у розмірі 2 000 000 (два мільйони) грн 00 коп.
на передання у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул.. Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 5 000 000 (п'ять мільйонів) грн 00 коп 3/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул. 250-річяя Донбасу 1-1, що становить площу 2634,0 кв.м., та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-ОЗОНВ» м. Донецьк, вул. Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899763 та
на передання у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул.. Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 2 000 000 (два мільйони) грн 00 коп 2/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул 250-річчя Донбасу 1-1, що становить площу 1495,4 кв.м. та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-КОДВ» м. Донецьк, вул Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899796.
28.01.2013р. Державним виконавцем Центрально-міського ВДВС Макіївського МУЮ були відкриті виконавчі провадження по примусовому виконанню Ухвали Ленінського районного суду міста Донецька про передання у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 5 000 000 (п'ять мільйонів) грн 00 коп 3/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул 250-річяя Донбасу 1-1, що становить площу 2634,0 кв.м., та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-ОЗОНВ» м. Донецьк, вул Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899763 та про передання у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 2 000 000 (два мільйони) грн 00 коп 2/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул 250-річчя Донбасу 1-1, що становить площу 1495,4 кв.м. та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-КОДВ» м. Донецьк, вул.. Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899796
Згідно ч. 2 ст.. 17 Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV із змінами та доповненнями підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи: 1) виконавчі листи, що видаються судами, і накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду та рішень Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті і Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті; 2) ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних, кримінальних справах та справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 3) судові накази; 4) виконавчі написи нотаріусів; 5) посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій; 6) постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 7) постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу; 8) рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу; 9) рішення Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".
Згідно ст 20 Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV 1. виконавчі дії провадяться державним виконавцем за місцем проживання, перебування, роботи боржника або за місцезнаходженням його майна. У разі якщо боржник є юридичною особою, то виконання провадиться за місцезнаходженням його постійно діючого органу або майна. Право вибору місця виконання між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії з виконання рішення на території, на яку поширюються їх функції, належить стягувачу. 2. Виконання рішення, яке зобов'язує боржника вчинити певні дії, здійснюється державним виконавцем за місцем проведення таких дій.
Згідно ст 61. Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV У разі присудження стягувачу предметів, зазначених у виконавчому документі, державний виконавець вилучає ці предмети у боржника і передає їх стягувачу, про що складає акт передачі. У разі знищення предмета, що має бути переданий стягувачу в натурі, державний виконавець складає акт про неможливість виконання рішення, що є підставою для закінчення виконавчого провадження. У разі письмової відмови стягувача від одержання предметів, вилучених у боржника під час виконання рішення про передачу їх стягувачу, державний виконавець повертає зазначені предмети боржникові під розписку і виносить постанову про закінчення виконавчого провадження. При цьому внесений стягувачем авансовий внесок поверненню не підлягає.
Згідно ст 62. Закону України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року N 606-XIV 1. Реалізація арештованого майна, крім майна, вилученого з обігу згідно із законом, та майна, зазначеного в частині восьмій статті 57 цього Закону, здійснюється шляхом його продажу на прилюдних торгах, аукціонах або на комісійних умовах. 2. Рухоме майно, вартість якого не перевищує сто п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, товари побутового вжитку, а також інше рухоме майно (у разі якщо стягувач не заперечує проти цього) реалізуються на комісійних умовах. Нерухоме майно, транспортні засоби, повітряні, морські та річкові судна реалізуються виключно на прилюдних торгах (аукціонах). 3. Майно передається на реалізацію за ціною та в порядку, визначеними статтею 58 цього Закону. 4. Порядок реалізації майна, зазначеного в частині восьмій статті 57 цього Закону, крім цінних паперів, визначається Міністерством фінансів України за погодженням з Національним банком України. Порядок реалізації цінних паперів визначається Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку за погодженням з Міністерством юстиції України, а іншого майна - Міністерством юстиції України. 5. Не реалізоване на прилюдних торгах, аукціонах або на комісійних умовах протягом двох місяців майно підлягає уцінці державним виконавцем, що проводиться в десятиденний строк з дня визнання прилюдних торгів чи аукціону такими, що не відбулися, або закінчення двомісячного строку реалізації майна на комісійних умовах. Майно може бути уцінене не більш як на 30 відсотків. У разі нереалізації майна в місячний строк з дня проведення уцінки воно повторно уцінюється в такому самому порядку, але не більш як на 50 відсотків початкової вартості майна. 6. У разі якщо в місячний строк з дня проведення повторної уцінки майно не реалізовано на прилюдних торгах, аукціонах або на комісійних умовах, державний виконавець повідомляє про це стягувачу і пропонує йому вирішити питання про залишення за собою нереалізованого майна, крім майна, конфіскованого за рішенням суду. 7. У разі якщо стягувач у п'ятнадцятиденний строк з дня отримання повідомлення державного виконавця письмово не заявив про своє бажання залишити за собою нереалізоване майно, арешт з майна знімається і воно повертається боржникові. У разі відсутності в боржника іншого майна, на яке може бути звернено стягнення, виконавчий документ повертається стягувачу без виконання. 8. У разі якщо стягувач виявив бажання залишити за собою нереалізоване майно, він зобов'язаний у п'ятнадцятиденний строк з дня надходження до державного виконавця відповідного повідомлення внести на відповідний рахунок для обліку депозитних сум органу державної виконавчої служби різницю між початковою вартістю нереалізованого майна та сумою коштів, що підлягають стягненню на його користь, якщо початкова вартість нереалізованого майна перевищує суму боргу, яка підлягає стягненню за виконавчим документом. За рахунок перерахованих стягувачем коштів оплачуються витрати, пов'язані з організацією та проведенням виконавчих дій, задовольняються вимоги інших стягувачів та стягується виконавчий збір і штрафи, а залишок коштів повертається боржникові. 9. Майно передається стягувачу за ціною, що дорівнює початковій вартості майна, за якою воно передавалося на реалізацію. Про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу державний виконавець виносить постанову, яка затверджується начальником відділу, якому він безпосередньо підпорядкований. За фактом такої передачі державний виконавець складає акт. Постанова та акт є підставами для подальшого оформлення стягувачем права власності на це майно. 10. У разі наявності кількох стягувачів, які виявили бажання залишити за собою нереалізоване майно, воно передається в порядку календарного надходження виконавчих документів до виконання з урахуванням черговості, визначеної статтею 44 цього Закону. 11. У разі якщо від продажу частини майна виручено суму, достатню для задоволення вимог стягувача, сплати виконавчого збору, відшкодування витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, а також сплати штрафу, продаж арештованого майна припиняється. 12. Витрати, пов'язані з організацією та проведенням прилюдних торгів, аукціонів або реалізації майна боржника на комісійних умовах, не повинні перевищувати п'яти відсотків вартості реалізації майна.
Тобто, ухвала суду про заміну порядку та способу виконання рішення є виконавчим документом, який державна виконавча служба зобов'язана приймати на виконання.
19.02.2013р. Державним виконавцем Центрально-міського ВДВС Макіївського МУЮ були винесені постанови про передачу стягувачеві нереалізованого майна боржника, якими:
у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 5 000 000 (п'ять мільйонів) грн 00 коп було передано 3/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул. 250-річяя Донбасу 1-1, що становить площу 2634,0 кв.м., та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-ОЗОНВ» м. Донецьк, вул. Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899763 та також у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 2 000 000 (два мільйони) грн 00 коп було передано 2/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул 250-річчя Донбасу 1-1, що становить площу 1495,4 кв.м. та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-КОДВ» м. Донецьк, вул Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899796
19.02.2013р. Державним виконавцем Центрально-міського ВДВС Макіївського МУЮ були складені акти про передачу стягувачеві нереалізованого майна боржника, якими:
у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 5 000 000 (п'ять мільйонів) грн 00 коп було передано 3/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул 250-річяя Донбасу 1-1, що становить площу 2634,0 кв.м., та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-ОЗОНВ» м. Донецьк, вул Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899763 та також у власність Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДАЛІСАВ» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ 31833025 у рахунок заборгованості з виплати авторської винагороди у сумі 2 000 000 (два мільйони) грн 00 коп було передано 2/5 частки від загальної площі 4129,4 кв.м цілісного майнового комплексу торгівельного центру, розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул 250-річчя Донбасу 1-1, що становить площу 1495,4 кв.м. та належить Товариству з обмеженою відповідальністю В«ДОН-КОДВ» м. Донецьк, вул Моцарта, 3а ЄДРПОУ 34899796
Суд встановив, що 04.03.2013р. Управлінням реєстрації речових прав на нерухоме майно Макіївського міського управління юстиції на підставі заяви ТОВ «ДАЛІСА» від 01.03.2013р. було зареєстровано право власності ТОВ «ДАЛІСА» на будівлю, цілісний майновий комплекс торгівельного центру площею 4 129,4 кв.м. на підставі ухвал Ленінського районного суду міста Донецька від 14.01.2013., ві. 11.02.2013р, та від 22.02.2013р.
Процедура реєстрації прав власності на нерухоме майно встановлена Законом України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV із змінами та доповненнями.
Згідно ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: 1) право власності на нерухоме майно; 2) право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; 3) інші речові права відповідно до закону; 4) податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.
Згідно ч.1 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV систему органів державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав; органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.
Згідно ч.1 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV орган державної реєстрації прав: 1) проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації; 2) забезпечує ведення Державного реєстру прав; 3) надає інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом; 4) забезпечує облік безхазяйного нерухомого майна; 5) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.
Згідно ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту, стаж юридичної роботи не менш як два роки. У випадку, передбаченому цим Законом, державним реєстратором є нотаріус як спеціальний суб’єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно. Державний реєстратор є державним службовцем, крім випадку, коли державним реєстратором є нотаріус як спеціальний суб’єкт.
Державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав; 2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав; 3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи; 4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна; 5) присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації; 6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 7) надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у її наданні у випадках, передбачених цим Законом; 8) у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень; 8-1) під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов’язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки; 9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України. Нотаріус як спеціальний суб’єкт здійснює функції державного реєстратора, крім передбачених пунктами 4 і 6 частини другої статті 9 цього Закону.
3. Державний реєстратор не має права приймати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на своє ім'я і від свого імені, на ім'я і від імені свого чоловіка чи своєї дружини, його (її) та своїх родичів (батьків, дітей, онуків, діда, баби, братів, сестер). У такому разі державна реєстрація прав проводиться іншим державним реєстратором органу державної реєстрації прав.
4. Державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації.
Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного реєстратора, пов'язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Згідно ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; 3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 5) рішень судів, що набрали законної сили; 6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Згідно ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV 1. У разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк, встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника. 2. Якщо заявник протягом п'яти робочих днів після отримання письмового повідомлення виконав вимоги державного реєстратора, загальний строк розгляду заявленого права продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. 3. У разі невиконання зазначених вимог державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.
Згідно ст. 23 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV 1. Державна реєстрація права власності та інших речових прав зупиняється у разі прийняття рішення суду про заборону вчинення дій, пов’язаних з державною реєстрацією таких прав. 2. Державний реєстратор у день отримання рішення суду про заборону вчинення дій, пов’язаних з державною реєстрацією прав, приймає рішення про зупинення державної реєстрації прав, про що письмово повідомляє заявника не пізніше наступного дня після прийняття ним відповідного рішення. 3. Державна реєстрація права власності та інших речових прав зупиняється до скасування рішення суду, що було підставою для прийняття рішення про зупинення державної реєстрації прав. Загальний строк розгляду заявленого права продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
Згідно ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року N 1952-IV 1. У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) об'єкт нерухомого майна, розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав; 3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; 4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; 5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; 5-1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 5-2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев’ятою статті 15 цього Закону; 5-3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку; 5-4) після завершення п’ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення; 5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 5-6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем; 6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.
2. За наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.
3. Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пунктах 4, 5-2 - 5-6 частини першої цієї статті, не позбавляє заявника права повторно звернутися із заявою за умови усунення перешкод для державної реєстрації прав та їх обтяжень.
Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пункті 2 частини першої цієї статті, не може здійснюватися у разі, якщо об’єкт нерухомого майна розміщений у межах території, на якій діють два і більше органів державної реєстрації прав, одним з таких органів на вибір заявника, а також у разі проведення державної реєстрації обтяжень речових прав на нерухоме майно.
Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пункті 4 частини першої цієї статті, не може здійснюватися у разі наявності помилки в Державному земельному кадастрі, яка виникла після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам; невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстрі земель, її дійсній площі у результаті зміни методів підрахунку (округлення); присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів).
4. Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.
Суд визнає законними та такими, що повністю відповідають вимогам діючого законодавства дії Управління реєстрації речових прав на нерухоме майно Макіївського міського управління юстиції з реєстрації за ТОВ «ДАЛІСА» м. Донецьк, вул Лівобережна, 11-13 ЄДРПОУ права власності на 1\1 частки будівлі, цілісного майнового комплексу торгівельного центру площею 4129,4 кв.м., розташованого за адресою: Донецька область, місто Макіївка, вул. 250-річчя Донбасу 1-1 на підставі ухвал Ленінського районного суду міста Донецька від 14.01.2013., від 11.02.2013р, та від 22.02.2013р.
На підставі ст. ст. 383,384,387 ЦПК України суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарги ТОВ «ДОН-КОД» м. Донецьк, ТОВ «ДОН-ОЗОН» м. Донецьк, зацікавлені особи: ВДВС Пролетарського РУЮ у місті Донецьк, ТОВ «ДАЛІСА» м. Донецьк, ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки, Управління реєстрації речових прав на нерухоме майно Макіївського міського управління юстиції про визнання незаконними дій ВДВС Пролетарського РУЮ у місті Донецьк щодо виконання виконавчих проваджень з виконання виконавчих листів Ленінського районного суду м. Донецька щодо стягнення з ТОВ «Дон-Код» та ТОВ «Дон-Озон» суми авторської винагороди на користь ТОВ «Даліса», визнання незаконними дій ВДВС Центрально-міського МУЮ міста Макіївки по передачі у власність ТОВ «Даліса» нерухомого майна ТОВ «Дон-Код» та ТОВ «Дон-Озон», визнання незаконною реєстрацію за ТОВ «Даліса» права власності на 1/1 частки цілісного майнового комплексу торгівельного центру за адресою: Донецька область, м. Макіївка, вул.. 250- річчя Донбасу, буд. 1-1, загальною площею 4 129,4 кв.м. - відмовити у повному обсязі.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного суду Донецької області через суд першої інстанції протягом 5 днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Ленінський районний суд м.Донецька |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2013 |
Оприлюднено | 22.01.2014 |
Номер документу | 30753770 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ленінський районний суд м.Донецька
Кротінов В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні