10.2.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 квітня 2013 року Справа № 812/2839/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чиркіна С.М.
при секретарі: Камінській М.В.
за участю
представника позивача: Голубєвої М.О.
представника відповідача: Аніканова І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комунального закладу "Олександрівська міська поліклініка" до управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м.Луганська про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені № 33 від 02.01.2013 ,-
ВСТАНОВИВ:
25 березня 2013 року позивач - КЗ Олександрівська міська поліклініка звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м.Луганська про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені № 33 від 02.01.2013.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що головним спеціалістом відділу обліку надходження платежів відповідача проведена перевірка даних картки особового рахунку КЗ Олександрівська міська поліклініка , за результатами якої прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені № 33 від 02.01.2013 ( рішення отримано 10.01.2013 вхідний №1). Даним рішенням до позивача застосовані санкції у вигляді стягнення суми штрафу в сумі 7465,78 грн. та пеня в сумі 437,25 грн.
Вважає зазначене рішення протиправним, оскільки КЗ Олександрівська міська поліклініка є бюджетною установою і повністю фінансується з міського бюджету, несвоєчасне перерахування страхових внесків відбулося внаслідок несвоєчасного фінансування закладу з місцевого бюджету м.Луганська для оплати заробітної плати і нарахувань на неї.
Звертає увагу, що на даний час точні суми і дати прострочення платежів ( несвоєчасної виплати) не відомі, оскільки бухгалтерські документи у зв'язку із закінченням терміну зберігання та проведення ревізії Контрольно - ревізійним управлінням були знищені згідно вимог чинного законодавства.
Крім того, в кошторисі на 2013 рік за цим призначенням видатків( по КЄКВ 2800 Інші поточні видатки ) кошти не планувались та не затверджувались, заклад не має можливості взяти фінансові зобов'язання на погашення нарахованих штрафних санкцій.
В наданому запереченні на позов представник відповідача просив відмовити в задоволенні позову, серед іншого зазначив, що порушення норм ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , а саме несвоєчасну сплату страхових внесків було допущено скаржником у період з 21.02.2004 по 28.01.2011, тобто у період дії п.9 ст.106 Закону № 1058. Таким чином рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату ( несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальником або органом Пенсійного фонду України було застосовано до скаржника на підставі п.п.9.3.2 п.9 ст.106 Закону № 1058 відповідно до повноважень, наданих розділом VІІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464.
В судовому засіданні сторони надали пояснення, аналогічні даним, викладеним в адміністративному позові та запереченні.
Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд переходить до наступного.
Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч.3 ст.2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Позивач - Комунальний заклад Олександрівська міська поліклініка ,і.к. 01984853 (а.с.23), згідно п.1.1, 1.3 статуту( а.с.14-22) - є комунальним лікувально-профілактичним закладом охорони здоров'я, перебуває у комунальній власності територіальної громади м.Луганська, власником закладу є територіальна громада м.Луганська в особі Луганської міської ради.
Постановою Правління пенсійного фонду України N 8-2 від 30.04.2002 затверджено Положення про управління Пенсійного фонду в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах (далі - Постанова № 8-2).
Згідно із Положенням № 8-2, управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему територіальних органів Фонду.
Відповідно до абз 7,8 п.п. 2.4 розділу ІІ зазначеного Положення Управління має право застосовувати фінансові санкції, адміністративні стягнення, передбачені законом; стягувати несплачені суми єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів з їх платників.
02 січня 2013 року відповідачем прийнято рішення № 33 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату ( неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальником страхових внесків , у тому числі донарахованих страхувальником або органом Пенсійного фонду, яким до позивача застосовано суму штрафу у розмірі -7465,78 грн. та пеню в розмірі 437,25 грн.( далі - рішення № 33, а.с.11).
Правомірність винесення зазначеного рішення і є предметом спору у справі.
Сторонами в судовому засіданні не оспорюється нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасне перерахування внесків у період з 21.02.2004 року по 23.05.2007року. Таким чином позивачем визнається несвоєчасне перерахування внесків.
Відповідно до п.7 розділу VІІІ Прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.01.2010 № 2464, який набрав чинності з 01.01.2011 року стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Враховуючи вищевикладене до спірних правовідносин застосовуються положення ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 р. №1058 ( далі -ЗУ №1058).
За змістом ст.14 Закону України №1058 позивач є страхувальником, та відповідно до ст.15 Закону №1058 платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду.
Відповідно до п. 6 ст.20 Закону України №1058 страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітнім періодом є календарний місяць.
Частиною 2 ст.106 Закону №1058 передбачено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Відповідно до ч.2 п. 9 ст.106 вищезазначеного Закону України виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників фінансові санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу;
Відповідно до ч.12 ст.106 ЗУ №1058 нарахування пені, передбаченої частинами дев'ятою і десятою цієї статті, починається з першого календарного дня, що настає за днем настання строку відповідного платежу, до дня його фактичної сплати страхувальником, або з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку перерахування (зарахування) відповідних сум, до дня їх фактичного перерахування (зарахування) банками та організаціями, які здійснюють виплату і доставку пенсій.
Згідно п.9.3 розділу 9 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663. ( далі -Інструкція) фінансові санкції за порушення норм законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування накладаються на страхувальника відповідно до частини дев'ятої статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у редакції, що діяла до 1 січня 2011 року, у таких розмірах:
П.п.9.3.2. п.9.3 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
При цьому складається рішення за формою згідно з додатком 14.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника.
При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення після сплати (погашення) у повному обсязі недоїмки окремо за кожний базовий звітний період незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період.
Згідно акту № 33 перевірки даних картки особового рахунку від 02 січня 2013 року за результатами перевірки виявлено порушення п.6 ст.20 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та п.5.1.4 р.5 Інструкції № 21-1 від 19.12.2003, внаслідок чого застосовано штрафну санкцію -7465,78 грн. та нараховано пеню - 437,25 грн. ( а.с.12).
Згідно вимог Інструкції розрахунок фінансової санкції здійснено на підставі даних картки особового рахунку позивача (а.с.13), таким чим суд не приймає до уваги посилання представника комунального закладу на неможливість встановити точні суми і дати прострочення платежів, у зв'язку з знищенням бухгалтерських документів за закінченням терміну зберігання.
Згідно п. 2 ч.13 ЗУ №1058 суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Рішення відповідача № 33 позивачем 16.01.2013 було оскаржено до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області ( а.с.9), за результатами розгляду - рішення залишено без змін, скаргу без задоволення (рішення від 31.01.2013 № 762/0910, а.с.8), та 14.02.2013 до Пенсійного фонду України ( а.с.6), за результатами розгляду - рішення залишено без змін, скаргу без задоволення ( рішення від 05.03.2013 № 5791/09-10).
Згідно з ч.12 ст.20 Закону №1058 страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Пунктом 3 ч.12 цієї статті Закону №1058 визначено, що у разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
Згідно ч.15 зазначеного Закону строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
З урахуванням викладеного не заслуговують на увагу посилання позивача на відсутність фінансування та віднесення КЗ "Олександрівська міська поліклініка " до бюджетної установи яка повністю фінансується з місцевого бюджету ( а.с.24), оскільки зазначений статус не звільняє позивача від обов'язку сплачувати своєчасно страхові внески та нараховані штрафні санкції та пеню за допущенні порушення п. 6 ст.20 Закону України №1058.
Враховуючи несвоєчасну сплату позивачем єдиного внеску за період з 21.02.2004 по 23.05.2007 року, суд приходить до висновку про правомірність прийняття відповідачем рішення № 33 від 01.01.2013 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені, його відповідність вимогам діючого законодавства, у зв'язку з чим підстав для його скасування судом не вбачається.
Відповідно до ст. 94 КАС України у випадку відмови у задоволенні позовних вимог повернення судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Комунального закладу "Олександрівська міська поліклініка " до управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м.Луганська про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені № 33 від 02.01.2013 відмовити повністю за необґрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2013 |
Оприлюднено | 22.04.2013 |
Номер документу | 30771693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні