Постанова
від 18.04.2013 по справі 801/3066/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 квітня 2013 р. Справа №801/3066/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р. , при секретарі Веретенниковій Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Джорджія"

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Джорджія" про стягнення податку на прибуток приватних підприємств та пені у сумі 5 449,29 гривень, податку на додану вартість та пені у сумі 22 307, 23 гривень, комунального податку та пені у сумі 126,30 гривень.

Адміністративний позов мотивований тим, що ТОВ " Джорджія " станом на день звернення позивача з позовом не сплачений податок на додану вартість, податок на прибуток приватних підприємств та комунальний податок у сумі 27 882,82 гривень, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалами суду від 25.03.2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання представники сторін не з'явилися, повідомлений належним чином про час, дату судового розгляду. належним чином про час, дату судового розгляду, про причини неявки суд не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом.

Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Джорджія" є юридичною особою, яка зареєстрована 10.09.2008 року виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 147252, Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 08.01.2013 року та Довідкою Головного Управління статистики в АР Крим від 04.01.2013 року № 05.3-8.1/11.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Джорджія" зареєстровано платником податків у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС з 11.09.2008 року за № 40876.

Таким чином, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Джорджія" є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вартість в 2011-2012 році передбачені Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року.

Пунктом 203.1, ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Судом встановлено, що на підставі уточнюючого розрахунку податкового зобов'язання з податку на додану вартість підприємства за липень 2012 р. №9053565100 від 05.09.2012р., наданого ТОВ Джорджія до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДСП, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 31 675,00 грн та самостійно нарахована сума штрафу у зв'язку з виправленням помилки у сумі 950,00 грн.

Судом встановлено, що відповідачем частково погашена заборгованість в розмірі 17 552, 52 грн., що підтверджується особовим рахунком, що досліджений в судовому засіданні.

На час розгляду справи заборгованість складає 15 072, 58 грн., яка відповідачем не погашена.

Судом встановлено, що згідно декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року № 9063792787 від 17.10.2012р., наданої ТОВ Джорджія до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДСП, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати в розмірі 3392 грн.

Судом встановлено, що відповідачем заборгованість в розмірі 3392 грн. не погашена в повному обсязі, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні.

Судом встановлено, що 17.07.2012 року співробітниками Державної податкової служби проведена камеральна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету.

На підставі зазначеної перевірки позивачем було складено акт камеральної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету за звітний податковий період - травень 2011р. - квітень 2012р. №4009/15-2 від 17 липня 2012 року, згідно якого позивачем встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених п.57.1 ПК України

- податкова декларація з ПДВ №9004386381 від 22.06.2011р., граничний термін сплати 30.06.2011р., кількість днів затримки сплати 165, сума сплаченого податкового боргу 1471, 30 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9005119247 від 21.07.2011 р., граничний термін сплати 30.07.2011р., кількість днів затримки сплати 135, сума сплаченого податкового боргу 108,00 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9007215637 від 22.08.2011р., граничний термін сплати 30.08.2011 р., кількість днів затримки сплати 104, сума сплаченого податкового боргу 2 569,40 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9007215637 від 22.08.2011р., граничний термін сплати 30.08.2011 р., кількість днів затримки сплати 153, сума сплаченого податкового боргу 1596,59 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9009277317 від 20.10.2011р., граничний термін сплати 30.10.2011 р., кількість днів затримки сплати 92, сума сплаченого податкового боргу 919,00 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9011705182 від 21.11.2011р., граничний термін сплати 30.11.2011 р., кількість днів затримки сплати 61, сума сплаченого податкового боргу 433,00 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9014258852 від 20.01.2012р., граничний термін сплати 30.01.2012 р., кількість днів затримки сплати 60, сума сплаченого податкового боргу 2228,94 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9006649557 від 20.02.2012р., граничний термін сплати 01.03.2012 р., кількість днів затримки сплати 90, сума сплаченого податкового боргу 420,17 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9013368056 від 20.03.2012р., граничний термін сплати 30.03.2012 р., кількість днів затримки сплати 61, сума сплаченого податкового боргу 4635,00 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9014258852 від 20.01.2012р., граничний термін сплати 30.01.2012 р., кількість днів затримки сплати 30, сума сплаченого податкового боргу 746,06 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9006649557 від 20.02.2012р., граничний термін сплати 01.03.2012 р., кількість днів затримки сплати 29, сума сплаченого податкового боргу 380,83 грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9028254880 від 21.05.2012р., граничний термін сплати 30.05.2012 р., кількість днів затримки сплати 9, сума сплаченого податкового боргу 5170,69 грн.;

Згідно п. 126.1. ст..126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

На підставі акту перевірки №4009/15-2 від 17 липня 2012 року прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0008181502 від 21.08.2012 року, яким до відповідача на підставі ст..126 ПК України за затримку до 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 6 297,58 гривень застосований штраф у розмірі 629,76 гривень;

- № 0008191502 від 21.08.2012 року, яким до відповідача на підставі ст..126 ПК України за затримку більш 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 14 381, 40 гривень застосований штраф у розмірі 2 876, 28 гривень.

Податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу на юридичний адрес та ним не отримані, повернуті 26.09.2012 р. у зв'язку із закінченням терміну зберігання.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 629,76 гривень та в розмірі 2 876,28 гривень розраховане позивачем вірно, узгоджене відповідачем, але своєчасно ним не сплачено, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні.

Судом встановлено, що у звязку з несвоєчасним погашенням відповідачем заборгованості з податку на додану вартість, позивачем 11.01.2013 року нарахована пеня в 336,71 гривень, яка відповідачем не погашена.

Порядок та підстави сплати комунального податку до 01.01.2011 року передбачені Декретом Кабінету Міністрів України Про місцеві податки та збори № 56-93 від 20.05.1993р. зі змінами та доповненнями.

Статтею 15 Декрету Кабінету Міністрів України Про місцеві податки та збори № 56-93 від 20.01.1993р. зі змінами та доповненнями передбачено, що комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Суд зазначає, що базовий податковий (звітний) період для комунального податку дорівнює календарному кварталу, а тому податкова звітність надається протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Судом встановлено, що 12.03.2011 року співробітниками Державної податкової служби була проведена камеральна перевірка своєчасності подання податкової звітності.

На підставі зазначеної перевірки позивачем було складено акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності № 2250/15-3/36115280 від 12.03.2011 року, згідно якого позивачем встановлено порушення абзацу Б пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами державними цільовими фондами та згідно з п.п. 54.3.1 п.54.3 ст.54 ПУ України платником комунального податку несвоєчасно поданий податковий розрахунок комунального податку за 4 квартал 2010 року, граничний строк подання 09.02.2011 року, дата фактичного подання 06.03.2011 р.

Відповідно до ст..54 п.54.3. п.п.54.3.1 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Згідно статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

На підставі акту перевірки № 2250/15-3/36115280 від 12.03.2011 року прийнято податкове повідомлення-рішення: №0003691503/0 від 12.03.2011 р., яким до відповідача на підставі п.п. Б п.п.4.1.4 ст.4 ЗУ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами та згідно з п.п. 54.3.1 п.54.3 ст.54 ПК України визначено суму податкового зобов'язання 170 гривень.

Вказане рішення було направлене відповідачу 16.03.2011 року, згідно відмітки на поштовому повідомленні.

Судом встановлено, що відповідачем частково сплачено зобовязання у сумі 43,80 гривень. Заборгованість складає 126,20 гривень.

Згідно до довідки про стан розрахунку з бюджетом на 11.01.2013 року на суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за невчасну сплату податкового зобов'язання у сумі 0,10 грн.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з комунального податку складає 126,30 гривень.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності за 2012 рік встановлені Податковим кодексом України.

Згідно з п.133.1 ст.133 ПК України платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до п.152.1. ст.. 152 податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу. Податок, отриманий від діяльності, яка підлягає патентуванню відповідно до розділу XII цього Кодексу, підлягає сплаті до бюджету в сумі, яка визначена відповідно до цього розділу, і зменшена на вартість придбаних торгових патентів на право провадження такого виду діяльності.

Згідно з п. 152.9 ПК податковими періодами з податку на прибуток є: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому ведення податкового обліку здійснюється наростаючим підсумком із початку року.

Відповідно до норм Податкового кодексу України Звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 155 цього розділу.

Згідно з вимогами статті 49 ПКУ податкова декларація платниками податку на прибуток підприємств, за винятком виробників сільськогосподарської продукції, визначених ст. 155 ПКУ, подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного періоду. Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 ПКУ).

Отже, платник податків зобов'язаний сплатити суму податку на прибуток підприємств, зазначену у поданій ним декларації з податку на прибуток, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання декларації.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2012 р. №9025621677 від 10.05.2012 р., наданою ТОВ Джорджія до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 1 665, 00 грн.

На підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2012 року №9046853907 від 07.08.2012р., наданою ТОВ Джорджія до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 1 845,00 грн.

На підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за ІІ-ІІІ квартали 2012р. №9070007580 від 08.11.2012р. наданою ТОВ Джорджія до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 1782,00 грн.

Судом встановлено, що станом на час розгляду справи відповідачем самостійно визначене податкове зобовязання з податку на прибуток в сумі 5292 гривень не сплачено, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні.

Судом встановлено, що згідно з довідкою про стан розрахунку з бюджетом на 11.01.2013 р. на суму податкового боргу з податку на прибуток відповідачеві нарахована пеня за невчасну сплату податкового зобов'язання у сумі 157,29 грн.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на прибуток складає 5449,29 гривень.

Отже, сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Джорджія" з податку на додану вартість, комунального податку та податку на прибуток приватних підприємств складає 27 882,82 гривень (21 970,52 + 336,71 + 126,20 + 0,10 + (1665,00+1845,00+1782,00) + 157,29)

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на суму такого податкового боргу.

Судом встановлено, що позивачем було виставлено відповідачеві податкову вимогу від 19.05.2012 року № 14446 на суму 27 882,82 гривень, яка була вручена відповідачу 30.05.2012 р., про що свідчить запис у податковій вимозі.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

Приймаючи до уваги, що податковий борг в розмірі 27 882,82 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Джорджія" коштів в рахунок погашення податкового боргу в сумі 27 882,82 гривень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв'язку зі складністю справи судом 18.04.2013 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 22.04.2013 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Джорджія" (ідентифікаційний код 36115280) кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 27 882,82 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено22.04.2013
Номер документу30775849
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3066/13-а

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні