Постанова
від 09.04.2013 по справі 820/954/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

09 квітня 2013 р. № 820/954/13

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панова М.М.,

за участю:

секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,

представників сторін:

позивача - Єрісової Н.М.,

відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРАТ" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "КАРАТ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, в якому просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби від 08 жовтня 2012 року № 0008492204 та від 08 жовтня 2012 року № 0008502204.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що правомірно формував витрати та податковий кредит за спірний період що підтверджується належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити у повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні від 20.03.2013р. проти позову заперечував та просив відмовити в повному обсязі. В обгрунтування заперечень зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення рішення є правомірними, оскільки між позивачем та його контрагентом ФОП ОСОБА_2 відсутній факт реального вчинення господарських операцій за спірний період.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що фахівцями ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС на підставі наказу від 27.06.2012 року № 910 згідно із п.п. 78.1.1 п.78.1 ст.78 та ст..79 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755- VI зі змінами та доповненнями було проведено позапланову документальну невиїзну перевірку ТОВ Карат з питань перевірки відносин з платником податків ФОП ОСОБА_2 за період з 01.04.2012 року по 30.06.2012 року.

Результати перевірки оформлено актом від 25.09.2012 року № 3824/2204/31151429 про результати документальної, позапланової невиїзної перевірки ТОВ Карат з питань перевірки відносин з платником податків ФОП ОСОБА_2 за період з 01.04.2012 року по 30.06.2012 року.

Перевіркою встановлено порушення: п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.3, ст..200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755- VI, зі змінами та доповненнями, підприємством в результати чого завищено податковий кредит за період з 01.04.2012 року по 30.06.2012 року на загальну суму ПДВ 10732 грн. у тому числі: квітень 2012 року на суму ПДВ -5366 грн.; травень 2012 року на суму ПДВ 5366 - грн.; пп.138.1, п.138.1. п.138.2, пп.138.5.1, п.138.5, ст..138, п.139.1ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755- VI, зі змінами та доповненнями, підприємством ТОВ Карат завищено витрати всього у сумі 53644 грн. у т.ч. по періодах ІІ кварталі 2012 року у сумі 53664 грн. що призвело до заниження податку на прибуток за І квартал 2012 року на суму 112696 грн.

В мотивувальній частині акту зазначено, що між позивачем та його контрагентом ФОП ОСОБА_2 відсутній факт реального вчинення господарських операцій за перевіряємий період, оскільки від Основ"янської міжрайонної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби направлено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ФОП ОСОБА_2, відповідно до якого не має можливості підтвердити реальність здійснення господарських операцій за січень - березень 2012р. даним контрагентом у зв"язку з ненаданням ним відповідей на запити про надання інформації та її документального підтвердження.

На підставі Акту від 25.09.2012 року № 3824/2204/31151429 Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби були прийняті податкові повідомлення-рішення від 08 жовтня 2012 року № 0008492204 про збільшення грошового зобов"язання по податку на прибуток приватних підприємств на суму 14086,25 грн та від 08 жовтня 2012 року № 0008502204 про збільшення грошового зобов"язання по податку додану вартість на суму 13415,00 грн.

Суд зазначає, що відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Відповідно до п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Відповідно до п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

01 жовтня 2011 року між ТОВ Карат та ФОП ОСОБА_2 був укладений договір послуг по фасуванню № 1/01102011, за яким ФОП ОСОБА_2 зобов'язався як виконавець виконати умови по фасуванню партій контейнерів поліпропіленових, а замовник - ТОВ Карат - зобов'язався прийняти виконану роботу та оплатити вказані послуги у відповідності до розділу 3 даного договору.

Товар (контейнери поліпропіленові) на протязі тривалого часу придбавався ТОВ КАРАТ у ТОВ ВК Поліпак ЛТД згідно договору № ДГ-05/12, свідченням чого є наступні первинні документі фінансово-господарської діяльності товариства, а саме: видаткові накладні, товарно-транспортні накладні: № РН-0000031 від 17.01.2012року, № РН- 0000083 від 31.01.2012 року, №РН-0000039 від 19.01.12 року, №РН-0000143 від 14.02.12року, №РН-0000157 від 16.02.12 року, №РН-0000199 від 27.02.12 року, № РН- 0000218 від 02.03.12 року, №РН-0000246 від 15.03.12 року (ТТН від 15.03.12року), №РН- 0000272 від 16.03.12 року (ТТН від 16.03.12 року), №РН-0000283 від 19.03.12 року, №РН- 0000317 від 29.03.12 року (ТТН від 29.03.12 року), №РН-0001507 від 27.12.2011 року, №РН-0001471 від 19.12.11 року (сертифікат на товар), №РН-0001432 від 09.12.11 року), №РН-0001393 від 30.11.11 року, № РН-0001346 від 21.11.11 року, №РН-0001338 від 18.11.11 року та податкові накладні: від 29.03.2012 року порядковий номер 123, від 27.03.2012 року порядковий номер 113, від 19.03.2012 року порядковий номер 71, від 16.03.2012 року порядковий номер 63, від 15.03.2012 року порядковий номер 55, від 02.03.2012 року порядковий номер 7, від 27.02.2012 року порядковий номер 116, від 16.02.2012 року порядковий номер 70, від 14.02.2012 року порядковий номер 57, від 13.02.2012 року порядковий номер 46, від 06.02.2012 року порядковий номер 25, від 31.01.2012 року порядковий номер 107, від 30.01.2012 року порядковий номер 96, від 27.12.2011 року порядковий номер 110, від 16.01.2012 року порядковий номер 36, від 19.01.2012 року порядковий номер 56, від 17.01.2012 року порядковий номер 47, від 19.12.2011 року порядковий номер 78, від 16.12.2011 року порядковий номер 73, від 09.12.2011 року порядковий номер 44, від 07.12.2011 року порядковий номер 33, від 05.12.2011 року порядковий номер 20, від 29.11.2011 року порядковий номер 151, від 28.11.2011 року порядковий номер 145, від 30.11.2011 року порядковий номер 158, від 21.11.2011 року порядковий номер 108, від 18.11.2011 року порядковий номер 97, від 18.11.2011 року порядковий номер 96.

Погрузка придбаного товару проводилася власними силами та за власний рахунок Постачальника в автотранспорт Покупця (п.5.3. договору). Днем передачі товару у власність покупця вважається день оформлення видаткових накладних на складі Покупця (ч. 3 п. 6.2 Договору). Оплата товару проводиться двома частинами: передоплата (50% вартості кожної партії товару за сім днів, що передують дню відгрузки) та кінцевий розрахунок (50% вартості кожної партії товару в день передачі товару у власність Покупця), що підтверджується копією виписки по рахунку ТОВ КАРАТ по взаємовідносинам із продавцем товару ТОВ ВК Поліпак ЛТД . Для отримання товару зі складу Продавця Покупець, на виконання розділу 5 Договору, надавав транспорт на склад Покупця. Транспортні послуги ТОВ КАРАТ придбавало у СПДФЛ ОСОБА_4 та, відповідно, оформлялися дані послуги товарними чеками на кожну поставку товару, підтвердженням чому є наступні квитанцій про оплату транспортних послуг: №334806 від 29.03.12 року, №334805 від 19.03.12 року, №334803 та №334804 від 16.03.12 року, №334801 від 02.03.2012 року, Б/н від 28.02.12 року, Б/Н від 16.02.12 року, Б/н від 14.02.12 року, Б/н від 31.01.12 року, Б/н від 19.01.12 року, Б/н від 17.01.12 року, Б/н від 28.12.11 року та 27.12.11 року, Б/н від 20.12.11 року та від 19.12.11 року, Б/н від 25.12.11 року, Б/від 30.11.11 року, Б/н від 09.12.11 року, Б/н від 17.11.11 року.

Таким чином , в подальшому даний товар (контейнери поліпропіленові), у відповідності до умов договору послуг по фасуванню від 01.10.2011 року № 1/01102011, укладеного між ТОВ КАРАТ та ФЛП ОСОБА_2, товар передавався ФЛП ОСОБА_2 для фасування в упаковки по 25 одиниць та у відповідності до п. 2.1.2 Договору власними силами та за власний рахунок росфасованний товар поставлявся на склад Замовника - ТОВ КАРАТ . Дана обставина підтверджується, належним чином оформленими та скріпленими печатками сторін товаро-транспортними накладними за формою №1-ТН (затверджена Наказом Мінтрансу, Мінстату України 29.12.95р. №488/346) від 29 березня 2012 року та, відповідно, від 30 березня 2012 року. На складі Замовника на отримання товару у відповідності до р.4 Договору оформлялися акти приймання-передачі послуг (від 30.03.2012 року та від 29.03.2012 року) та товар отримувала довірена особа ОСОБА_3 (директор ТОВ КАРАТ ) на підставі довіреностей на отримання товару від 29.03.2012 року та від 30.03.2012 року. Оплата послуг ФОП ОСОБА_2 щодо фасування товару підтверджується платіжним дорученням №95 від 24 квітня 2012 року та №97 від 26 квітня 2012 року. Тобто, виконані послуги було повністю оплачено ТОВ Карат на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_2 На даний час (та на час проведення перевірки) угода між підприємствами була повністю виконана, у сторін відсутні зауваження та претензії щодо виконання зобов'язань по вказаним взаємовідносинам, що підтверджується усім вищевикладеним та наданими до суду відповідними документами фінансово-господарської діяльності ТОВ КАРАТ .

В подальшому вказаний товар реалізовувався ТОВ КАРАТ його контрагентам, свідченням чому є наявні та належним чином оформлені видаткові накладні, довіреності на отримання товару, копії яких наявні в матеріалах справи.

Розрахунки з контрагентами-покупцями проведено, що підтверджується банківською випискою по рахунку ТОВ КАРАТ , яка наявна в матеріалах справи. На даний час у товариства не має зауважень до його контрагентів, щодо виконання умов угод. Обіг товару на складі ТОВ КАРАТ за період січень 201 року - грудень 2012 року підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281.

Вказані первинні документи бухгалтерського та податкового обліку відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704.

Отже, вищенаведене свідчить про те, що позивач правомірно включив до витрат та податкового кредиту суми, які підтверджені первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку з придбанням позивачем товарів (робіт, послуг), які в свою чергу були використані останнім в оподатковуваних операціях у межах господарській діяльності.

При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРАТ" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби від 08 жовтня 2012 року № 0008492204 та від 08 жовтня 2012 року № 0008502204.

Стягнути з Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРАТ" (адреса: 61072, м. Харків, вул. 23 Серпня, 56, код ЄДРПОУ 31151429 ) 220,00 грн. витрат зі сплати судового збору.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 15 квітня 2013 року.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2013
Оприлюднено22.04.2013
Номер документу30778563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/954/13-а

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 01.03.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 09.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні