КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-9689/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П.
Суддя-доповідач: Чаку Є.В.
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 квітня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чаку Є.В.,
суддів: Маслія В.І., Файдюка В.В.
за участю секретаря Муханькової Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Аквалюкс - ЛТД на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.10.2012 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Аквалюкс - ЛТД до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва, за участю прокуратури Оболонського району міста Києва про визнання наказу та дій протиправними, скасування податкового повідомлення - рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Аквалюкс - ЛТД (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва за участю прокуратури Оболонського району міста Києва про визнання наказів про проведення документальної позапланової перевірки № 605 від 18.05.2012 року, № 725 від 05.06.2012 року протиправними (винесеним з перевищенням повноважень) та такими, що підлягають скасуванню; визнання дій щодо проведення перевірки та складання акту документальної позапланової виїзної перевірки № 347/22-2/35275309 від 14.06.2012 року TOB Аквалюкс - ЛТД протиправними, наведені в акті висновки необгрунтованими; визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000782202 від 06.07.2012 року, яким визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 4 163 266,25 грн., в тому числі 3 330 613,00 грн. - основного платежу, 832 653,25 грн. - штрафних (фінансових) санкцій та податкового повідомлення-рішення № 0000792202 від 06.07.2012 року про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2 908 200,00 грн., в тому числі 2 326 560,00 грн. - основного платежу та 581 640,00 грн. - штрафних (фінансових) санкцій.
Окружний адміністративний суд міста Києва своєю постановою від 12.10.2012 року в задоволенні адміністративного позову відмовив.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову про задоволення адміністративного позову в повному обсязі. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного:
TOB Аквалюкс ЛТД зареєстроване 06.07.2007 року, свідоцтво про державну реєстрацію від 06.07.2007 року № 10691020000021656, код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 35275309.
TOB Аквалюкс ЛТД взято на податковий облік в органах державної податкової служби 11.07.2007 року за № 9446 та перебуває на обліку в ДПІ у Оболонському районі м. Києва.
Начальником ДПІ у Оболонському районі м. Києва видано наказ від 18.05.2012 року за № 605 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та наказ від 05.06.2012 року № 725 про продовження терміну документальної позапланової виїзної перевірки.
На підставі направлення на перевірку від 22.05.2012 року № 726, виданого ДПІ у Оболонському районі м. Києва ДПС, згідно наказу від 18.05.2012 року за № 605 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та наказу від 05.06.2012 року № 725 про продовження терміну документальної позапланової виїзної перевірки, виданих ДПІ у Оболонському районі м. Києва ДПС, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового контролю Мамочкіним Сергієм Миколайовичем (радником податкової служби II рангу), відповідно до ст. 20; пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-XII Про державну податкову службу в Україні із змінами і доповненнями та на підставі постанови від 30.01.2012 року старшого слідчого з ОВС СВ ПМ ДПА у Житомирській області Сидоржевського О.М. про призначення позапланової документальної перевірки по фінансово-господарським взаємовідносинам, проведено документальну позапланову виїзну перевірку TOB Аквалюкс - ЛТД з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо правильності нарахування і сплати податку на прибуток та податку на додану вартість при взаємовідносинах із TOB Трансгідропласт (код ЄДРПОУ 35849950), TOB Альянс БКЦ (код ЄДРПОУ 33147423), ЗАТ Будмеханізація (код ЄДРПОУ 30550835), TOB Будмеханізація-СВ (код ЄДРПОУ 34664513), TOB Кімістрейд (код ЄДРПОУ 36832691),
TOB Бізартрейд (код ЄДРПОУ 36832728), TOB Євростеп Плюс (код ЄДРПОУ 35784034), TOB Інкомсервіс Плюс (код ЄДРПОУ 35784045), TOB ТК Торглайн (код ЄДРПОУ 33446421),ТОВ Сучасник-КА (код ЄДРПОУ 33234351) за період з 01.01.2008 року по 31.03.2012 року.
За результатами перевірки складено акт перевірки від 14.06.2012 року № 347/22-2/35275309 (надалі - Акт перевірки).
Згідно з висновками, викладеними в акті перевірки, встановлено порушення TOB Аквалюкс ЛТД : п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2; пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств від 28.12.1994 року № 334/94-ВР зі змінами та доповненнями; ст. 626, ст. 629, ст. 655, ст. 662, ст. 656, ст. 658, ст. 664, ст. 203, п. 1. ст. 215, п. 2. ст. 215, ст. 228, частини 1 ст. 216 ЦК України від 16.01.2003 року № 435-IV (зі змінами та доповненнями), в результаті чого TOB Аквалюкс ЛТД занижено податок на прибуток за перевіряємий період на загальну суму 3 379 963 грн.; п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України Про податок на додану вартість від 03.04.1997 року № 168/97-ВР із змінами та доповненнями, перевіркою встановлено заниження суми податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню всього у сумі 2 453 850 грн.; п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України Про податок на додану вартість № 168/97-ВР від 03.04.1997 року із змінами і доповнення, в результаті чого встановлено завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту і зарахування від'ємного значення різниці поточного звітного (податкового) періоду до складу податкового кредиту з ПДВ у наступних звітних періодах всього у сумі 11022 грн., в тому числі за листопад 2009 року у сумі 11022 грн.
Висновки акту обґрунтовані тим, що згідно даних комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем: АРМ Аудит , АРМ Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України , наданих на перевірку документів, перевіркою встановлено, що за перевіряємий період TOB Аквалюкс - ЛТД здійснювало фінансово-господарські взаємовідносини із TOB Трансгідропласт (код ЄДРПОУ 35849950), TOB Будмеханізація-СВ (код ЄДРПОУ 34664513) у періоді з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року. Вказані підприємства здійснювали діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб, а також, завідомо суперечною інтересам держави і суспільства.
Не погоджуючись з такими висновками Акту перевірки TOB Аквалюкс-ЛТД подало заперечення № 52 від 21.06.2012 р. (Вх. № 7758/10 від 22.06.2012р.) на даний Акт.
За результатами розгляду заперечень на акт перевірки, ДПІ у Оболонському районі міста Києва листом від 21.06.2012 року № 9535/10/22-206 про результати розгляду заперечень на Акт перевірки № 347/22-2/35275309 від 14.06.2012 року, зазначила, що висновки Акту перевірки відповідають нормам чинного законодавства, правомірні та перегляду не підлягають.
На підставі висновків, викладених у Акті перевірки, ДПІ у Оболонському районі м. Києва відносно TOB Аквалюкс - ЛТД винесено податкове повідомлення-рішення № 0000782202 від 06.07.2012 року, яким визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 4 163 266,25 грн., в тому числі 3 330 613,00 грн. - основного платежу, 832 653,25 грн. - штрафних (фінансових) санкцій та податкове повідомлення-рішення № 0000792202 від 06.07.2012 року про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2 908 200,00 грн., в тому числі 2 326 560,00 грн. - основного платежу та 581 640,00 грн. - штрафних (фінансових) санкцій.
З приводу даних правовідносин, колегія суддів апеляційної інстанції вважає звернути увагу на наступне.
Щодо позовних вимог про визнання наказів про проведення документальної позапланової перевірки № 605 від 18.05.2012 року, № 725 від 05.06.2012 року протиправними (винесеним з перевищенням повноважень) та такими, що підлягають скасуванню, визнання дій щодо проведення перевірки та складання акту документальної позапланової виїзної перевірки № 347/22-2/35275309 від 14.06.2012 року TOB Аквалюкс ЛТД протиправними суд зазначає наступне.
Відповідно до пп. 78.1.11 п. 78. 1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Згідно п. 78. 2 ст. 78 Податкового кодексу України, обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах порушеної кримінальної справи.
Відповідно до п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
За п. 82.3 ст. 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, не повинна перевищувати 10 діб.
Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 5 діб.
Згідно до п. 86.1. ст. 82 Податкового кодексу України, результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати.
Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувані накази про проведення документальної позапланової перевірки № 605 від 18.05.2012 року, та про продовження строку перевірки № 725 від 05.06.2012 року винесені податковим органом у межах повноважень та з підстав, передбачених чинним законодавством України, перевірка проводилась відповідачем з дотриманням норм чинного законодавства, акт документальної позапланової виїзної перевірки № 347/22-2/35275309 від 14.06.2012 року складений посадовими особами податкового органу правомірно, а тому у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000782202 від 06.07.2012 року, яким визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 4 163 266,25 грн., в тому числі 3 330 613,00 грн. - основного платежу, 832 653,25 грн. - штрафних (фінансових) санкцій та податкового повідомлення-рішення № 0000792202 від 06.07.2012 року про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2 908 200,00 грн., в тому числі 2 326 560,00 грн. - основного платежу та 581 640,00 грн. - штрафних (фінансових) санкцій колегія суддів апеляційної інстанції зазначає наступне.
Ст. 86.9 Податкового кодексу України та п. 7 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року, зареєстрованого Міністерством юстиції України 12.01.2011 року за № 34/18772 (далі - Порядок), визначено, що у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Станом на день прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, відповідачем не було надано доказів того, що є відповідне судове рішення по кримінальній справі, яке б набрало законної сили, отже, у ДПІ не було передбачених ПК України підстав для його прийняття, а тому воно є незаконним і підлягає скасуванню.
Також, при розгляді даної справи, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне звернути увагу на наступне.
Загальні вимоги щодо змісту та форми постанови визначені статтею 163 КАС.
Усі судові рішення підписуються відповідним складом суду. Склад суду - це суддя (судді), які прийняли постанову. Підпис складається з назви посади особи, особистого підпису, ініціалів і прізвища. У вступній та резолютивній частині частині постанови наводяться відомості, що індивідуалізують це рішення як акт судової влади.
Судочинство, яке здійснюється з порушенням наведених правил, не може вважатися правосуддям, оскільки вирішення справи неповноважним складом суду належить до безумовних підстав перегляду судових рішень.
Встановлення апеляційним судом згаданого порушення норм процесуального права виключає правовий аналіз рішення, постановленого неповноважним складом суду.
До такого висновку дійшов Верховний Суд України в своїй постанові від 13.03.2012 року, але з посиланням на пункту 1 частини першої статті 204 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону від 25 грудня 2008 року).
Як вбачається з матеріалів справи, постанова суду першої інстанції не підписана суддею. Колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що оскільки на час виникнення спірних правовідносин та на момент розгляду справи судом, діяли положення Кодексу адміністративного судочинства з змінами від 17.11.2011 року, якими виключено п. 6 ч. 1 ст. 198 КАС України (направлення справи на новий розгляд до суду першої інстанції), то правовий аналіз рішення може дати суд апеляційної інстанції.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. п. 4 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції вважає необхідним скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.10.2012 року та прийняти нову, про задоволення адміністративного позову частково.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 202, 205 та 207 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Аквалюкс - ЛТД - задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.10.2012 року - скасувати та прийняти нову, якою адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Аквалюкс - ЛТД - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 0000782202 від 06.07.2012 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва № 0000792202 від 06.07.2012 року.
В решті позовних вимог - відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст постанови виготовлений 16.04.2013 р.
Головуючий суддя Чаку Є.В.
Судді: Маслій В.І.
Файдюк В.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2013 |
Оприлюднено | 22.04.2013 |
Номер документу | 30807514 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Чаку Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні