Постанова
від 12.04.2013 по справі 827/680/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 квітня 2013 року Справа №827/680/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Куімова М.В.;

при секретарі - Асташевій М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Прокурора Балаклавського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м.Севастополя Державної податкової служби до Приватного підприємства "Віата" про стягнення заборгованості, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Балаклавського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернувся до суду з адміністративним позовом до ПП "Віата" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю у розмірі 54 957,10 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що за січень-листопад 2012 року у відповідача утворилась заборгованість зі сплати орендної плати за земельну ділянку площею 0,3451 га, яка перебуває у користуванні відповідача, згідно договору оренди землі від 12 листопада 2004 року, укладеному із Севастопольською міською Радою. Позивач вказує, що на адресу відповідача була направлена податкова вимога, яка були отримана відповідачем, але сума заборгованості відповідачем не сплачена. Просить стягнути з ПП "Віата" заборгованість з орендної плати за землю за січень-листопад 2012 року у розмірі 54 957,10 грн.

У судовому засіданні представник прокуратури Скворцова Г.М. підтримала позовні вимоги у повному обсязі, просила задовольнити.

Представник позивача ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя Ольжич О.О. підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку. Причини неявки суду не відомі.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність, повідомленого належним чином, представника відповідача на підставі наявних матеріалів.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 121 Конституції України, на прокуратуру покладено представництво інтересів громадян і держави в судах у випадках, передбачених законом.

У відповідності зі ст. 36-1 Закону України Про прокуратуру , однією з форм представництва інтересів громадянина або держави, є звернення до суду з позовами, заявами про захист прав та свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави або про визнання незаконними правових актів, дій рішень органів і посадових осіб. Прокурор самостійно визначає підстави для представництва в судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом.

Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 от 08.04.99 про офіційне тлумачення, ст. 2 ГПК України визначено, що прокурор або його заступник в кожному конкретному випадку самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення матеріальних або інших інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, обґрунтовує в позовної заяві необхідність їх захисту та визначає, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Згідно вказаного рішення, інтереси держави потребують здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордонів України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеку охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання.

Відповідно до ч. 2 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства Україні, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Згідно ст. 4 Закону України Про державну податкову службу в Україні , державна податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п.1, 2 ст. 10 цього Закону, одними із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону України Про державну податкову службу в Україні , податкова інспекція звертається до суду з позовами про стягнення заборгованості перед бюджетом та державними цільовими фондами.

У судовому зсіданні встановлено, що за результатами проведеної прокуратурою Балаклавського району м. Севастополя перевірки матеріалів про порушення податкового законодавства, наданих ДПІ у Балаклавському районі у м. Севастополі, встановлено, що ПП "Віата" зареєстровано в якості юридичної особи Ленінською районною державною адміністрацією у м. Севастополі 03 грудня 2003 року за №10001473112 та перебуває на обліку в ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя з 16 грудня 2003 року, як платник окремих видів податків, а саме -орендної плати за землю.

Згідно п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платниками податків визначаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи, на яких, згідно законам України, покладений обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до п.п. 16.1.4 ст.16 Кодексу, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до 4.1 ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно пп. 269.1.2 ст. 269 ПК України, платниками податку за землю є землекористувачі.

Відповідно до п.п. 270.1.1 ст. 270 ПК України, об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно пунктів 288.1 - 288.3 ст. 288 Кодексу, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

12 листопада 2004 року між Севастопольською міською державною адміністрацією та ПП "Віата" укладений договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,3451 га, яка розташована за адресою: Севастопольська зона ПБК, 27-А (у районі урочища "Батіліман"), для будівництва та обслуговування бази відпочинку. Вказаний договір укладено строком на 50 років, встановлена нормативна грошова оцінка земельної ділянки.

Згідно з п. 288.7 ст.288 ПК України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 ПК України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Пунктом 286.2 ст. 286 ПК України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року, подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

20 березня 2012 року ПП "Віата" було подано до ДПІ у Балаклавському районі м.Севастополя податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік (вх. № 1713), в якій визначено річну суму з орендної плати за земельні ділянки в загальному розмірі 59 953,19 грн., де щомісячний платіж за період з січня по листопад 2012 року складає 4996, 10 грн., а з січня по листопад 54 957,10 грн.

Пунктом 57.1 ст. 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 287.3 ст. 287 ПК України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

У порушення строків, встановлених п. 287.3 ст. 287 ПК України, згідно облікової картки платника податків, податкове зобов'язання з земельного податку з січня по листопад 2012 року у розмірі 54 957,10 грн. по строку сплати, відповідачем сплачено не було.

Таким чином, за Приватним підприємством "Віата" утворилась заборгованість у розмірі 54 957,10 грн.

Відповідно до п.п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків, встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно п. 59.1, п. 59.4, п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Інспекцією на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 145 від 06 жовтня 2011 року, яка була отримана відповідачем 01 грудня 2011 року.

Згідно повідомлення про наявність заборгованості, облікової картки платника податків, на час звернення з позовом, відповідач мав податковий борг з плати за землю у загальної сумі 72 144,05 грн., в тому числі, з січня по листопад 2012 року, у розмірі 54 957,10 грн.

До суду представником ДПІ у Балаклавському районі була надана заява про уточнення позовних вимог(а.с. 79), згідно якої, відповідач частково сплатив суму податкового боргу з орендної плати за землю (49 961,00 грн.), отже ПП Віата лишилось не сплачено орендна плата за землю за листопад 2012 року в розмірі 4 996,10 грн. (54 957,10 - 49 961,00 грн.).

Відповідно до ч.1 ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову.

Таким чином, загальна сума заборгованості ПП "Віата" на час розгляду справи по суті складає 4 996,10 грн.

Згідно з ч.1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Повний текст постанови складено та підписано 17 лютого 2013 року.

Керуючись ст.ст.71, 94, 158-161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Віата" (юридична адреса: 99040, м. Севастополь, вул. Коломійця, 2; код ЄДРПОУ 32789318) на користь бюджету заборгованість з орендної плати за землю за листопад 2012 року у розмірі 4 996 (чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто шість) гривень 10 копійок на р/р 33214812700002, одержувач Балаклавський місцевий бюджет, код платежу *;147;13050200, ЄДРПОУ 37963282, банк УДКС у м. Севастополі МФО 824509.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк, з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги.

Суддя М.В. Куімов

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення12.04.2013
Оприлюднено23.04.2013
Номер документу30811826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/680/13-а

Постанова від 12.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Куімов М.В.

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Куімов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні