Справа № 1318/494/12 Головуючий у 1 інстанції: Карнасевич Г.І.
Провадження № 22-ц/783/3016/13 Доповідач в 2-й інстанції: Бакус В. Я.
Категорія: 45
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2013 року колегія суддів судової палати у цивільних справах Апеляційного суду Львівської області у складі:
головуючого: судді Бакуса В.Я.,
суддів: Бойко С.М., Гірник Т.А.,
секретаря: Трофімової І.О.,
з участю: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, представника Бабинської сільської ради Самбірського району Львівської області Волинець О.В., представників - ОСОБА_7 - ОСОБА_8 та ОСОБА_9,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 на рішення Самбірського міськрайонного суду Львівської області від 15 червня 2012 року у справі за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до Бабинської сільської ради Самбірського району Львівської області, ОСОБА_7, третя особа - управління Держкомзему у Самбірському районі Львівської області, про визнання не чинними рішень сільської ради, Державного акту про право власності на землю, -
встановила:
рішенням Самбірського міськрайонного суду Львівської області від 15 червня 2012 року у задоволені вищевказаному позові відмовлено.
Рішення суду оскаржили позивачі, просять його скасувати й ухвалити нове, яким задовольнити їх вимоги, посилаючись на те, що рішення суду є незаконним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права. Так, зокрема, апелянти посилаються на те, що земельна ділянка, яка надана сільською радою відповідачці для особистого селянського господарства є земельною ділянкою, яка має цільове призначення - стадіон та зона відпочинку і знаходиться в санітарно-захисній зоні. Питання надання спірної земельної ділянки не вивчалось земельною комісією сільської ради, а земельна ділянка фактично надана відповідачці для будівництва житлового будинку.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 на підтримання апеляційної скарги, представника Бабинської сільської ради Самбірського району Львівської області Волинець О.В., представників - ОСОБА_7 - ОСОБА_8 та ОСОБА_9 на заперечення апеляційної скарги, вивчивши матеріали та обставини справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення районного суду колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Встановлено, що рішенням від 5 травня 2011 року № 47 Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо безоплатної передачі земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_7. Бабинської сільської ради Самбірського району Львівської області надано ОСОБА_7 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,12 га у власність та видачі державного акту на право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства у АДРЕСА_1 (а.с.5).
Рішенням Бабинської сільської ради Самбірського району Львівської області від 22 серпня 2011 року № 14 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_7. затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_7 площею 0,12 га для ведення особистого селянського господарства та передано цю земельну ділянку у власність ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства (а.с.4).
На підставі зазначених рішень ОСОБА_7 26 вересня 2011 року був виданий державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯК № 14264, кадастровий номер земельної ділянки 4624280300:01:001:0751(а.с.5).
Відповідно до плану земельної ділянки, який затверджено начальником управління Держкомзему у Самбірському районі, головою Бабинської сільської ради, начальником відділу містобудування та архітектури Самбірської районної державної адміністрації, начальником Державного управління охорони навколишнього природного середовища у Львівській області, головним державним санітарним лікарем Самбірського району та начальником управління охорони культурної спадщини Львівської області спірна земельна ділянка належить Бабинській сільській раді, її цільове призначення - землі сільськогосподарського призначення (пасовище) та надана відповідачці для ведення особистого селянського господарства (а.с.7).
Відповідно до ст.12 ЗК України, в редакції на час винесення оскаржуваних рішень сільською радою, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Статтею 19 цього ж Кодексу передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі, зокрема категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови.
До земель сільськогосподарського призначення (ст.22 ЗК України) належать, зокрема сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги). Ці землі передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Статтею 116 цього Земельного кодексу передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 118. ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Згодом, рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Норми безоплатної передачі земельних ділянок зазначені у ст..121 ЗК України, яка передбачає, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч.1 ст.122 ЗК).
Судом установлено, що стверджується відповідними матеріалами справи, спірна земельна ділянка знаходиться в межах населеного пункту, надана відповідачці уповноваженим органом, до компетенції якого і входить це питання, у розмірі, яка передбачена нормою права, зміна цільового призначення земельної ділянки не відбулась та дотримано процедури щодо передачі спірної земельної ділянки у власність.
Посилання апелянтів на те, що рішенням № 1 від 4 травня 2012 року сільською радою відмінено її ж рішення за № 47 від 5 травня 2011 року, яким надано дозвіл на виготовлення проекту на відведення спірної земельної ділянки, на законність рішення районного суду не впливає із зазначених підстав.
Пленум Верховного Суду України в абз. 2 п. 8 постанови від 16 квітня 2004 року № 7 Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ (у редакції постанови Пленуму Верховного Суду України від 19 березня 2010 року № 2), роз'яснив, що при вирішенні в судовому порядку питання про недійсність документів, виданих на підставі переглянутого рішення органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування про скасування свого рішення, за яким земельна ділянка була неправомірно одержана у власність чи користування, слід враховувати Рішення Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), відповідно до п. 5 мотивувальної частини якого органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Зазначена правова позиція висловлена Верховним Судом України в постанові від 12 вересня 2012 року, яка, відповідно до ст.360-7 ЦПК України є обов'язковою для всіх судів.
За таких обставин, правових підстав для скасування рішення сільської ради від 22 серпня 2011 року № 14 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_7 , яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_7 площею 0,12 га для ведення особистого селянського господарства та передану зазначену земельну ділянку у власність ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства і видано Державний акт на право власності на цю земельну ділянку, немає, як і немає підстав для скасування Державного акту на право власності на земельну діляонку.
Враховуючи, що судом правильно встановлено фактичні обставини справи, правильно застосовано матеріальний закон та дотримана процедура розгляду справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, то за таких обставин підстав для задоволення апеляційної скарги немає.
Керуючись ст.ст.303, 305, п.1 ч.1 ст. 307, ст.308, п.1 ч.1 ст.314, ст.ст.313, 315 ЦПК України, колегія суддів, -
ухвалила:
апеляційну скаргу ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 відхилити, а рішення Самбірського міськрайонного суду Львівської області від 15 червня 2012 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий: Бакус В.Я.
Судді: Бойко С.М.
Гірник Т.А.
Суд | Апеляційний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2013 |
Оприлюднено | 23.04.2013 |
Номер документу | 30814451 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Апеляційний суд Львівської області
Бакус В. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні