8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 квітня 2013 року Справа № 812/2966/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання Білоконі Д.І.,
за участю:
представника позивача: Зелюкіної Є.І. (довіреність від 13.03.2013),
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління про стягнення коштів за податковим боргом в розмірі 23 114,39 грн., -
ВСТАНОВИВ:
28 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління про стягнення коштів за податковим боргом в розмірі 23 114,39 грн.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що на теперішній час відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 23 114,39 грн., з яких: по податку на додану вартість - 11 639,92 грн. (11 208,00 грн. - основний борг, 431,92 грн. - пеня), по податку на прибуток - 9 418,77 грн. (300,00 грн. - основний платіж, 3 435,95 грн. - пеня), по земельному податку м. Краснодон - 1 112,30 грн. (основний борг), по податку на доходи фізичних осіб - 943,40 грн. (пеня). Відповідачу направлялися перша податкова вимога № 1/69 від 26.10.2001 та друга податкова вимога № 2/231 від 17.12.2001.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позові, просив суд стягнути кошти відповідача у розмірі 23 114,39 грн. в рахунок погашення податкового боргу.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління (далі - КП КШЕУ ), ідентифікаційний код 05472695, є юридичною особою та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області ДПС з 25.12.1992 за № 45.
Згідно свідоцтва № 16341157 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 1512.2003, копія якого знаходиться в матеріалах справи, відповідач є платником ПДВ.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що КП КШЕУ має заборгованість перед бюджетом в сумі 23 114,39 грн., з яких: по податку на додану вартість - 11 639,92 грн. (11 208,00 грн. - основний борг, 431,92 грн. - пеня), по податку на прибуток - 9 418,77 грн. (300,00 грн. - основний платіж, 3 435,95 грн. - пеня), по земельному податку м.Краснодон - 1 112,30 грн. (основний борг), по податку на доходи фізичних осіб - 943,40 грн. (пеня).
Вищевказана сума заборгованості підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме: податковою декларацією з ПДВ № 9084897338 від 17.01.2013, уточнюючими розрахунками податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9001281717 від 18.01.2013, № 9001290099 від 20.01.2013, № 9001290771 від 18.01.2013, податковими деклараціями з податку на прибуток підприємств № 9079357871 від 17.12.2012, № 9079248168 від 14.12.2012, №9079241990 від 17.12.2012, податковим повідомленнями-рішеннями від 21.12.2012 №0001541540 та № 0001491540, податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 3345 від 02.02.2012 за 2012 рік, зворотнім боком облікової картки платника по кожному із вказаних податків.
Згідно з п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим кодексом для подання податкової декларації.
Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129 Кодексу адміністративного судочинства України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Матеріалами справи підтверджується, що податковим органом з метою погашення податкового боргу платника податків проводилися заходи, передбачені Законом України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами , а саме: 15.11.2001 головному інженеру відповідача було вручено першу податкову вимогу № 1/69 від 26.10.2001, 116.01.2002 головному бухгалтеру відповідача було вручено другу податкову вимогу № 2/231 від 17.12.2001.
Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.
Оскільки у судовому засіданні було встановлено наявність у відповідача заборгованості перед бюджетом у розмірі 23 114,39 грн., яка на день розгляду справи є непогашеною, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено та підписано 22.04.2013.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління про стягнення коштів за податковим боргом в розмірі 23 114,39 грн. задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти Комунального підприємства Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління (код за ЄДРПОУ 05472695) з рахунків у банках, що його обслуговують, в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 23 114,39 грн. (двадцять три тисячі сто чотирнадцять гривень 39 коп.), з яких: 11 639,92 грн. (одинадцять тисяч шістсот тридцять дев'ять гривень 92 коп.) - податок на додану вартість, 9 418,77 грн. (дев'ять тисяч чотириста вісімнадцять гривень 77 коп.) - податок на прибуток, 1 112,30 грн. (одна тисяча сто дванадцять гривень 30 коп.) - земельний податок, 943,40 грн. (дев'ятсот сорок три гривні 40 коп.) - податок на доходи фізичних осіб.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 22.04.2013.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2013 |
Оприлюднено | 23.04.2013 |
Номер документу | 30827919 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні