8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 квітня 2013 року Справа № 812/3216/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Каюди А.М.
при секретарі: Опейкіній Є.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Прокурора м.Алчевська Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськпромбуд» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 273 313,98грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03 квітня 2013 року Прокурор м.Алчевська Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганській області звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськпромбуд» в якому просив стягнути з відповідача п справі суму податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 273 313,98грн. яка виникла за період з 20.06.2012 по 30.10.2012 в зв'язку з несплатою самостійно узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, штрафної санкції яка визначена контролюючим органом та нарахованої пені за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання.
Прокурор - заявник в судовому засіданні підтримав вимоги викладені в адміністративному позові, просив задовольнити позов.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.
Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Заслухавши думку прокурора - заявника, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, до реєстру 19 січня 2006 року було внесено відомості про державну реєстрацію юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськпромбуд» за реєстраційним номером 1 384 102 0000 001151 (а.с.11-12). Відповідно до матеріалів справи, ТОВ «Алчевськпромбуд» перебуває на обліку в якості платника податків в Алчевській ОДПІ Луганської області ДПС що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 22.09.2011 №275/29-0-76 (а.с.14)
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Відповідно до п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою податку на додану вартість.
Відповідно до 14.1.178. ст. 14 Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (п.14.1.179 ст.14 Податкового кодексу України).
Як вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю «Алчевськпромбуд» було подано 20 березня 2012 року до податкового органу податкову декларацію за звітній період лютий 2012 року з визначеною сумою податку на додану вартість що підлягає нарахуванню та сплаті в розмірі 5918,00грн. (а.с.41-42)
20 червня 2012 року відповідачем як платником податку було подано до податкової інспекції уточнений розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, відповідно до якого ТОВ «Алчевськпромбуд» було виправлено за період лютий 2012 року помилку, в зв'язку з чим нараховано платником податку суму штрафу в розмірі 10771,00грн. та визначено суму податку на додану вартість за період лютий 2012 року, з розрахунку різниці між сумою податкового зобов'язання за вказаний звітній період та сумою податкового кредиту що складає 359 045,00грн. (а.с.16-17)
24 травня 2012 року та 25 червня 2012 року Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцію було проведено камеральну перевірку даних відповідача як платника податків, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за результатами перевірки складено акти №379/153-33968376 та №577/153-33968376, відповідно (а.с.18,21)
Актом №379/153-33968376 податковою інспекцією при перевірці податкової декларації ТОВ «Алчевськпромбуд» з податку на додану вартість за серпень 2011 року було встановлено несвоєчасне подання вказаної податкової звітності, в зв'язку з чим платником податку порушено частину 3 пункту 120.1 статті 120 розділу ІІ Податкового кодексу України. (а.с.18)
За наслідками встановленого актом перевірки №379/153-33968376 порушення Алчевською ОДПІ було прийнято 25 червня 2012 року податкове повідомлення - рішення №0000621600 яким збільшено ТОВ «Алчевськпромбуд» суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 1020,00грн. (а.с.19)
Актом №577/153-33968376 податковою інспекцією при перевірці податкової декларації ТОВ «Алчевськпромбуд» з податку на додану вартість за жовтень 2011 року та листопад 2011 року було встановлено несвоєчасне подання вказаних податкових декларацій, в зв'язку з чим платником податку порушено частину 3 пункту 120.1 статті 120 розділу ІІ Податкового кодексу України, та визначено що штраф за вказане порушення підлягає застосування до платника податків за кожне таке несвоєчасне подання (а.с.20)
03 липня 2012 року податковим органом в зв'язку з виявленими в акті перевірці порушеннями прийнято податкове повідомлення рішення №0000631600 яким збільшено ТОВ «Алчевськпромбуд» суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 2040,00грн. (а.с.22)
Пунктом 120.1. статті 120 Податкового кодексу України встановлено що у разі неподання або несвоєчасного подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Пунктом 57.2 ст.57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування
Пунктом 57.3 ст.57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
У разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення. (п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України)
Даних про оскарження відповідачем податкових повідомлень - рішень від 25 червня 2012 року №0000621600 та 03 липня 2012 року №0000631600 Алчевської ОДПІ на час розгляду справи судом не встановлено, а тому вони вважається узгодженими та чинними на час розгляду справи.
В зв'язку з несвоєчасною сплатою ТОВ «Алчевськпромбуд» узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, що визначено в податковій декларації та нарахованого контролюючим органом в податкових повідомленнях - рішеннях, податковою інспекцією нараховано платнику податків пеню в розмірі 7511,48грн. що підтверджується розрахунком (а.с.15)
Підпунктом 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. (пункт 129.4 статті 129 Податкового кодексу України)
Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
Відповідно до матеріалів справи, а саме зворотного боку облікової картки відповідача як платника податків, станом на 20.06.2012 підприємство відповідача мало переплату по сплаті податку на додану вартість в розмірі 2073,50грн., в зв'язку з нарахуванням податку на додану вартість за декларацією №9035323970 від 20.06.2012 на суму 359045,00грн. та 10771,00грн. податкове зобов'язання відповідача склало 367742,50грн., 26 червня 2012 року ТОВ «Алчевськпромбуд» було частково погашено суму боргу в розмірі 85000,00грн. Так заборгованість склала 282 749,50грн. 25.06.2012 та 03.07.2012 в зв'язку з прийняттям податковим органом податкових повідомлень - рішень податкове зобов'язання платника податку збільшилось на 3060,00грн., та склало 285 809,50грн. 25.07.2012 платником податку було частково погашено заборгованість на суму 20000,00грн. Оскільки відповідачем було несвоєчасно здійснено перерахування грошового зобов'язання податковим органом нараховано суму пені в розмірі 7511,00грн. (а.с.25-27)
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначеної норми Податкового кодексу України Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області Державної податкової служби було вручено ТОВ «Алчевськпромбуд» податкову вимогу від 26 липня 2012 року №132 на загальну суму грошового зобов'язання в розмірі 273313,98грн. що виник станом на 26 липня 2012 року Зазначена вимога була отримана директором підприємства (а.с.24)
Факту оскарження відповідачем вищезазначеної податкової вимоги судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вона вважається узгодженою.
Даних про добровільну сплату відповідачем наявного податкового боргу або про відкликання податкової вимоги судом на час розгляду справи не має.
Оскільки податкова вимога №132 від 26 липня 2012 року, є чинною (доказів про відкликання податкової вимоги суду не надано), суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу дотримані вимоги норм податкового законодавства.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Оскільки у судовому засіданні було встановлено, що за відповідачем обліковується податковий борг в розмірі 273 313,98грн., наявність якого підтверджена матеріалами справи, зазначений борг в добровільному порядку відповідачем не сплачений, за таких обставин суд приходить до висновку що позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про стягнення з відповідача суми податкового боргу в розмірі 273 313,98грн. підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Прокурора м.Алчевська Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськпромбуд» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 273 313,98грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Алчевськпромбуд» (94202, Луганська область, м. Алчевськ, пров. Рози Люксембург, 26, код 33968376) суму податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 273 313,98грн. (двісті сімдесят три тисячі триста тринадцять гривень 98 коп.) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 22 квітня 2013 року.
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2013 |
Оприлюднено | 24.04.2013 |
Номер документу | 30836988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні