Постанова
від 08.04.2013 по справі 809/789/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" квітня 2013 р. Справа № 809/789/13-a

16 год. 35 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С.М.

за участю:

прокурора - Аверкової Н.О.,

представника позивача - Шпаковича Р.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Коломияспецагропостач"

про стягнення штрафних санкцій в сумі 85000,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

12.03.2013 року заступник прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави (надалі - прокурор) в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі також - позивач) звернувся в суд з позовною заявою до відкритого акціонерного товариства "Коломияспецагропостач" (надалі також - відповідач) про стягнення штрафних санкцій в сумі 85000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у зв'язку із повторним порушенням відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме: не приведення відповідачем статуту та внутрішніх положень у відповідність до вимог Закону України "Про акціонерні товариства", не переведення відповідачем випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму, у відповідності до положень Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до останнього позивачем застосовано штрафні-фінансові санкції в розмірі 85000 грн., які в добровільному порядку до державного бюджету не сплачені, а тому підлягають стягненню в судовому порядку.

Прокурор заявлені позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила позов задовольнити повністю.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення з відмітками про отримання (а.с.23,34). Заяв чи клопотань про розгляд справи без участі відповідача чи про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Правом подання заперечення відповідач не скористався.

Згідно із пунктом 4 статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

З огляду на наведене та беручи до уваги прийняті заходи щодо належного повідомлення відповідача, судом вирішено проводити розгляд справи за відсутності представника відповідача.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши думку прокурора та представника позивача, дослідивши та оцінивши наявні докази та інші матеріали справи в їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підставними та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.02.2013 року (а.с.27-28), юридична особа - відкрите акціонерне товариство «Коломияспецагропостач» зареєстрована 15.05.1996 року виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради.

Згідно з абзацом 1 статті 80 Цивільного кодексу України, юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.

У відповідності до статті 84 Цивільного кодексу України, товариства, які здійснюють підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між учасниками (підприємницькі товариства), можуть бути створені лише як господарські товариства (повне товариство, командитне товариство, товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю, акціонерне товариство) або виробничі кооперативи.

Пунктом 1 статті 1 Закону України "Про акціонерні товариства" № 514-VI від 17.09.2008 р., (надалі - Закон №514) встановлено, що цей Закон визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів.

Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону №514, акціонерне товариство - господарське товариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями.

Приписами пункту 2 статті 20 Закону №514 встановлено, що усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Також, пунктом 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №514, встановлено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Зі змісту вищенаведеного пункту, також випливає, що приведенню діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону підлягає також переведення акцій акціонерного товариства з документарної форми виключно у бездокументарну форму. Контроль за здійсненням даних заходів покладено на комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Так, на виконання вимог Закону №514, 06.04.2012 року позивачем винесено Розпорядження № 66-ПР-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери (а.с.6), яким встановлено порушення п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №514-VI, в частині не проведення до 30.04.2011 року, статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону; ч.2 ст. 20 Закону №514-VI, в частині нездійснення до 30.04.2011 року, переведення випуску акцій документарної форми існування в бездокументарну форму.

Відповідно до вказаного розпорядження відповідачу встановлено термін до 05 липня 2012 року на усунення порушення законодавства про цінні папери та надано строк до 06 липня 2012 року для письмового повідомлення уповноваженої особи позивача про виконання цього розпорядження. Дане розпорядження направлялося відповідачу, про що свідчить копія Реєстру відправлень та чек про оплату рекомендованих відправлень (а.с.7).

У зв'язку із невиконанням вимог, визначених Розпорядженням №66-ПР-Е від 05.04.2012 року (а.с.7), позивачем прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою порушено справу у відношенні до відповідача та зобов'язано його керівника або уповноважену особу з'явитися 16 серпня 2012 року о 10 годині за адресою позивача, для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень. Постанова направлялася відповідно до Реєстру відправлень та чеку про оплату рекомендованих відправлень (а.с.9).

16 серпня 2012 року, у зв'язку із неявкою відповідача, складено Акт №380-ПР-1-Е від 16 серпня 2012 року (а.с.10) про те, що відповідачем не виконано розпорядження №66-ПР-Е від 05.04.2012 року. Додатково на акті здійснено відмітку про те, що відповідач для підписання акту не з'явився.

Також, 16.08.2012 року позивачем винесено Постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів №02/01/1-03/802, якою постановлено 30 серпня 2012 року о 10:00 год., розглянути справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача (а.с.11), про що повідомлено останнього (а.с.12).

За результатами розгляду справи винесено Постанову №362-ПР-1-Е від 30 серпня 2012 року (а.с.13), згідно з якою, за невиконання розпорядження до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 5000 (п'ять тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень.

Вищенаведену постанову надіслано відповідачу, про що свідчить копія реєстру на відправлення та чек (а.с.15).

Як встановлено в судовому засіданні, Постанова №362-ПР-1-Е від 30.08.2012 року відповідачем не оскаржувалася, а визначений нею штраф в розмірі 85000 грн., залишається не сплачений.

Також, судом встановлено повторність невиконання вимог закону, так як на відповідача вже накладалося стягнення за аналогічне правопорушення, у відповідності до постанови №14-ПР-Е від 05.04.2012 року (а.с.36). На підставі постанови №14-ПР-Е від 05.04.2012 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом прийнято постанову від 27.09.2012 року по справі №2а-2826/12/0970, якою стягнуто в дохід бюджету з відповідача штрафні санкції за невиконання вимог законодавства про цінні папери в сумі 17000 грн.

Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Згідно з абзацом 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30.10.1996 р., в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Абзацом 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до положень пункту 8 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів тягне за собою застосування до юридичних осіб фінансової санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також "Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", чинними на момент виникнення спірних правовідносин, які затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р., № 2272, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 12 лютого 2008 р., за №120/14811 (надалі - Правила).

Відповідно до пункту 1.8 Правил, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовуються фінансові та інші санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з положеннями розділу XVIII Правил, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, штраф стягується в судовому порядку.

Відповідно до статті 121 Конституції України, серед функцій прокуратури є також, представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Згідно з положеннями статті 36-1 Закону України "Про прокуратуру", підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а штрафні санкції в сумі 85000 грн., за правопорушення на ринку цінних паперів підлягають стягненню в дохід Державного бюджету України в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Коломияспецагропостач" (ідентифікаційний код 00913976) в дохід Державного бюджету України згідно з постановою №362-ПР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.08.2012 року штраф в розмірі 85000 (Вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.

Постанова складена в повному обсязі 12.04.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30839604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/789/13-а

null від 08.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 08.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні