Постанова
від 06.03.2013 по справі 825/347/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                        Справа №  825/347/13-а ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ  АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 05 березня 2013 р.                                                                                м. Чернігів Чернігівський окружний адміністративний суд  у складі: головуючої судді                                                                                    Падій В.В., при секретарі                                                                                   Кондратенко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Новоборовицької сільської ради до управління Пенсійного фонду України в Щорському районі Чернігівської області про скасування рішення, - В С Т А Н О В И В: 24.01.2013 Новоборовицька сільська рада звернулась до суду з адміністративним позовом  до управління Пенсійного фонду України в Щорському районі Чернігівської області (далі – УПФУ в Щорському районі) про скасування рішення УПФУ в Щорському районі про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 04.01.2013 №3. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 11.01.2013 позивачем було отримано оскаржуване рішення, яким до Новоборовицької сільської ради за несвоєчасну сплату  (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за жовтень 2012 року були застосовані штрафні санкції в розмірі 648,98 грн. та нарахована пеня в розмірі 96,49 грн., на загальну суму 745,47 грн. Вказане рішення відповідача вважає таким, яке підлягає скасуванню, оскільки причиною несвоєчасної сплати Новоборовицькою сільською радою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування було несвоєчасне виділення коштів. Також зазначив, що Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” встановлена безпосередня залежність сплати єдиного внеску  від фактично виплаченої заробітної плати. Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи без його участі.   Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи без його участі  та письмові заперечення, в яких зазначив, що проти задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі, оскільки несвоєчасне фінансування сільської ради не є підставою для несвоєчасної сплати єдиного внеску та як результат цього нарахування штрафних санкцій та пені, а тому рішення від 04.01.2013 №3 прийнято начальником УПФУ в Щорському районі у межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством України. Судове засідання здійснювалось в порядку, передбаченому статтею 41 КАС України. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов  не підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що Новоборовицька сільська рада (ідентифікаційний код 04412136) є юридичною особою, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи  серії А00 №699326, наявною в матеріалах справи (а.с.18) та зареєстрована в УПФУ в Щорському районі  як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з 21.05.1997 за реєстраційним номером 252202-024, що підтверджується копією повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску від 06.01.2011 №1662, наявною в матеріалах справи  (а.с.40). Як вбачається з матеріалів справи, за результатами перевірки картки особового рахунку Новоборовицької сільської ради було встановлено порушення строків сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2012 року, а саме при терміні сплати до 20.11.2012 року, позивачем кінцевий розрахунок по сплаті єдиного внеску був проведений лише 13.12.2012.        На підставі перевірки начальником УПФУ в Щорському районі було винесено рішення від 04.01.2013 №3 про застосування до Новоборовицької сільської ради штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, на загальну суму 745,47 грн. (а.с.44). Даючи правову оцінку матеріалам справи, суд зважає на наступне. Законом, який визначає  правові  та  організаційні   засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове  державне соціальне страхування,  умови та порядок його нарахування  і сплати та повноваження органу,  що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України від 08.07.2010 року № 2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування”(далі – Закон № 2464-VI). Відповідно до частини 1 статті 2 Закону № 2464-VI, дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Новоборовицька сільська рада, відповідно до статті 2 Бюджетного кодексу України є бюджетною установою. Відповідно до статті 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що вказаною нормою не визначено винятку щодо бюджетних установ. Відповідно до частини 8 статті 9 зазначеного Закону платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. Згідно частини 12 статті 9 № 2464-VI єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Підпунктом 4.3.6 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 27.09.2010 №21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за №994/18289 встановлено, що нараховані за відповідний базовий звітний період суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок. Аналізуючи приписи даних норм, суд приходить до висновку, що несплачені суми страхових внесків, нараховані за звітний період, платник зобов'язаний перерахувати на рахунок ПФУ до 20 числа місяця, наступного за звітним, а одночасно із виплатою заробітної плати протягом звітного періоду, за який вона нарахована, платником сплачуються авансові платежі у пропорційних розмірах. При цьому фінансовий стан платника страхових внесків не звільняє його від сплати недоїмки, нарахування пені та застосування фінансових санкцій. Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом України у постанові від 06 лютого 2012 року № 21-360а11. А тому, посилання позивача, на відсутність коштів на рахунку, як на підставу для скасування оскаржуваного рішення відповідача, судом до уваги не приймаються. Як вбачається з матеріалів справи, останнім днем сплати Новоборовицькою сільською радою єдиного внеску був 20 листопада 2012 року, однак, позивачем кінцевий розрахунок по сплаті єдиного внеску був проведений лише 13.12.2012, що підтверджується матеріалами справи. Відповідно до статті 25 Закону №2464-VI суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Отже, за несвоєчасне перерахування єдиного внеску в строки, передбачені статтею 9 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду нараховує пеню та застосовує штрафні санкції до платника єдиного внеску. За таких обставин, суд дійшов висновку, що УПФУ в Щорському районі було правомірно винесено рішення від 04.01.2013 №3 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до Новоборовицької сільської ради, за своєчасно не сплачені суми єдиного внеску за жовтень 2012 року. Судом при розгляді справи були  враховані положення  частини 3 статті 2,  статей 11, 71, 72  Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідач, як суб'єкт владних повноважень довів правомірність винесеного ним  рішення. За таких обставин, позовні вимоги Новоборовицької сільської ради до управління Пенсійного фонду України в Щорському районі Чернігівської області є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню за необґрунтованістю. Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В:  В задоволенні позовних вимог Новоборовицької сільської ради - відмовити повністю Порядок апеляційного оскарження постанови суду, передбачений статтями 185-186 КАС України. Суддя:                                                                                                                      В.В. Падій  

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30848425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/347/13-а

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні