cpg1251
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2013 року Справа № 825/921/13-а
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовом Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Державної податкової служби
до Ніжинської міської ради Чернігівської області
третя особа комунально-побутове підприємство пральня "Сніжинка"
про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
06.03.2013 Ніжинська об'єднана державна податкова інспекція Чернігівської області (далі - Ніжинська ОДПІ) звернулась до суду з позовом до Ніжинської міської ради Чернігівської області (далі - Ніжинська міська рада) про звернення стягнення податкового боргу комунально-побутового підприємства пральня "Сніжинка" (далі - КПП пральня "Сніжинка"), на кошти Ніжинської міської ради, в управлінні якої перебуває КПП пральня "Сніжинка" у сумі податкового боргу 6630,00 грн. по податку на прибуток та 2040,00 грн. частини чистого прибутку, мотивуючи тим, що КПП пральня "Сніжинка" є платником податків і зобов'язане сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законодавством терміни.
Позивач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, в резолютивній частині адміністративного позову просив розглянути справу без його участі.
Відповідач також до суду не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення в матеріалах справи (вручено - 14.03.2013).
Третя особа в судове засідання не з'явилась, про час і місце розгляду справи повідомлена належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення в матеріалах справи з довідкою пошти від 15.03.2013 "за зазначеною адресою не знаходиться".
За таких обставин, враховуючи положення ст. 128, ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 10.05.2001 КПП пральня "Сніжинка" (ід. код 31441018) зареєстроване виконавчим комітетом Ніжинської міської ради Чернігівської області (Свідоцтво про державну реєстрацію від 22.05.2001 № 277, а. с. 9), 26.01.2006 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчим комітетом Ніжинської міської ради Чернігівської області (довідка з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 30.01.2013, а. с. 6) і взято на облік до Ніжинської ОДПІ як платника податків з 01.01.1993 за № 1 (довідка від 13.04.2007 № 2022, а. с. 11), з 25.10.2011 за № 401 (довідка від 23.09.2011 № 7690, а. с. 11).
Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а. с. 10) видами діяльності КПП пральня "Сніжинка" є (за КВЕД):
93.01.1 Прання, оброблення білизни та інших текстильних виробів.
При цьому, згідно витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 30.01.2013 (а. с. 8) КПП пральня "Сніжинка" перебуває у стані припинення.
В силу пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно, враховуючи визначення термінів пп. 14.1.156 та пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу "податкове зобов'язання" та "податковий борг", суд зазначає, що згідно п. 109.2 ст. 109 Кодексу вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
При цьому, згідно п. 1 Постанови КМУ від 23 лютого 2011 N 138 Про затвердження Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями (далі - Порядок), визначено, що частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, у розмірі: 30 відсотків - державними підприємствами, що є суб'єктами природних монополій, та державними підприємствами, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень; 15 відсотків - іншими державними унітарними підприємствами.
Також, п. 2 Порядку визначає, що частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, встановлений для сплати податку на прибуток підприємств. Крім того, частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства (ч. 3 Порядку).
Виходячи із аналізу правових норм, що регулюють обов'язки платника податків, під час дослідження позовних вимог судом встановлено, що відповідно до розрахунку позивача станом на момент звернення до суду КПП пральня "Сніжинка", що перебуває в управлінні Ніжинської міської ради має податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 6630,00 грн. та частини чистого прибутку комунальних підприємств в сумі 2040,00 грн. (довідка від 25.01.2013 № 59/20-061 про заборгованість по платежах станом на 24.01.2013, а. с. 5).
При цьому, податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 6630,00 грн. підтверджується:
податковим повідомленням рішенням від 20.07.2010 № 0002511530, яким визначено суму штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 170,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не проживає", а с. 12);
податковим повідомленням рішенням від 13.10.2010 № 0003751530, яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 170,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 13);
податковим повідомленням рішенням від 24.03.2011 № 0000831530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств у розмірі 170,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти від 28.03.2011 "за зазначеною адресою не існує", а с. 14);
податковим повідомленням рішенням від 31.05.2011 № 0001611530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1020,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 15);
податковим повідомленням рішенням від 13.09.2011 № 0002431530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1020,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти від 15.09.2011 "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 16);
податковим повідомленням рішенням від 24.01.2012№ 0000111530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1020,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 17);
податковим повідомленням рішенням від 27.04.2012 № 0000881530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1020,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 18);
податковим повідомленням рішенням від 30.08.2012 № 0001951530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1020,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 19);
податковим повідомленням рішенням від 12.10.2012 № 0002501530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1020,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 20).
Податковий борг щодо частини чистого прибутку комунальних підприємств в сумі 2040,00 грн. підтверджується податковим повідомленням-рішенням від 12.10.2012 № 0002511530, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за платежем частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету в розмірі 2040,00 грн. (конверт повернувся з довідкою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться", а с. 21).
Так, вищевказані податкові повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку оскаржені не були, а тому сума податкових зобов'язань є узгодженою і підлягає сплаті.
Згідно п. 120.1 ст. 120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Також, суд враховує п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Кодексу, яким встановлено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
При цьому, згідно п. 57.3 ст. 57 Кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Як встановлено вище, узгоджена сума податкового зобов'язання КПП пральня "Сніжинка" сплачена не була. Таким чином, відповідно до вимоги ст. 6 Закону України від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", що кореспондується із порядком надіслання податкової вимоги, визначеним п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України, на адресу відповідача була направлена перша податкова вимога перша податкова вимога від 30.06.2009 №1/153 (а. с. 23)та друга податкова вимога від 23.09.2009 № 2/231 (а. с. 24). Вказані вимоги не були отримані відповідачем, а тому були розміщені на дошці податкових повідомлень, що підтверджується актам від 21.08.2009 № 22 та від 25.09.2009 № 24, отже в силу пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові зобов'язання є узгодженими.
При цьому, суд зазначає, що існуючий податковий борг КПП пральня "Сніжинка" на момент звернення до суду не погашався в повному обсязі.
Оскільки КПП пральня "Сніжинка" не вчинило жодних заходів для погашення існуючого податкового боргу, Ніжинською ОДПІ прийнято рішення від 26.10.2009 № 459 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу (а. с. 25).
Як вбачається з матеріалів справи, постановами відділу державної виконавчої служби Ніжинського міськрайонного управління юстиції 24.12.2012 було повернено стягувачеві виконавчі документи на стягнення з КПП пральня "Сніжинка" податкового боргу у зв'язку з неможливістю з'ясування місцезнаходження боржника (а. с. 26).
При цьому, згідно довідки КП "Ніжинське міжрайонне бюро технічної інвентаризації" від 20.01.2012 року встановлено відсутність зареєстрованого нерухомого майна за КПП пральня "Сніжинка", а довідкою реєстраційно-екзаменаційного відділення УДАІ УМС підтверджено відсутність рухомого майна у КПП пральня "Сніжинка" (а. с. 28).
Рішенням комісії Ніжинської ОДПІ від 24.02.2011 з визначення сум податкового боргу, які не забезпечені майном для його погашення КПП пральня "Сніжинка" присвоєно стан "платник не забезпечений майном для погашення податкового боргу".
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 78 Господарського кодексу України, комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
При цьому, особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом (ч. 9 ст. 78 Господарського кодексу).
Крім того, суд зауважує, що ст. 96 Податкового кодексу України, визначено чіткий порядок та механізм стягнення податкового боргу з комунального підприємства, яким є КПП пральня "Сніжинка".
Так, відповідно до п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:
виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;
затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;
ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;
прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Крім того, згідно п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.
У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
При цьому, вимоги даної статті повинні передувати процедурі стягнення податкового боргу, визначеної ст. 95 Податкового кодексу України, тобто після того як орган державної податкової служби здійснить за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Таким чином, оскільки встановлено порушення КПП пральня "Сніжинка" вимог Податкового кодексу України, суд визнає, що податковий борг виник саме внаслідок несплати комунальним підприємством узгодженого податкового зобов'язання.
Судом встановлено, що на виконання вимог ст. 96 Податкового кодексу України, Ніжинська ОДПІ звернулась до виконавчого комітету Ніжинської міської ради в особі Ніжинського міського голови Приходька М.В., з поданням щодо заходів погашення податкового боргу по комунальних підприємствах від 05.12.2012 № 13260/9/24-034 (а. с. 22), в якому ставилося питання про прийняття рішення, що передбачено пунктами 96.1.1, 96.1.2, 96.1.3, 96.1.4 ст. 96 Податкового кодексу України, проте воно залишилось без відповіді та задоволення.
Крім того, суд звертає увагу, що вимоги ст. 96 Кодексу спрямовані на порядок погашення податкового боргу комунальними підприємствами в тих випадках, коли підприємство не може самостійно погасити існуючий борг, а оскільки встановлено, що передбачені чинним законодавством заходи не привели до погашення податкового боргу і сума податкового боргу в добровільному порядку не сплачена та у КПП пральня "Сніжинка" відсутнє власне майно, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, і оскільки КПП пральня "Сніжинка" належить до сфери управління Ніжинської міської ради, то відповідно до норм чинного законодавства, суд визнає, що податковий борг КПП пральня "Сніжинка" підлягає зверненню на кошти Ніжинської міської ради.
З огляду на встановлене, враховуючи п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", якою передбачено право органів державної податкової служби стягувати заборгованість перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок майна платників податків, що кореспондується із пп. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, якою встановлено право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, та може бути примусово стягнуто в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, враховуючи п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України, суд визнав позовні вимоги про звернення стягнення податкового боргу КПП пральня "Сніжинка", на кошти Ніжинської міської ради, в управлінні якої перебуває КПП пральня "Сніжинка" по податку на прибуток у розмірі 6630,00 грн., частини чистого прибутку у розмірі 2040,00 грн., такими, що підтверджені належними та допустимими доказами і такими, що підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 41, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Звернути стягнення податкового боргу комунально-побутового підприємства пральня "Сніжинка", на кошти Ніжинської міської ради Чернігівської області, в управлінні якої перебуває комунально-побутове підприємство пральня "Сніжинка" у сумі податкового боргу:
- 6630,00 грн. (шість тисяч шістсот тридцять гривень 00 коп.) по податку на прибуток на р/р 33210861700005, Ніжинське УК/м. Ніжин/11020201, код 37716092, ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592.
- 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 коп.) частини чистого прибутку на р/р 33213857700005, Ніжинське УК/м. Ніжин/21010301, код 37716092, ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592 .
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.О.Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 24.04.2013 |
Номер документу | 30848537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні