Постанова
від 22.04.2013 по справі 812/2673/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 квітня 2013 року Справа № 812/2673/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В. розглянувши у м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Деркул" про стягнення штрафу у сумі 3 400,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

18 березня 2013 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Деркул" про стягнення штрафу у сумі 3 400,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що Кредитна спілка "Деркул" набула статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом нагляду.

27 серпня 2012 року відповідно до Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року № 125, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 грудня 2003 року за № 1115/8436, начальником та головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за кредитними установами проведено перевірку, за результатами якої були складені акти від 27 серпня 2012 року про порушення законодавства про фінансові послуги Кредитної спілки "Деркул" за № 7/15/3 , № 8/15/3.

На підставі актів від 27.08.2012 року №7/15/3, № 8/15/3 позивачем було застосовано захід впливу у вигляді накладання штрафу у розмірі 3 400,00 грн., який накладено на підставі постанов про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 21.09.2012 №7/15/3, №8/15/3.

Відповідно до резолютивної частини постанови відповідача було зобов'язано повідомити в термін до 05.11.2012 р. про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів.

28.08.2012 відповідачу було надіслано листа з направленням актів перевірки.

27.09.2012 відповідачу було надіслано листа з направленням постанов про застосування штрафних санкцій.

Відповідачем дії Нацкомфінпослуг щодо застосування до нього заходу впливу у вигляді постанови про накладення штрафу не оскаржувалися, сума штрафу не сплачена.

Згідно з частиною 3 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

На підставі викладеного позивач просив стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України суму застосованої штрафної санкції в розмірі 3 400,00 грн.

Ухвалою від 03 квітня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

11 квітня 2013 року відповідач отримав ухвалу суду від 03 квітня 2013 про відкриття скороченого провадження.

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2010 року № 157, Нацкомфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Закон України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг. Метою цього Закону є створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Кредитна спілка "Деркул" у відповідності до вимог статті 7 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та Порядку формування та ведення державного реєстру фінансових установ, які надають фінансові послуги на ринку цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 липня 2004 року № 296 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 серпня 2004 року за № 957/9556, внесено до Переліку юридичних осіб, які за своїм статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, можливість надавати послуги з фінансового лізингу, у відповідності до розпорядження Держфінпослуг від 22 січня 2004 року № 21 "Про затвердження Положення про надання окремих фінансових послуг юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїми правовим статусом не є фінансовими установами".

Згідно з частиною 1 статті 21 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється:

- щодо ринку банківських послуг - Національним банком України;

- щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;

- щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Згідно з статтею 39 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Частиною 1 статті 40 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу:

1) зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення;

2) вимагати скликання позачергових зборів учасників фінансової установи;

3) накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону;

4) тимчасово зупиняти або анулювати ліцензію на право здійснення діяльності з надання фінансових послуг;

5) відсторонювати керівництво від управління фінансовою установою та призначати тимчасову адміністрацію;

6) затверджувати план відновлення фінансової стабільності фінансової установи;

7) виключати відповідно до законодавства учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) з Державного реєстру фінансових установ або реєстру осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги. У разі якщо порушення та його наслідки усунені порушником самостійно до застосування заходів впливу, крім випадків, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону, Уповноважений орган не застосовує заходи впливу за таке порушення;

8) установлювати для небанківських фінансових груп підвищені економічні нормативи, ліміти та обмеження щодо здійснення окремих видів операцій.

9) виносити рішення про заборону недержавним пенсійним фондам - суб'єктам другого рівня системи пенсійного забезпечення укладати нові пенсійні контракти з учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування у разі порушення вимог, установлених для таких недержавних пенсійних фондів законом та ліцензійними умовами.

Статтею 41 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" визначені штрафні санкції, що застосовуються до учасників ринків фінансових послуг за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Зокрема, пунктом 2 частини 1 цієї статті встановлено, що уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року № 125 (в редакції розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 17 вересня 2004 року № 2384), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 3 грудня 2003 року за № 1115/8436, затверджено Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу (надалі - Положення № 125).

Положенням № 125 визначено умови, порядок і строки провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність із надання фінансових послуг (далі - Справи), порядок прийняття рішень про застосування заходів впливу та процедуру їх оскарження. При цьому зауважено, що норми цього Положення не застосовуються до правовідносин, пов'язаних із накладенням Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом".

Пунктом 1.5 глави 1 Положення № 125 визначено, що Нацкомфінпослуг обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та наслідки раніше застосованих заходів впливу (за наявності). Дані та інформація про ознаки порушення може міститися в: 1) матеріалах, отриманих за результатами перевірок, проведених Держфінпослуг; 2) звітності, що подається до Держфінпослуг; 3) повідомленнях, отриманих від органів державної влади; 4) повідомленнях, отриманих від міжнародних організацій, іноземних органів державної влади, неурядових організацій; 5) зверненнях громадян; 6) повідомленнях, отриманих від юридичних осіб; 7) повідомленнях, опублікованих у ЗМІ; 8) інших джерелах.

Згідно з пунктом 2.1 глави 2 Положення № 125 Держфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу: 1) зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення; 2) вимагати скликання позачергових зборів учасників фінансової установи; 3) накладати штрафи відповідно до закону; 4) тимчасово зупинити (обмежити) або анулювати (відкликати) ліцензію на здійснення діяльності з надання фінансових послуг; 5) відсторонити керівництво від управління фінансовою установою та призначити тимчасову адмініс трацію; 6) затверджувати план відновлення фінансової стабільності фінансової установи; 7) порушувати питання про ліквідацію установи.

Пунктом 2.4 глави 2 Положення № 125 встановлено, що штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Нацкомфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.

Згідно із пунктом 3.4 глави 3 Положення № 125 до компетенції директорів наглядових департаментів належить застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1-4, 6 пункту 2.1 цього Положення.

27 серпня 2012 року відповідно до Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року № 125, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 грудня 2003 року за № 1115/8436, начальником та головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за кредитними установами проведено перевірку, за результатами якої були складені акти від 27 серпня 2012 року про порушення законодавства про фінансові послуги Кредитної спілки "Деркул" за № 7/15/3 , № 8/15/3 (а. с. 15-18).

Перевіркою, серед іншого, встановлено, що Кредитною спілкої "Деркул" не подано звітні данні в електронній та паперовій формі за І квартал 2012 року та І півріччя 2012 року, що свідчить про порушення вимог статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг, а також підпункту 2.2.2 пункту 2.2. розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 №69/8668, в частині неподання звітних даних за 1 квартал 2012 року.

За порушення вимог статі 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та підпункту 2.2.2 пункту 2.2. розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 №69/8668, в частині неподання звітних даних за 1 квартал 2012 року, на підставі актів від 27 серпня 2012 року № 7/15/3, № 8/15/3 Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України винесено постанови від 21 вересня 2012 року № 7/15/3, № 8/15/3 про застосування штрафних санкцій за правопорушення,вчинених на ринках фінансових послуг до Кредитної спілки "Деркул" штраф у розмірі 3400,00 грн. за не надання до Держфінпослуг звітних данних в електронній та паперовій формі звітності за І квартал 2012 року, та за I півріччя 2012 року (а. с. 9-12).

Згідно супровідного листа від 28 серпня 2012 року № 3242/15-8 копії актів від 27 серпня 2012 року № 7/15/3, № 8/15/3 були направлені Кредитній спілки "Деркул". 11 серпня 2012 року акти були отримані Федоровою, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення (а. с. 14, 19).

Згідно супровідного листа від 27 вересня 2012 року № 3960/15-8 копії постанов від 21 вересня 2012 року № 7/15/3, № 8/15/3 були направлені Кредитній спілки "Деркул". 16 жовтня 2012 року постанови були отримані Федоровою, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення (а. с. 13, 19).

Відповідно до пункту 6.1 Положення № 125 рішення про застосування заходів впливу можуть бути оскаржені до Держфінпослуг або до суду.

В матеріалах справи відсутні відомості про оскарження відповідачем постанов від 21 вересня 2012 року № 7/15/3, № 8/15/3 про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги в адміністративному чи судовому порядку.

Пунктом 6.12 Положення № 125 передбачено, що рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковим до виконання особами. У разі невиконання рішення Держфінпослуг вживає заходів щодо його виконання у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з частиною 3 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Оскільки відповідач постанови Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 21 вересня 2012 року № 7/15/3, № 8/15/3 про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги у встановленому законом порядку не оскаржив, внаслідок чого вона на час розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, і за час судового розгляду справи у добровільному порядку штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн. не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки під час розгляду справи позивачем, суб'єктом владних повноважень, не було понесено витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати, понесені позивачем при поданні позову не підлягають поверненню, відповідно до вимог ч.4 ст.94 КАС України.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 87, 94, 69-72, 87, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Деркул" про стягнення штрафу у сумі 3 400,00 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Кредитної спілки "Деркул" (ідентифікаційний код 25938397, місцезнаходження: 92800, Луганська область, Біловодський район, смт. Біловодськ, вул. Леніна, 128) в дохід Державного бюджету України, балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106, штраф у сумі 3 400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30858561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2673/13-а

Постанова від 22.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні