Постанова
від 23.04.2013 по справі 812/3205/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 квітня 2013 року Справа № 812/3205/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Каюди А.М.

при секретарі судового засідання: Опейкіній Є.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Страховий Союз» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 17000,00грн..,-

ВСТАНОВИВ:

03 квітня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Страховий Союз» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 17000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.

ВАТ «Страховий Союз» в порушення п.5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства»; згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №713/04 від 06.12.2004, акції ВАТ «Страховий союз» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства», згідно яких акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. У зв'язку з цим, у відношенні товариства уповноваженою особою Комісії було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №121-ЛУ від 23.01.2012, які повинні бути усунуті підприємством до 21.05.2012. Доказів що підтверджують виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №121-ЛУ від 23.01.2012, ВАТ «Страховий Союз» не надано. Отже розпорядження №121-ЛУ товариством не виконано, що є порушенням вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Такі дії ВАТ «Страховий Союз» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». У зв'язку з чим керуючись ст.ст.9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», 16.08.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ВАТ «Страховий союз» було винесено постанову №388-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00грн. Рішення в добровільному порядку не виконано. За таких обставин, позивач просить стягнути з підприємства нараховану рішенням штрафну санкцію в розмірі 17000,00грн. в судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно із абз. 2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. (ст.6 Закону № 448).

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, у відповідності із п.14 ст.8 Закону № 448, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст.3 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю; заборона та зупинення на певний термін (до одного року); професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст.5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ст.7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Згідно п.1 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 за № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 за № 120/14811, (які були чинними на момент виникнення правовідносин) Уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Пунктом 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.8 Закону № 448 позивач має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до матеріалів справи встановлено, що у відношенні ВАТ «Страховий Союз» позивачем було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.01.2012 №121-ЛУ. Відповідно до вищезазначеного розпорядження інспекцією було виявлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, а саме: в порушення п.5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» підприємство не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства»; згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій №713/04 від 06.12.2004 акції ВАТ «Страховий Союз» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства», згідно яких акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. В зв'язку з виявленими правопорушеннями законодавства про цінні папери ВАТ «Страховий Союз» повинно було у термін до 21 травня 2012 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, а саме привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», а також подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакет документів згідно з вимогами чинного законодавства; здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми у бездокументарну відповідно до вимог чинного законодавства України та подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакет документів згідно з вимогами чинного законодавства. (а.с.11-12)

27 липня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, заступником начальника управління - начальником відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління НКЦПФР - Носіковою І.С. у відношенні ВАТ «Стаховий Союз», в зв'язку з невиконанням товариством приписів розпорядження, було прийнято постанову про порушення справи про порушення на ринку цінних паперів. (а.с.13)

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів -у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.8 ч.1. ст.11 Закону № 448).

Відповідно до ст.12 Закону № 448 Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів

Згідно абз.5 ст.12 «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

16 серпня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - начальником Донбаського територіального управління НКЦПФР Серафимовою Л.Є. на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №388-ДО-1-Е від 02.08.12 у відношенні ВАТ «Страховий Союз» прийнято постанову про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів №388-ДО-1-Е, якою встановлено невиконання підприємством відповідача розпорядження №121-ЛУ від 23.01.2012, що є порушенням вимог п.10 ч.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в зв'язку з чим уповноваженою особою Комісії було вирішено за невиконання розпорядження застосувати до ВАТ «Страховий Союз» фінансову санкцію у розмірі 17000,00грн. та роз'яснено, що зазначені кошти повинні бути перераховані протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови (а.с.15-16) Зазначена постанова №388-ДО-1-Е надіслана на адресу відповідача.

Згідно з ст.11 Закону № 448 встановлено що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідач суму штрафу в добровільному порядку не сплатив, постанову від 16 серпня 2012 №388-ДО-1-Е в судовому порядку не оскаржив.

Відповідно до розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, які затверджені Рішенням Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку № 2272, 11.12.2007, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідач постанову №388-ДО-1-Е про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що підлягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатив, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.

Суд вважає за необхідне зазначити, що ухвалою суду від 05 квітня 2013 року про відкриття провадження по цій справі позивачу було відстрочено сплату судових витрат до прийняття рішення у справі. За час судового розгляду позивачем судовий збір в визначеному законодавством розмірі при зверненні до суду з позовом майнового характеру сплачено не було, що суперечить вимога КАС України. Оскільки, за час судового розгляду справи позивачем не подано до суду документ про сплату судового збору, суд стягує з позивача судовий збір не сплачений ним при поданні позовної заяви.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Страховий союз» про стягнення суми штрафної санкції в розмірі 17000,00грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Страховий союз» (91003, м. Луганськ, вул. Челюскінців,145, код 20185705) суму штрафної санкцій в розмірі 17000,00грн. (сімнадцять тисяч гривень) в дохід Державного бюджету України - р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.

Стягнути з Донбаського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (83003, м. Донецьк, вул. Ходаковського,5) на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 170,00грн.(сто сімдесят гривень 00коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30863780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3205/13-а

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні