Постанова
від 22.04.2013 по справі 815/2341/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2341/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2013 року м. Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кочмар М.І.

За участю представників сторін:

Від позивача: представник УПФУ в Приморському районі м.Одеси Шарапов Ю.В. - за довіреністю №19918/11 від 24.12.2012р.

Від відповідача: представник Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді ТОВ не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у загальному розмірі 1894,84грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси, в якому позивач просить суд стягнути з Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у загальному розмірі 1894,84грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог ч.6 ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003року №1058-IV (зі змінами та доповненнями), відповідно до яких страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Відповідач - Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю у судове засідання 18.04.2013р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу зв'язку - «за закінченням терміну зберігання»

Між тим, як вбачається з наявних у матеріалах справи належним чином засвідченої копії Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №254519, Довідки №8409 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 26.03.2013р., місцезнаходженням Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю є саме - 65020, м.Одеса, вул.базарна,71.

Згідно з ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, з огляду на відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи законодавства, суд встановив наступне.

Відповідно до п.1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011року №384/2011 (зі змінами та доповненнями), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно з п.3 означеного Положення основними завданнями Пенсійного фонду України є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; внесення пропозицій Міністру щодо формування державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Пунктом 4 Положення про Пенсійний фонд України, передбачено, що Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує, координує та контролює роботу головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управлінь у районах, містах, районах у містах, а також управлінь у містах та районах щодо: забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; повного і своєчасного обліку платників єдиного внеску; забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства; здійснення контролю за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.

Згідно зі ст.72 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003року №1058-IV (зі змінами та доповненнями) джерелами формування коштів Пенсійного фонду, зокрема, є надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у розмірах, визначених законом, крім частини страхових внесків, що спрямовується до накопичувальної системи пенсійного страхування

Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010р. №2464-VI (зі змінами та доповненнями) платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами

Згідно п.3 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до абз.1 ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997року №400/97-ВР (зі змінами та доповненнями) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Абзацом 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону;

Статтею 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону. Страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;

Згідно з частиною 1 статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Частинами 3, 4 статті 15 передбачено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів адміністративної справи Підприємство з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю відповідно до ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997р. №400/97-ВР, та ст.14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року №1058-IV є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у Приморському районі м.Одеси з 08.09.2005р. за №Ц4464.

Згідно з п.4 ч.2 ст.17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та п.11.11 розділу ІІ Інструкції "Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", страхувальники зобов'язані подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України.

Відповідно до п.6 ч.2 ст.17 та ч.6 ст.20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Згідно з ч.ч.4,6 ст.20 означеного закону сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду. Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг).

Відповідно до ч.12 ст.20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Відповідно до ч.2 ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", суми страхових внесків, які своєчасно нараховані та несплачені страхувальниками у строки, визначені ст.20 зазначеного Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених ч.3 ст.20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю зі сплати страхових внесків - недоїмкою.

Відповідно до ч.3 ст.106 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» територіальні органи Пенсійного фонду за формою і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду надсилають страхувальникам, які мають недоїмку вимогу про їх сплату. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Також, відповідно до ч.4 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Зокрема, судом встановлено, що у зв'язку з тим, що заборгованість боржником - Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю, добровільно, у повному обсязі, сплачена не була, на його адресу Пенсійним фондом були своєчасно надіслані вимоги про сплату боргу, зокрема, №Ю-1543 від 07.02.2011р. на загальну суму 188,49грн., та №Ю-1061 від 11.05.2011р. на загальну суму 1706,35грн. Вимоги про сплату боргу було складено з урахуванням щомісячного зростання заборгованості.

Згідно зі ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", протягом десяти робочих днів із дня одержання вимог про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки.

Проте, визначені вказаними вимогами суми боргу, самостійно Підприємством з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю у повному обсязі сплачені не були, у зв'язку з чим за відповідачем рахується заборгованість перед Управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси по сплаті внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у загальному розмірі 1894,84грн., що у тому числі підтверджується наданою позивачем карткою особового рахунку. Відповідних належних доказів сплати відповідачем сум внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у загальному розмірі 1894,84грн., суду не надано, що відповідно свідчить про правомірність та ґрунтовність позовних вимог Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси.

Відповідно до ч.15 ст.106 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси обґрунтовані, документально підтверджені, ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю заборгованості по сплаті внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у загальному розмірі 1894,84грн.

Керуючись ч.4 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у загальному розмірі 1894,84грн., задовольнити.

2. Стягнути з Підприємства з іноземною інвестицією «Юг-Агротек» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (65020, м.Одеса, вул.базарна,71, код ЄДРПОУ 31545318) на користь Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси (65009, м.Одеса пров.Світлий,8, код ЄДРПОУ 26302649) заборгованість у загальному розмірі 1894(одна тисяча вісімсот дев'яносто чотири)грн. 84коп.:

- 1706(одна тисяча сімсот шість)грн. 35коп. на р/р 37193101001542 (Головне управління Державної казначейської служби в Одеській області);

- 124(сто двадцять чотири)грн. 49коп. на р/р 256013123705 (ВАТ «Державний ощадний банк України»);

- 64(шістдесят чотири)грн. 00коп. на р/р 256003133705 (ВАТ «Державний ощадний банк України»).

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 22 квітня 2013 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30863800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2341/13-а

Постанова від 22.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні