Справа № 815/2716/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Андрухіва В.В.
при секретарі Малена В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом заступника прокурора Суворовського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Балтський завод продтоварів" про стягнення штрафних санкцій у сумі 17 000 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов заступника прокурора Суворовського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Балтський завод продтоварів" про стягнення штрафних санкцій у сумі 17 000 грн. Позивач обгрунтував свої вимоги тим, що прокуратурою Суворовського району м. Одеси проведено перевірку за зверненням Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо несплати суб'єктами господарювання накладених штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, в ході якої встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Балтський завод продтоварів» не оприлюднило річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Постановою № 294-ОД-1-Е від 22.10.2012, до Відповідача застосовано штрафну санкцію у вигляді 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. Як вбачається з листа Одеського територіального управління НКЦПФР від 06.02.2013 № 02/29/82, кошторисом управління не передбачено грошових коштів на судовий збір за подання адміністративного позову. Між тим, порушення діючого законодавства України з боку відповідача негативно впливає на дотримання державного порядку в області обігу цінних паперів, а несплата відповідачем штрафних санкцій тягне за собою ненадходження певних коштів до державного бюджету України. В зв"язку з даними обставинами прокуратура вимушена звернутися до суду.
Прокурор в судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити з наведених підстав.
Представник Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку позов підтримав та просив задовольнити з наведених підстав.
Відповідач, повідомлений належним чином, до суду не з"явився, про поважність причини неявки суду не сповістив. На підставі ч.4 ст.128 КАС України, суд ухвалив про розгляд справи у відсутність відповідача.
Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд дійшов наступних висновків.
Прокуратурою Суворовського району м. Одеси проведено перевірку за зверненням Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо несплати суб'єктами господарювання накладених штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. в ході якої встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Балтський завод продтоварів» не оприлюднило річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Постановою № 294-ОД-1-Е від 22.10.2012, до Відповідача застосовано штрафну санкцію у вигляді 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.
Відповідно до ст.ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше ЗО квітня року, наступного за звітним.
Постановою № 294-ОД-1-Е від 22.10.2012, до відповідача застосовано штрафну санкцію у вигляді 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.
Згідно ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96 - ВР, державне регулювання ринку цінних паперів -здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно п.п. 1, 5 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 1063/2011 від 23.11.2011р., Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Комісія з цінних паперів та фондового ринку з метою організації своєї діяльності звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери. Згідно п.п. 1,17 Положення про територіальні органи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 травня 1997 р. N 9, територіальний орган Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є складовою частиною системи Комісії, яка здійснює державне регулювання ринку цінних паперів у відповідному регіоні у межах повноважень, визначених цим Положенням.
Територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням та зображенням малого Державного Герба України.
Як вбачається з листа Одеського територіального управління НКЦПФР від 06.02.2013 № 02/29/82, кошторисом управління не передбачено грошових коштів на судовий збір за подання адміністративного позову.
Між тим, порушення діючого законодавства України з боку відповідача негативно впливає на дотримання державного порядку в області обігу цінних паперів, а несплата Відповідачем штрафних санкцій тягне за собою ненадходження певних коштів до державного бюджету України.
Відповідно до ст. 121 Конституції України, ст. 60 КАС України, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», органам прокуратури надані повноваження по представництву та захисту в суді інтересів держави, які полягають у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист державних інтересів при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій фізичних та юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними та державою. Формою представництва є, зокрема, звернення до суду з адміністративним позовом в інтересах держави.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням наданих доказів, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 86, 158 -163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора Суворовського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Балтський завод продтоварів" (код ЄДРПОУ 00379264) штрафні санкції у сумі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) на користь держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на р/р 31112106700007, код ЄДРПОУ 37607526, Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області, МФО 828011.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст постанови виготовлено 23 квітня 2013 року
Суддя: В.В.Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2013 |
Оприлюднено | 24.04.2013 |
Номер документу | 30863820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні