Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 квітня 2013 р. Справа № 805/3789/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Череповського Є.В.
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполь Донецької області Державної податкової служби до Міського громадського добродійного фонду воїнослужбовців, пенсіонерів та інвалідів про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В :
Жовтнева міжрайонна державна податкова інспекція м. Маріуполь Донецької області Державної податкової служби (надалі - Жовтнева МДПІ Донецької області ДПС) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом про припинення юридичної особи Міського громадського добродійного фонду воїнослужбовців, пенсіонерів та інвалідів (надалі - відповідач).
Позовні вимоги Жовтневої МДПІ Донецької області ДПС обґрунтовано тим, що відповідач 25.06.1996 року (з дня реєстрації) до органів державної податкової служби не звітує, податкових декларацій та документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків не подає, що є підставою для припинення юридичної особи відповідача (а.с.2).
Представник позивача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином.08 квітня 2013 року через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без участі представника (а.с.14).
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового засідання відповідач повідомлявся належним чином. Проте, до суду повернувся поштовий конверт з відміткою про повернення поштового відправлення «за зазначеною адресою не зареєстрований» (а.с.13, 18).
Оскільки ухвала суду від 28.03.2013 р., якою розгляд справи призначено у судовому засіданні, направлені відповідачу рекомендованим листом за адресою його місцезнаходження, а саме: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Нахімова, буд. 206, кв. 18, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про судовий розгляд справи виходячи з того, що частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представника відповідача на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Міський громадський добродійний фонд воїнослужбовців, пенсіонерів та інвалідів зареєстрована як юридична особа 16.08.1995 року № рішення 262, за адресою: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Нахімова, буд. 206, кв. 18, код ЄДРПОУ 23766905 (а.с.4).
Відповідно до ч. 2 ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян» у разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач перебуває на обліку як платник податків у Жовтневої МДПІ Донецької області ДПС з 13.02.1997 року за № 1560Н (а.с.8).
Згідно довідки № 31/15-114-2 від 22.06.2012 року податкового органу відповідач не подає звітність з моменту реєстрації в ДПІ, тобто з 25.06.1996 року (а.с.9).
Згідно довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів), що контролюються органами Жовтневої МДПІ Донецької області ДПС станом на 18.06.2012 року відповідач заборгованості зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) не має (а.с.7).
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджений факт набуття відповідачем статусу юридичної особи та наявність у відповідача обов'язку подання податковим органам податкової звітності.
Згідно п. 19-1.1.2 ст. 19 Податкового кодексу України органи державної податкової служби уповноважені здійснюють контроль за своєчасністю подання передбаченої законом звітності (податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та зборів), а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.
Як свідчать матеріали справи, позивач вбачає фактичну підставу для припинення юридичної особи відповідача в неподанні останнім протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності.
Так, згідно із пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Аналіз вищенаведених правових норм дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок відповідача подавати податкову звітність у строки, визначені законодавством, не залежить від результатів його господарської діяльності чи від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, регулюються Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (далі - Закон України № 755-ІV).
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України № 755-ІV дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування.
Частиною першою ст. 33 Закону України № 755-ІV передбачено, що юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням.
Так, відповідно ч. 2 ст. 38 Закону № 755-ІV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, судом встановлено, що відповідач не подає більше року органам державної податкової служби податкові декларації та інші документи фінансової звітності відповідно до закону, що згідно із частиною 2 статті 38 Закону України № 775-IV від 15.05.2003 є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до положень пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Враховуючи встановлені обставини справи та вищезазначені положення чинного законодавства України, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а тому підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполь Донецької області Державної податкової служби до Міського громадського добродійного фонду воїнослужбовців, пенсіонерів та інвалідів про припинення юридичної особи - задовольнити.
Копію постанови направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи Міського громадського добродійного фонду воїнослужбовців, пенсіонерів та інвалідів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2013 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30871571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні