Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2013 р. Справа №805/3679/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11 год. 11 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Зінченка О.В.,
при секретарі судового засідання Ковиліній А.А.
з участю представників:
позивача - Андросової О.М.,
відповідача - Прищепи С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Київського району м. Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, податкового боргу у розмірі 31 426,80 грн.,-
в с т а н о в и в :
21 березня 2013 року прокурор Київського району м. Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» (далі - відповідач, ТОВ «Єкспедиція-Трофі») про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, податкового боргу у розмірі 50 426,80 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб в сумі 50 426,80 грн., який виник через несплату зобов'язань, задекларованих в декларації за 2012 рік, та визначених податковими повідомленнями-рішеннями. Посилаючись на вимоги підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20, пункти 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, позивач просив суд стягнути кошти з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення частини податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у сумі 50 426,80 грн.
Прокурор до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник позивача у судовому засіданні надала заяву про уточнення позовних вимог, в якій просила стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 31 426,80 грн. (арк. справи 31). Просила задовольнити уточнені позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні визнав позовні вимоги, про що надав відповідну заяву (арк. справи 33).
Згідно з частиною 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судове рішення, в тому числі, у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими статтею 112 цього Кодексу.
Відповідно до частини 3 статті 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Прокурор Київського району м. Донецька у відповідності до статті 121 Конституції України та статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» звернувся до суду в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, податкового боргу у розмірі 31 426,80 грн.
Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, Державна податкова інспекція у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» є юридичною особою, ідентифікаційний код 33913285, зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 23 листопада 2005 року, про що свідчить Довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА № 470316 від 07 листопада 2011 року (арк. справи 21). Відповідач узятий та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби з 25 листопада 2005 року за № 5607 (арк. справи 22).
Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до статті 54 зазначеного Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно пункту 57.1 статті 57 Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Статтею 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період у встановлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 286.2 статті 286 цього Кодексу визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Декларацією з плати за землю від 24 січня 2012 року № 9001163454 за звітний податковий період - 2012 рік (арк. справи 17-20) відповідач визначив плату за землю у загальній сумі 120 691,17 грн., у тому числі у звітних періодах із січня по листопад 2012 року по 10 057,60 грн. на місяць, в грудні 2012 року - 10 057,57 грн. Згідно довідки Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби на час розгляду справи залишається несплаченою сума у розмірі 22 080,85 грн. (арк. справи 32).
У відповідності з пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Із пояснень позивача, що підтверджені матеріалами справи, судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби проводилися документальні невиїзні перевірки з питань своєчасної сплати орендної плати за землю, за результатами яких складені акти № 4141/15-311-1/33913285 від 11 грудня 2012 року, № 100/15-311-1/33913285 від 11 січня 2013 року, № 341/15-311-1/33913285 від 05 листопада 2013 року (арк. справи 9-10, 12-13, 15-16).
Позивачем за наслідками зазначених актів перевірок прийняті податкові повідомлення-рішення:
- № 14612/10/15-311-1/33913285 від 19 грудня 2012 року, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф у розмірі 3 000,00 грн. з орендної плати за землю з юридичних осіб (арк. справи 8);
- № 243/10/15-311-1/33913285 від 18 січня 2013 року, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф у розмірі 838,85 грн. з орендної плати за землю з юридичних осіб (арк. справи 11);
- № 2150/10/15-311-1/33913285 від 14 лютого 2013 року, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф у розмірі 4 829,47 грн. з орендної плати за землю з юридичних осіб (арк. справи 14).
Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою відповідача, про що містяться відповідні підписи на корінцях податкових повідомлень-рішень (арк. справи 8, 11, 14).
Згідно даних довідки Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби на час розгляду справи вказані суми штрафних санкцій, визначені податковими повідомленнями-рішеннями, відповідачем не сплачені, тому є податковим боргом
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до довідки відповідачу через несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати за землю з юридичних осіб позивачем нараховано пеню у розмірі 677,63 грн. (арк. справи 32).
Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
07 березня 2012 року податковою інспекцією сформовано податкову вимогу № 173, яку було направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією, проте була повернута до податкової інспекції, про що свідчить складена податковим інспектором довідка (арк. справи 23).
Як вбачається із матеріалів справи відповідач, починаючи з 07 березня 2012 року (дата формування податкової вимоги) безперервно мав податковий борг, у зв'язку з чим податкова вимога є чинною.
Відповідачем зазначене не спростовано, документальних обґрунтувань в підтвердження того, що наведена податкова вимога вважається відкликаною не надано.
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначеної позивачем суми податкового боргу відповідача з плати за землю у розмірі 31 426,80 грн. та наявність підстав для стягнення коштів в рахунок погашення зазначеної суми боргу в судовому порядку.
Відповідно до статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України, підприємство зобов'язано своєчасно та у повному обсязі сплачувати до бюджетів належні суми податків та зборів (обов'язкових платежів), однак вказані зобов'язання відповідач не виконав.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Наявними в матеріалах справи документами підтверджено наявність у відповідача відкритих банківських рахунків, з яких податкова інспекція може стягнути кошти в рахунок погашення наявного податкового боргу.
Враховуючи вищезазначене, адміністративний позов прокурора Київського району м. Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, податкового боргу у розмірі 31 426,80 грн. є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов позовом прокурора Київського району м. Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, податкового боргу у розмірі 31 426,80 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Єкспедиція-Трофі» (код ЄДРПОУ 33913285, адреса: 83004, Донецька область, м. Донецьк, Київський район, пр. Артема, 185) відкритих у банківських установах, кошти в сумі 31 426 (тридцять одна тисяча чотириста двадцять шість) грн. 80 коп. в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб на р/р 33217812700006, код платежу 13050200, одержувач державний бюджет Київського району, ЄДРПОУ 34687001, банк ГУДКСУ у Донецькій області, МФО 834016.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 08 квітня 2013 року.
Постанова у повному обсязі складена 12 квітня 2013 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Зінченко О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30874225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зінченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні