8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 квітня 2013 року Справа № 812/2978/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Гришиній О.Ю.
в присутності представників сторін:
від позивача: Зелюкін Є.І.,
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до фермерського господарства Сулімової Тетяни Миколаївни про стягнення суми податкового боргу з податку на прибуток в розмірі 4322,10 грн.,
ВСТАНОВИВ:
28 березня 2013 року Краснодонська об'єднана державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової служби (надалі - Краснодонська ОДПІ Луганської області ДПС, позивач) звернулася до фермерського господарства Сулімової Тетяни Миколаївни (надалі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг з податку на прибуток в розмірі 4322,10 грн.
В обґрунтування вимог позивач посилається на наступне.
Фермерське господарство Сулімової Тетяни Миколаївни зареєстровано виконавчим комітетом Краснодонської районної ради Луганської області 27.03.1997, внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України під номером 555 та є платником податків та зборів та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області ДПС. Підприємство має заборгованість перед бюджетом у розмірі 4322,10 грн., котра складається з податку на прибуток за штрафними санкціями - 3910,00 грн. та пені - 412,10 грн. Заборгованість по вказаному податку виникла та утворилась внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань. Орнанами державної податкової служби направлялись на адресу відповідача перша податкова вимога від 15.06.2010 №1/157 та друга податкова вимога від 25.08.2010 №2/219. Сума заборгованості відповідачем не сплачена, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з фермерського господарства Сулімової Тетяни Миколаївни суму податкового боргу з податку на прибуток в розмірі 4322,10 грн.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав адміністративний позов в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові та просив вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив. Правом подати суду заперчення не скористався.
Відповідно до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає, що відповідач належним чином був повідомлений про розгляд справи. Тому керуючись ст. 128 КАС України суд вважає можливим вирішення справи на підставі наявних в ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що відповідач - фермерське господарство Сулімової Тетяни Миколаївни зареєстровано в якості юридичної особи 27.03.1997 .(а.с.6-7) та згідно довідки про внесення в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) Обласного управління статистики має правовий статус суб'єкта юридична особа (а.с.7).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Судом встановлено, що за фермерським господарством Сулімової Тетяни Миколаївни обліковується податковий борг по податку на прибуток на загальну суму 4322,10 грн., з яких за штрафними санкціями - 3910,00 грн., та пеня - 412,10 грн.
Зазначений податковий борг виник у зв'язку з несплатою боржником суми податкових зобов'язань визначених податковим органом у повідомленнях - рішеннях №0001571540 від 25 грудня 2012 року та №0000111540 від 06 лютого 2012 року (а.с.18) та пені в загальному розмірі 4322,10 грн. Також сума податкової заборгованості з податку на прибуток підприємства підтверджується довідкою про виникнення податкового боргу станом на 12.02.2013.(а.с.10).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до норм ст. 133 Податкового кодексу України відповідач є платником податку на прибуток та самостіно нараховує податок відповідно до норм ст. 152 Податкового кодексу України.
Згідно п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Так відповідно до вимог п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України відповідачу Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області ДПС були нараховані штрафні санкції в загальній сумі 3910,00 грн. Штрафні санкції нараховані на підставі актів перевірок №968/1540-33391561 від 14.11.2012, №129/1540-25371525 від 06.02.2012, якими встановлено порушення ст. 49.18 Подактового кодексу України податковими повідомленнями - рішеннями №0001571540/0 від 25 грудня 2012 року, №0000111540 від 06.02.2012. Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 10.01.2013 та 06.02.2012 про що свідчить підпис упоноваженої особи на повідомленні про вручення поштвоого відправлення та корінці податкового повідомлення-рішення.(а.с.14, 17).
Зазначені податкові повідомлення - рішення у встановлений законом строк відповідачем не оскаржені та на час розгляду справи сума штрафу не сплачена.
Згідно із п.п 129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. При самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків нарахування пені розпочинається від першого робочго дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день його погашення, залежно від того, яка з величин, таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті згідно п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Відповідно до вимог ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу Краснодонською ОДПІ Луганської області ДПС за несвоєчасну сплату суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість було нараховано пеню, яка станом на 12.02.2013 складає 412,10 грн., що підтверджується довідкою про виникнення податкового боргу станом на 12.02.2013(а.с. 10).
Відповідно до п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Позивачем винисено відносно відповідача першу податкову вимогу від 15 червня 2010 року № 1/157, яку отримано відповідачем особисто 22.07.2010, що підтверджено підписом уповноваженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення(а.с.12).
Позивачем винисено відносно відповідача другу податкову вимогу від 25 серпня 2010 року № 2/219, яку отримано відповідачем особисто 14.12.2010, що підтверджено підписом уповноаженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення(а.с.13).
Податкові вимоги є чинними (сторонами не надано суду доказів відкликання чи оскарження податкових вимог).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення податкового боргу про те, вони не призвели до повного погашення відповідачем податкового боргу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Приймаючи до уваги те, що фермерське господарство Сулімової Тетяни Миколаївни станом на дату розгляду та вирішення позову у добровільному порядку податковий борг з податку на прибуток підприємства в сумі 4322,10 грн. не сплатило, вимоги податкового органу про стягнення зазначених коштів за податковим боргом з рахунків обслуговуючих такого платника, суд визнає обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до фермерського господарства Сулімової Тетяни Миколаївни про стягнення суми податкового боргу з податку на прибуток в розмірі 4322,10 грн.,- задовольнити повністю.
Стягнути з фермерського господарства Сулімової Тетяни Миколаївни (код ЄДРПОУ 25371525) заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток підприємства у розмірі 4322,10 грн. (чотири тисячі триста двадцять дві гривні 10 копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 19 квітня 2013 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2013 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30875900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні