Постанова
від 23.04.2013 по справі 820/379/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

23 квітня 2013 р. № 820/379/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Полях Н.А.

при секретарі судового засідання - Демченко В.В.

за участю: представника позивача - Андрусенко А.О., представника відповідача - Дубрової К.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" до Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Відкрите акціонерне товариство «Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування» (далі - ПАТ «УкрНДІСГОМ»), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, в якому просить суд, з урахуванням уточнень, зобов'язати Основ'янську міжрайонну державну податкову інспекцію м. Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії по списанню безнадійного податкового боргу з облікових карток ВАТ «УкрНДІСГОМ» (ЄДРПОУ 00237647) з земельного податку відносно якого минув строк позовної давності у розмірі 407721,22 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на п."а" п.п.14.1.11 п.14.1 ст.14, п.87.9 ст.87, п.п.101.2.3 п.101.2, п.101.5 ст.101, п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України та Закон України "Про плату за землю", просив суд позов задовольнити у повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та письмових уточненнях.

Представник відповідача заперечував проти позову, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, викладені у письмових запереченнях.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі обставини.

Позивач, ВАТ «УкрНДІСГОМ» перебуває на обліку в Основ'янській міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби (яка є правонаступником ДПІ у Комінтернівському районі м.Харкова) з 10.08.1992 року, що не заперечується сторонами.

27.10.2005 року ВАТ «УкрНДІСГОМ», у зв'язку із змінами в базі оподаткування земельним податком, були подані уточнюючі податкові розрахунки по земельному податку за 2003-2005 роки.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про плату за землю» в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних відносин, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

На виконання зазначеного положення закону позивач у квітні 2007 року отримав від Центру земельного кадастру документ, що підтверджував відсутність будь-яких даних в державному земельному кадастрі відносно права власності або користування землею ВАТ «УкрНДІСГОМ».

Ураховуючи отриману від земельного кадастру інформацію, вимоги статті 13 Закону України «Про плату за землю» та пункту 1 Порядку подання податкового розрахунку земельного податку, затвердженого наказом ДПА України від 21.10.2001 року № 434 позивач надав відповідачу уточнюючі розрахунки за 2003-2007 роки, у яких відобразив помилковість попереднього нарахування земельного податку.

Податковий орган прийняв дані лише за періоди з 2005 р. по 2007 р . , оскільки відповідно до статті 18 Закону України «Про плату за землю» платники, яких своєчасно не було залучено до сплати земельного податку, сплачують податок не більш як за два попередні роки. Перегляд неправильно нарахованого податку, стягнення або повернення його платнику допускаються не більш як за два попередні роки.

Згідно зі статтею 14 Закону України «Про плату за землю» в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних відносин, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.

На виконання вимог закону позивачем щорічно подавалися до податкового органу податкові декларації з плати за землю та щомісячно сплачувались поточні нарахування по земельному податку, що підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи (а.с.156-165).

Відповідно до п. 7.7 статті 7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який на сьогодні втратив чинність, податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.

Згідно з пунктом 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

У зв'язку із спрямуванням поточних платежів по земельному податку в рахунок погашення податкового боргу минулих років у ВАТ «УкрНДІСГОМ» утворилась податкова заборгованість.

Таким чином, станом на 01.01.2010 року утворився безнадійний податковий борг ВАТ «УкрНДІСГОМ» по сплаті земельного податку у розмірі 407721,22 грн., у тому числі земельний податок - 208297,14 грн., пеня - 56218,43 грн. та штрафні санкції-143205,65 грн., що підтверджується карткою особового рахунку платника податків (а.с. 90-122).

Як вбачається з матеріалів справи , позивач звертався до Харківського окружного адміністративного суду з позовом про зобов'язання ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова внести зміни до карток облікових рахунків по земельному податку, але постановою Харківського окружного адміністративного суду від 20.10.2008 року у справі №2а-893/08 у задоволенні позовних вимог було відмовлено. Позивач не погодився із зазначеною постановою та оскаржив її до Харківського апеляційного адміністративного суду. Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2009 року у справі №22-а-3102/09 постанову суду першої інстанції в частині правомірності нарахування земельного податку було залишено без змін.

Таким чином , ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова набула право вимоги погашення податкового боргу з 25.05.2009 року.

За період з 25.05.2009 року по 05.11.2009 року податковий орган не здійснив заходів щодо стягнення з ВАТ «УкрНДІСГОМ» податкового боргу по земельному податку.

Постановою від 04.12.2012 року у справі № 2а-12200/12/2070 за позовом Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до відкритого акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування» про стягнення податкового боргу позов було задоволено частково. З ВАТ «УкрНДІСГОМ» було стягнуто податковий борг в розмірі 71764, 09 грн. за 2010-2012 роки.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.04.2013 року по справі №2а-12200/12/2070 Основ'янській міжрайонній державній податковій інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби було відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

Згідно ч.1 ст.72 КАС України - обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Порядок списання безнадійного податкового боргу врегульовано нормами ПК України та Порядком списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженим наказом ДПА України від 14.12.2012 року № 1329 року, зареєстрованим Міністерством юстиції України 08.01.2013 року за № 75/22607 (далі - Порядок).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було подано до податкового органу заяви від 23.11.2012 року № 251 та від 02.01.2013 року № 1, в яких він просив списати безнадійний податковий борг зі сплати земельного податку, по якому минув строк позовної давності - 1095 днів. Відповіді від податкового органу позивач не отримав.

Згідно з п.п.19- 1 .1.18 п.19 1 .1 статті 19 1 ПК України органи державної податкової служби здійснюють контроль за відстроченням, розстроченням та реструктуризацією грошових зобов'язань та/або податкового боргу, а також списанням безнадійного податкового боргу.

Відповідно до п. "а " п.п.14.1.11 п.14.1 статті 14 ПК України - безнадійна заборгованість - заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув строк позовної давності.

Згідно з п.п.101.2.3 п.101.2 статті 101 ПК України під терміном «безнадійний» розуміється податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом.

Відповідно до пункту 102.1 статті 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Згідно з пунктом 101.5 статті 101 ПК України органи державної податкової служби щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Відповідно до п.п. 2.1.3 п. 2.1 Порядку під терміном „безнадійний податковий борг" слід розуміти податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу ІІ Кодексу.

Згідно з п. 3.2 Порядку днем виникнення безнадійного податкового боргу вважається у випадку, визначеному в підпункті 2.1.3 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, - дата прийняття рішення керівника контролюючого органу.

Відповідно до п. 4.4 Порядку в інших випадках, передбачених підпунктами 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.5 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, орган державної податкової служби здійснює процедури щодо проведення списання безнадійного податкового боргу відповідно до вимог пунктів 4.2, 4.3 цього розділу. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається в двох примірниках: перший - для органу державної податкової служби, другий - для іншого контролюючого органу. Якщо до органу державної податкової служби не надходило звернення від іншого контролюючого органу, рішення про списання безнадійного податкового боргу приймається за результатами розгляду документів, визначених підпунктами 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.5 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, та складається в одному примірнику.

Згідно з п.4.2 Порядку за результатами розгляду відповідних документів з метою списання безнадійного податкового боргу контролюючий орган за місцем обліку такого боргу (якщо контролюючий орган не є органом державної податкової служби) звертається до органу державної податкової служби за місцем обліку платника податків. До звернення додаються довідка про наявність безнадійного податкового боргу, яку оформлено на бланку відповідного контролюючого органу за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку та копії документів, згідно з якими податковий борг визнано безнадійним.

Відповідно до п. 4.3 Порядку за результатами розгляду документів, наданих контролюючим органом та/або безпосередньо платником податків, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається в трьох примірниках: перший - для платника податків, другий - для органу державної податкової служби, третій - для іншого контролюючого органу. У разі коли контролюючий орган є органом державної податкової служби, рішення складається у двох примірниках - для платника податків і органу державної податкової служби.

Згідно з п. 4.5 Порядку списання безнадійного податкового боргу здійснюється структурними підрозділами погашення податкового боргу щокварталу протягом двадцяти календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (розрахунку) за звітний (податковий) квартал.

Таким чином, судом встановлено, що у позивача дійсно станом на 01.01.2010 року виник безнадійний податковий борг по сплаті земельного податку у розмірі 407721,22 грн., у тому числі земельний податок - 208297,14 грн., пеня - 56218,43 грн. та штрафні санкції - 143205,65 грн.

Відповідно до вимог частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.

Відповідачем не доведено правомірність відмови у списанні безнадійного податкового боргу позивача по сплаті земельного податку.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги позивача про зобов'язання Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії по списанню безнадійного податкового боргу з облікових карток ВАТ «УкрНДІСГОМ» (ЄДРПОУ 00237647) з земельного податку, відносно якого минув строк позовної давності, у розмірі 407721,22 грн. та стягнути до Державного бюджету судовий збір у розмірі 2294,00 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" до Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати Основ'янську міжрайонну державну податкову інспекцію м. Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії по списанню безнадійного податкового боргу з облікових карток Відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" (код ЄДРПОУ 00237647) з земельного податку відносно якого минув строк позовної давності у сумі 407721,22 грн.

Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м.Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999628, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011, рахунок №31217206784011) на користь Відкритого акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут сільськогосподарського машинобудування" (код ЄДРПОУ 00237647) судовий збір у розмірі 2294.00 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири гривні 00 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 24.04.2013 року.

Суддя Н.А. Полях

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено25.04.2013
Номер документу30879693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/379/13-а

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні