ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 вересня 2012 р. 10:05 Справа №2а-7399/12/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кірєєва Д.В., при секретарі судового засідання - Цатурян С.О.,
за участі представників сторін:
прокурор - не з'явився
від позивача - не з'явився
від відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора м. Феодосії в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Відкритого акціонерного товариства "Нива"
про стягнення 119000,00 грн.
Суть справи: Заступник прокурора м. Феодосії звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Нива" (далі відповідач) про стягнення штрафних 119000,00 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.07.2012 року відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем добровільно не сплачуються суми штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.
Представник прокуратури у судове засідання не з'явився, направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі прокурора, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за відсутності представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство "Нива" зареєстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 02.02.2012 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 38040961, що підтверджується Довідкою з ЄДРПОУ.
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Статтею 1 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до положень статті 6 Закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до пункту 8 статті 11 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811, визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Статтею 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.
Згідно ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).
Відповідно до ст.ст. 39, 40, 41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок України», Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку було розроблено Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 19.12.2006 р. №1591, зареєстровано в Міністерстві юстиції Україні 05.02.2007року №97/13364 (далі - Положення №1591).
Розділом IV Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних аперів» №1591 встановлена процедура розкриття регулярної квартальної інформації емітентами цінних паперів.
Державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства, в тому числі нормативно - правових актів Комісії, здійснює Комісія.
Судом встановлено, що Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку проведена перевірка виконання вимог законодавства відкритим акціонерним товариством «Нива» (далі - ВАТ «Нива»).
04.04.2012 року відносно ВАТ «Нива» уповноваженою особою Комісії винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів за №02/04/323, що виразилося у невиконанні розпорядження №620-АР про усунення порушення законодавства про цінні папери від 05.10.2011 року з терміном виконання до 01.01.2012 року та повідомленням уповноваженої особи Комісії про виконання розпорядження до 10.01.2012 року.
За наявними даними в Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №620-АР від 05.10.2011 року у визначений термін, виконано не було.
Також, 04.04.12 року за №02/04/326 Уповноваженою особою комісії винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, яке виразилося у:
- нерозміщенні ВАТ «Нива» у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів квартальної інформації за 4 квартал 2011 року, що є порушенням ст. 40 ЗУ «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 року №3480-ІV та пункту 1, 3 глави 3 розділу IV Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦГІФР від 19.12.2006 року №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року №97/13364 (квартальна інформація за 4 квартал 2011 року повинна була бути надана до Територіального управління Комісії у термін до 20.02.2012 року);
- неподанні ВАТ «Нива» до Територіального управління квартальної інформації за 4 квартал 2011 року, що є порушенням ст. 40 ЗУ «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1, 3, 4 глави 3 розділу IV Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦГІФР від 19.12.2006 року №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року №97/13364 (квартальна інформація за 4 квартал 2011 року повинна була бути подана до Територіального управління Комісії у термін до 20.02.2012 року).
12.04.2012 року Уповноваженою особою Комісії винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Вказаною постановою встановлено, що у відношенні ВАТ «Нива» були складені Акти про правопорушення на ринку цінних паперів №№60-КР-1-Е, 61-КР-1-Е та 62-КР-1-Е від 12.04.2012 року.
20.04.2012 року Уповноваженою особою Комісії винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідно:
№55-КР-1-Е за невиконання розпорядження накладено на ВАТ «Нива» санкцію - штраф у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а саме 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень;
№56-КР-1-Е за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів накладено на ВАТ «Нива» фінансову санкцію - штраф у розмірі і1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень;
№57-КР-1-Е за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладено на ВАГ «Нива» фінансову санкцію штраф в розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян (сімнадцять тисяч) гривень.
Листом від 20.04.2012 року за №02/04/470 Територіальним управлінням комісії на адресу ВАТ «Нива» направлено вищевказані Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів та повідомлено, що штраф повинен бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дати отримання постанови.
Відповідно до статті 16 Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР спори, що виникають у ході застосування цього Закону, вирішуються судом у встановленому порядку.
Відповідно до ч. 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.
Відповідач не надав суду доказів оскарження постанов № 55-КР-1-Е, № 56-КР-1-Е, № 57-КР-1-Е від 20 квітня 2012 року та матеріали справи не містять відомостей про те, що зазначені постанови визнані недійсними та скасовані у встановленому законом порядку, отже зазначені постанови є чинними та є належним доказом наявності заборгованості у відповідача у сумі 119 000,00 грн., доказів сплати якої в добровільному порядку також не надано.
Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158,159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Нива" (98187, Автономна Республіка Крим, м. Феодосія, смт. Щебетівка, вул. Жовтнева, 18; ЄДРПОУ 31382309, МФО 324021, р/р 2600213180 КРД "Райфайзен Банк Аваль") на користь Кримського Територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку із перерахуванням до Державного бюджету України (код платежу: 21081100, в УДК у м. Феодосії ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740709, р/р31112106700024 в ГУ Державного казначейства України в АР Крим, м. Сімферополь) штрафні санкції у розмірі 119000 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2012 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30882494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні