8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 квітня 2013 року Справа № 812/3192/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Дибова О.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс" про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 106286,50 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03 квітня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс" про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 106286,50 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агроресурс» внесено до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України з ідентифікаційним кодом 32718303 та знаходиться на податковому обліку в Алчевській ОДПІ Луганської області ДПС, є платником податку на додану вартість. Станом на 24.11.2012 року має податковий борг з податку на додану вартість у сумі 106286,50 грн., в тому числі податкових зобов'язань 70693,00 грн., штрафні санкції 35593,50 грн.
Податкові зобов'язання визначені податковим органом на підставі податкового повідомлення рішення від 08.07.2007 року № 0000462310/0 на суму 101696,50 грн. та від 08.06.2077 року № 0000132360/0 на суму 4590,00 грн. за результатами перевірки, закріпленими в акті від 25.05.2007 року № 1364/231-32718303.
Тому позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі та стягнути суму заборгованості у розмірі 106286,50 грн. в судовому порядку.
Ухвалою від 04 квітня 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.
Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 94204, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Московська, 4-а повернулась до суду з відміткою пошти " за закінченням терміну зберігання" (а.с.48).
Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження державному реєстратору не надавав.
Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Агроресурс» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області від 17.09.2004 року за №13841200000000103 (а.с.8-9) та зареєстрований як платник податків в Алчевській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області ДПС з 08.12.2003 року за № 119/559-03, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 22.04.2009 № 104/29-0-76 (а.с.6). Відповідно до свідоцтва № 100185296 є платником податку на додану вартість (а.с.5).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..
Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою податку на додану вартість.
Відповідно до 14.1.178. ст..14 Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу;
Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (п.14.1.179 ст.14 Податкового кодексу України)
Відповідно до пункту 126.1. статті 126 Податкового кодексу України (в редакції яка діяла на час виникнення правовідносин) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи, Алчевської об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області ДПС було проведено виїзну позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Агроресурс» з питання правильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати сум податку на додану вартість, правильності відшкодування ПДВ з бюджету за період з 01.10.2004 року по 31.12.2006 року, результати якої оформлено актом від 25 травня 2007 року за №1364/231/231-32718303 (а.с.14-42). Перевіркою встановлено порушення платником податку ТОВ «Агроресурс»:
1. п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п 7.5.1 п.7.5 ст.7, гі. 11.21 ст. 11 Закону України від 03.04.1997р. № 16S/97-BP "Про податок на додану вартість" та п.1.2. Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДНА України віл 30.05.97р. № 166 (в редакції Наказу від 15.06.2005р. № 213), зареєстрованого в Мінюсті України 30.06.2005р. за № 702/10982. в результаті чого за період жовтень 2004 р. - травень 2005 р.;
завищено податок на додану вартість на суму 19309 грн., тому числі по періодах за березень 2005 року на суму 6572 грн., за квітень 2005 року на суму 12737 грн.,
занижено податок на додану вартість на суму 13898 грн., в тому числі по періодах: за лютий 2005 р. на суму 13898 грн.
збільшено від'ємне значення чистої суми податкових зобов'язань з ПДВ на суму 41892 грн., в тому числі по періодах жовтень 2004 р. на суму 10603 грн., листопад 2004 р. на суму 10511 грн., грудень 2004 р. на суму 14479 грн., березень 2005 р. на суму 6299 грн.;
зменшено від'ємне значення чистої суми податкових зобов'язань з ПДВ на суму 48771 грн., в тому числі по періодах: січень 2005 р. на суму 7029 грн., за лютий 2005 р. на суму 21234 грн., за травень 2005 р. на суму 20508 грн.;
2. в порушення п. 4.1 ст. 4. п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п 7.5.1 п.7.5, п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7, п. 11.21 ст. 11 Закону України від 03.04.1997р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" та п.1.2. Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97р. № 166 (в, редакції Наказу від 15.06.2005р. № 213), зареєстрованого в Мінюсті України 30.06.2005р. за № 702'10982. в результаті чого:
зменшено податок на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню за період з липня 2005р. по грудень 2006 p. на суму 69225 грн., тому числі по періодах за липень 2005 р. на суму 12787 грн., за серпень 2005 р. на суму 10 грн. за вересень 2005 р. на суму 79 грн., листопад 2005 р. на суму 3273 грн., грудень 2005 р. на суму 618 грн., січень 2006 р. на суму 11713 гри., лютий 2006 р. на суму 3371 грн., березень 2006 р. на суму 3203 грн., квітень 2006 р. на суму 2907 грн., травень 2006 р. на суму 1 1256 грн. червень 2006 р. на суму 8187 грн., липень 2006 р. на суму 3917 грн., серпень 2006 р. на суму 686 грн., жовтень 2006 р. на суму 3354 грн., листопад 2006 р. на суму 2152 грн., грудень 2006 р. на суму 1712 грн..;
3. п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 року (зі змінами та доповненнями), п. 1.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97р. № № 166 (в редакції Наказу від 15.06.2005р. № 213), зареєстрованого в Мінюсті України 30.06.2005р. за № 702/10982. Порядку нарахування , виплат і використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільгосп товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам м'яса в живої вазі" затвердженого постановою KMУ від 12.05.1999 р. № 805 в наслідок чого 'ТОВ "Aгpореcvpc" не надавались до податкового (Органу податкові декларації скороченої форми по операціях, що стосуються спеціальних режимів, встановлених законодавством для сільськогосподарських товаровиробників та передбачені абзацом другим п. 11.21 ст. 11 Закону України Про податок на додану вартість»; залишок податкових зобов'язань як різниця між ПДВ що надходить від покупців та ПДВ сплачений постачальникам на окремий рахунок для цільового використання не перераховувались. За результатами перевірки сума, яка підлягає сплаті на окремий рахунок для цільового використання станом на 01.01.2007р. складає 15835 грн.
4. п.п.4.3.8, 4.3.9 п.4.3 Правилам обліку податку на додану вартість для вдосконалення обчислення вартісної величини впливу пільг з цього податку на формування дохідної частини Державного бюджету України, які затверджені наказом Державної податкової адміністрації України, Державного комітету статистики України від 23 липня 2004 p. N 419/453 . зареєстровані в Міністерстві юстиції України 28 липня 2004 р, за N 939'9538 ( із змінами та доповненнями) в наслідок чого, ТОВ «Агроресурс» у звіті за формою №1-ПП за період з 01.10.2004р. по 31.12.2006р. не обґрунтовано завищені показники по пільги за кодом 14010136 на суму 320 004 грн.. за кодом пільги 14010139 необґрунтовано занижені показники на суму 71 514 грн.
На підставі зазначеного акту перевірки від 25 травня 2007 року за №1364/231/231-32718303 Алчевською ОДПІ Луганської області ДПС було прийнято податкове повідомлення - рішення від 08.07.2007 року № 0000462310/0, згідно якого відповідачу нараховано основного зобов'язання на суму 101696,50 грн. (а.с.13) та від 08.06.2077 року № 0000132360/0, згідно якого відповідачу нараховано штрафну санкцію на суму 4590,00 грн. (а.с.12). Зазначені податкові повідомлення - рішення було отримані відповідачем.
Пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
ТОВ «Агроресурс» оскаржив податкові повідомлення рішення до суду. Постановою Господарського суду Луганської області від 14.09.2007 р., залишено без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.12.2007 р. позов задоволено, скасовано податкового повідомлення рішення від 08.07.2007 р. № 0000462310/0 на суму 101696,50 грн. та від 08.06.2007 р. № 0000132360/0 грн. на суму 4590 грн.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 02.11.2011 р. постанову Господарського суду Луганської області від 14.09.2007р., ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.12.2007р. скасовано, справу направлено на новий розгляд (а.с.43-44).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 19.01.2012 р. позовну заяву ТОВ «Агроресурс» залишено без розгляду (а.с.45).
Таким чином податкові повідомлення рішення є чинними, податкові зобов'язання підлягають стягненню.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначеної норми Податкового кодексу України Алчевською ОДПІ в Луганської області Державної податкової служби 06 жовтня 2011 року було виставлено відповідачу як платнику податків податкову вимогу №49 на загальну суму 614,43 грн. (а.с.7).
Зазначену податкову вимогу було надіслано відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, проте конверт повернувся з відміткою пошти: «за закінченням терміну зберігання» (а.с.7).
Сума заборгованості також підтверджується довідкою про суми податкового боргу (а.с.10) та зворотнім боком облікової картки платника (а.с.11).
Оскільки податкова вимога від 06 жовтня 2011 року №49, є чинною (доказів про відкликання податкової вимоги суду не надано), суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу дотримані вимоги норм податкового законодавства.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. (пункт 95.3 статті 95 Податкового кодексу України)
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області ДПС про стягнення податку на додану вартість в розмірі 106286,50 грн., обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс" про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 106286,50 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агроресурс» (ідентифікаційний код 32718303, адреса: 94204, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Московська, 4а) на користь Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби (94204, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Горького, 47) р/р 31118029700027 код платежу 14010100, одержувач УДКСУ у м. Алчевськ (код 37907097), МФО 804013 суму податкового боргу з податку на додану вартість за період 2004 - 2006 р.р. в сумі 106286,50 (сто шість тисяч двісті вісімдесят шість гривень 50 коп.) гривень.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2013 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30883952 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні