Постанова
від 15.04.2013 по справі 823/809/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

15 квітня 2013 року Справа № 823/809/13-а

12 год. 40 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чубар Т.М.,

при секретарі - Нестеренко В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до кредитної спілки «Інвест-Капітал» про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося Черкаське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просить стягнути з кредитної спілки «Інвест-Капітал» заборгованість в розмірі 180 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 29.08.2012р. Уманською районною виконавчою дирекцією Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено планову документальну перевірку по коштах Фонду за період з 01.01.2009р. по 01.07.2012р. За результатами перевірки встановлено порушення відповідачем ч. 1 статті 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатність та витратами, зумовленими похованням» № 2240-ІІІ від 18.01.2001р. На підставі акту перевірки позивачем винесено рішення про застосування до кредитної спілки «Інвест-Капітал» штрафних санкцій на загальну суму 163 грн., отримане уповноваженою особою відповідача 11.09.2012р. Оскільки відповідачем у 10 денний термін фінансові санкції визначені рішенням № 80 сплачені не були відносно кредитної спілки «Інвест-Капітал» ьуло винесено також рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення коштів Фонду № 95 від 28.09.2012р. на загальну суму 17 грн., отримане уповноваженою особою відповідача 28.09.2012р. Станом на час розгляду справи відповідні санкції відповідачем в добровільному порядку не сплачені.

Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника фонду, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Піонтковського, буд. 8, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідно до ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Спеціальним законом, який до 01.01.2011р. відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначав правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей, є Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18.01.2001р. (далі за текстом - Закон).

Відповідно до статті 1 Закону загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

При цьому здійснюється загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, зокрема за принципами: законодавчого визначення умов і порядку здійснення загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; обов'язковості страхування осіб, які працюють на умовах трудового договору контракту; обов'язковості фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності витрат, пов'язаних із наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом; цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; відповідальності роботодавців та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом тощо (стаття 5 Закону).

Згідно зі статтею 22 Закону в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є страхувальники та застраховані особи. Статусу платників страхових внесків до Фонду страхувальники - юридичні та фізичні особи набувають з дня взяття їх на облік у виконавчих дирекціях відділень Фонду.

Судом встановлено, що відповідач - кредитна спілка «Інвест-Капітал» зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області 06.06.2005р., ідентифікаційний код 33558360 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців від 25.02.2013р.).

З огляду на викладені вище норми Закону відповідач є страхувальником, в розумінні цього Закону, та зареєстрований як платник страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за реєстраційним номером 710030300485.

Статтею 27 Закону в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що страхувальник зобов'язаний окрім іншого нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески; вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів; допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності обчислення та сплати страхових внесків, використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок; вести облік заробітної плати застрахованої особи та зберігати ці дані протягом строку, встановленого законодавством; надавати на вимогу застрахованої особи відомості щодо заробітної плати, суми сплачених страхових внесків тощо.

Органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів, є Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (стаття 9 Закону).

29 серпня 2012 року посадовою особою Уманської районної виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі посвідчення № 251 від 29.08.2012р. в присутності голови спостережної ради відповідача Маскалової В.А. проведено планову документальну перевірку кредитної спілки «Інвест-Капітал» по коштах Фонду за період з 01.01.2009р. по 01.07.2012р., за результатами якої встановлено порушення відповідачем п. 1 статті 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 1266 від 18.01.2001р. в частині несвоєчасної сплати страхових внесків.

Відповідальність страхувальника-роботодавця за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців, а також за порушення порядку використання страхових коштів, встановлена статтею 30 Закону в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, згідно якої у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Так, за несвоєчасність сплати страхувальником страхових внесків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків за весь період, який минув з дня, коли страхувальника було взято на облік. За порушення порядку витрачання страхових коштів накладається штраф у розмірі 50 відсотків належної до сплати суми страхових внесків. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

Згідно п. 7 Розділу VІІІ Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010р. на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

На підставі вищезазначеного акту Уманською районною виконавчою дирекцією Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у відповідності з п. 6 ч. 1 статті 28, статті 30 Закону було винесено рішення № 80 від 10.09.2012р. про застосування до кредитної спілки «Інвест-Капітал» штрафу за несвоєчасну сплату страхових внесків у розмірі 144 грн. та нарахування пені у розмірі 19 грн. Рішення № 80 від 10.09.2012р. уповноваженою особою відповідача отримане 11.09.2012р., однак у десятиденний термін з дня його отримання виконано не було.

Відповідно до статті 30 Закону в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до ч. 1 статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Оскільки відповідачем у 10 денний термін фінансові санкції згідно рішення № 80 від 10.09.2012р. сплачені не були, директором Уманської районної виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі довідки № 306 від 28.09.2012р. було винесено рішення № 95 від 28.09.2012р. про застосування до кредитної спілки «Інвест-Капітал» штрафу за несвоєчасне повернення коштів Фонду у розмірі 16 грн. та нарахування пені у розмірі 1 грн. Рішення № 95 від 28.09.2012р. уповноваженою особою відповідача отримане 28.09.2012р.

Відповідно до п. 7 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 29 від 22.12.2010р., страхувальник може оскаржити рішення органу Фонду. Так, страхувальник у письмовій формі звертається до органу Фонду, який прийняв рішення, із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга повинна бути подана органу Фонду протягом 10 календарних днів з дня отримання страхувальником рішення органу Фонду, що оскаржується.

Станом на час розгляду справи рішення про застосування штрафних санкцій відповідачем в апеляційному порядку у встановлений термін не оскаржені, відповідні фінансові санкції в добровільному порядку не сплачені.

За таких обставин, суд вважає обґрунтованим право позивача вимагати на підставі п. 7 Розділу VІІІ Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 08.07.2010р. стягнення застосованих до відповідача і не сплачених ним в добровільному порядку штрафних санкцій, а отже знаходить вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з кредитної спілки «Інвест-Капітал», ідентифікаційний код 33558360, на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 180 (сто вісімдесят) грн. штрафних (фінансових) санкцій та пені.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постанови виготовлений 19 квітня 2013 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2013
Оприлюднено25.04.2013
Номер документу30885948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/809/13-а

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Постанова від 15.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні