Рішення
від 09.04.2013 по справі 7/906/73/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "09" квітня 2013 р. Справа № 7/906/73/13-г

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Кудряшової Ю.В.

за участю представників сторін:

від позивача: Волос О.П. - довіреність №31 від 29.01.13р.;

від відповідача: Бородін Д.В. - довіреність від 11.02.13р.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Інноваційно - промисловий банк" (м.Харків)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АННА" (м. Житомир)

про стягнення 102661,99 грн.

та за зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АННА" (м.Житомир)

до Публічного акціонерного товариства "Інноваційно - промисловий банк" (м. Харків)

про стягнення 162693,81 грн.

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення 102661,99 грн. заборгованості згідно договору №865 від 17.09.07р.

Ухвалою господарського суду від 18.01.13р. у справі порушено провадження у справі та призначено судове засідання.

Ухвалою господарського суду від 19.02.13р. до спільного розгляду з первісним позовом прийнято зустрічну позовну заяву ТОВ "АННА" до ПАТ "Інноваційно - промисловий банк" про стягнення 162693,81 грн.

Представник позивача в судовому засіданні первісні позовні вимоги підтримала з підстав, зазначених в позові, зустрічні позовні вимоги не визнала.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги первісного позову не визнав, зустрічні позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених в зустрічному позові.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 17.09.07р. між Відкритим акціонерним товариством "Інноваційно - промисловий банк" (орендодавець/позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АННА" (орендар/відповідач) було укладено договір оренди нежилого приміщення №865 (а.с. 9), відповідно до якого, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину нежилого приміщення загальною площею 439,9 квадратних метрів, що знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Щорса, 31, а саме:

- частина технічного поверху, площею 16 кв.м за ціною 75,00 грн. за 1 кв.м, ціна договору в цій частині складає 1200,00 грн.;

- перший поверх (приміщення 2,4,5,6,7,13,16,26,31,29,30,27,28,14), площею 128,7кв.м за ціною 75,00 грн. за 1 кв.м, ціна договору в цій частині складає 9652,50 грн.;

- другий поверх (приміщення 2,3,4,5,6,7,8,9,12,13,15,16,14), площею 263,7 кв.м за ціною 75,00 грн. за 1 кв.м, ціна договору в цій частині складає 19777,50 грн.;

- четвертий поверх (приміщення 7,8), площею 31,5 кв.м за ціною 100,00 грн. за 1 кв.м., ціна договору в цій частині складає 3150,00 грн.

Копія плану приміщення на відповідних поверхах додається і є невід'ємною частиною цього договору (додаток №2) (п.п. 1.1. договору).

Приміщення надається орендарю для використання його в якості закладу громадського харчування, ресторану, кондитерського цеху (п.п. 1.2. договору).

Відповідно до п.п. 2.1. договору приміщення вважається такими, що передане в користування орендарю, з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту приймання - передачі приміщення. З цього ж моменту починається обчислення строку оренди.

Згідно п.п. 2.6. договору повернення орендарем приміщення орендодавцю оформляється сторонами шляхом підписання ними акту приймання-передачі. Якщо орендодавець у момент повернення приміщення переконається у його справності, приміщення вважається таким, що передане йому в належному стані. Приміщення вважається повернутим орендодавцю з моменту підписання сторонами відповідного акту приймання-передачі. приміщення повертається орендодавцеві у стані, в якому воно було отримане орендарем, з урахуванням його нормального зносу та з покращеннями, які неможливо відокремити від приміщення без заподіяння йому шкоди.

Пунктом 3.1. договору передбачено. що орендна плата за орендоване приміщення становить 33780,00 грн. в місяць, в тому числі ПДВ - 5630,00 грн. за один місяць.

Також сторони домовилися про те, що встановлений в п. 3.1. цього договору розмір орендної плати діє до моменту вступу відповідних договорів про внесення змін до цього договору, укладених між сторонами відповідно до положень цього договору, про зміну розміру орендної плати (п.п. 3.2. договору).

Сторонами погоджено, що за ініціативою орендодавця кожні 3 місяця (квартал) від дати укладання цього договору, орендодавець може проводити перегляд розміру орендної плати, про що сторони укладають договір про внесення змін до цього договору за 5 днів до початку наступного кварталу. Якщо орендар не підтримує умови орендодавця щодо зміни розміру орендної плати, цей договір оренди може бути розірваний в односторонньому порядку ініціативою орендодавця (п.п. 3.3. договору).

Пунктом 3.5. договору передбачено, що орендар зобов'язується своєчасно здійснювати сплату орендної плати на рахунок орендодавця № 357871 в ФКД ВАТ "Інпромбанк" МФО 322863 шляхом щомісячних перерахувань до 25 числа того місяця, за який й здійснюється оплата.

Відповідно до п.п. 3.9. договору орендар самостійно обслуговує обладнання та сплачує комунальні та експлуатаційні витрати:

- обслуговування та чистка каналізації;

- пожежна сигналізація та обслуговування її обладнання розташованого в орендованих приміщеннях;

- хімічна обробка санстанцією орендованих приміщень та баків для сміття;

- вивіз сміття комунальною службою;

- прибирання прилеглої території у вихідні та святкові дні;

- обслуговування та ремонт вентиляційних систем.

Згідно п.п. 5.4. договору орендар має право поліпшити за згодою орендодавця приміщення. Якщо поліпшення можуть бути відокремлені від приміщення без його пошкодження, орендар має право на їх вилучення. Якщо поліпшення приміщення зроблено за згодою орендодавця, орендар має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості в рахунок орендної плати.

Пунктом 6.2. договору передбачено. що орендодавець самостійно оплачує платежі за використану орендарем теплоенергію, воду, газ, а також несе витрати, пов'язані з їх обслуговуванням приміщення.

Цей договір укладено строком з 17.09.07р. по 17.09.08р. (п.п. 9.1. договору).

Також згідно п.п. 9.2. договору даний договір набирає сили з моменту його підписання сторонами і вважається, припиненим з моменту повернення повернення приміщення орендарем орендодавцеві і підписання ними відповідного акту приймання-передачі приміщення.

У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору протягом одного місяця після закінчення строку дії договору він вважається продовженим на рік і на тих самих умовах, які були передбачені даним договором.

На виконання умов договору 17.09.07р. сторонами було підписано акт приймання-передачі нежилого приміщення (а.с. 14).

17.01.08р. між цими ж сторонами було підписано договір про внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р., з якого вбачається, що сторонами внесено зміни до п.п. 1.1., договору та викладено останній в наступній редакції:

"Орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину нежилого приміщення загальною площею 408,4 квадратних метрів, що знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Щорса, 31, а саме:

- частина технічного поверху, площею 16 кв.м за ціною 75,00 грн. за 1 кв.м, ціна договору в цій частині складає 1200,00 грн.;

- перший поверх (приміщення 2,4,5,6,7,13,16,26,31,29,30,27,28,14), площею 128,7кв.м за ціною 75,00 грн. за 1 кв.м, ціна договору в цій частині складає 9652,50 грн.;

- другий поверх (приміщення 2,3,4,5,6,7,8,9,12,13,15,16,14), площею 263,7 кв.м, ціна договору в цій частині складає 19777,50 грн.

Копія плану приміщення на відповідних поверхах додається і є невід'ємною частиною цього договору (додаток №2)."

Пунктом 2 вищезгаданого договору від 17.01.08р. передбачено, що п.п. 3.1. договору №865 від 17.09.07р. слід читати в наступній редакції:

"Орендна плата за орендоване приміщення становить 30630,00 грн. в місяць, в тому числі ПДВ - 5105,00 грн. за один місяць."

Всі інші пункти договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. залишаються без змін, згідно п.3 договору про внесення змін від 17.01.08р.

Відповідно до п. 4 договору про внесення змін від 17.01.08р. останній вступає в дію з моменту його підписання.

На виконання вищенаведеного договору сторонами підписано акт приймання-передачі нежитлового приміщення від 17.01.08р., відповідно до якого орендар передав, а орендодавець прийняв частину нежилого приміщення загальною площею 31.5 кв.м, розташованих на четвертому поверсі (приміщення 7,8) за адресою м. Житомир, вул. Щорса, 31 в технічно справному стані, придатному для подальшого використання за призначенням.

02.11.09р. між ВАТ "Інпромбанк" та ТОВ "АННА" підписано договір про внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р., згідно якого сторонами узгоджено доповнити договір оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. частиною другою в наступній редакції:

"Орендна плата за орендоване приміщення за період з 02.11.09р. по 22.11.09р. включно не нараховується."

Всі інші пункти договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. залишаються без змін (п.2 договору про внесення змін від 02.11.09р.).

Даний договір про внесення змін вступає в дію з моменту його підписання (п.3 договору про внесення змін від 02.11.09р.).

01.12.09р. між сторонами по справі підписано договір про внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 02.11.09р., яким доповнено п.п. 3.1. договору №865 від 17.09.07р. наступною частиною:

"Орендна плата за орендоване приміщення за період з 01.12.09р. по 31.05.10р. включно становить 24504,00 грн., в тому числі ПДВ 4084,00 грн."

Всі інші пункти договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. залишаються без змін (п.2 договору про внесення змін від 01.12.09р.).

Даний договір про внесення змін вступає в дію з моменту його підписання (п.3 договору про внесення змін від 01.12.09р.).

01.02.10р. між ВАТ "Інпромбанк" та ТОВ "АННА" підписано договір про внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р., згідно якого сторони домовилися викласти п.п. 1.1. та 3.1. договору №865 від 17.09.07р. в наступній редакції:

"1.1. Орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину нежилого приміщення загальною площею 392,4 квадратних метрів, що знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Щорса, 31, а саме:

- перший поверх (приміщення 2,4,5,6,7,13,16,26,31,29,30,27,28,14), площею 128,7кв.м;

- другий поверх (приміщення 2,3,4,5,6,7,8,9,12,13,15,16,14), площею 263,7 кв.м."

"3.1. Орендна плата за орендоване приміщення за період з 01.02.10р. по 31.05.10р. включно становить 23544,00 грн., в тому числі ПДВ 3924,00 грн."

Всі інші пункти договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. залишаються без змін (п.2 договору про внесення змін від 01.02.10р.).

Даний договір про внесення змін вступає в дію з моменту його підписання (п.3 договору про внесення змін від 01.02.10р.).

На виконання внесених вищезазначених змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. позивачем та відповідачем підписано акт передачі-приймання нежилого приміщення від 01.02.10р., відповідно до якого орендар передав, а орендодавець прийняв частину нежилого приміщення загальною площею 16 кв.м (частина технічного поверху), розташоване в будинку, що знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Щорса, 31. Стан приміщення задовільний.

01.06.10р. між цими ж сторонами підписано договір про внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р., яким передбачено, що орендна плата, визначена п.п. 3.1. договору №865 від 17.09.07р., за період з 01.06.10р. по 31.12.11р. включно становить 23544,00 грн., в тому числі ПДВ 3924,00 грн.

Всі інші пункти договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р. залишаються без змін (п.2 договору про внесення змін від 01.06.10р.).

Даний договір про внесення змін вступає в дію з моменту його підписання (п.3 договору про внесення змін від 01.06.10р.).

В подальшому 12.10.12р. сторони в черговий раз підписали договір внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р., відповідно до якого п.п. 3.9. договору №865 від 17.09.07р. викладено в наступній редакції:

"Орендар самостійно обслуговує обладнання та сплачує комунальні та експлуатаційні витрати:

- обслуговування та чистка каналізації;

- пожежна сигналізація та обслуговування її обладнання розташованого в орендованих приміщеннях;

- хімічна обробка санстанцією орендованих приміщень та баків для сміття;

- вивіз сміття комунальною службою;

- прибирання прилеглої території у вихідні та святкові дні;

- обслуговування та ремонт вентиляційних систем;

- оплата за спожитий природний газ, його транспортування, та технічне обслуговування приладів обліку газу в комерційному вузлі за адресою м. Житомир вул.Щорса,31.

Контроль та відповідальність за умови дотримання вимог Правил безпеки систем газопостачання України, затверджених наказом Державного комітету України по нагляду за охороною праці (Держнаглядохоронпраці) від 1 жовтня 1997 року N 254 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 травня 1998 р. за № 318/2758, а також за умови дотримання правил протипожежної безпеки покладено на орендаря.

Зазначені витрати не включаються до сум орендних платежів та сплачуються окремо особам які І надають вищезазначені послуги."

Також між сторонами по справі було досягнуто згоди щодо того, щоб виключити п.п. 6.2. договору №865 від 17.09.07р., а п.п. 6.3. та 6.4. вважати п.п. 6.2. та 6.3. відповідно.

Даний договір про внесення змін вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами (п.4 договору про внесення змін від 12.10.12р.).

Але в порушення взятих на себе зобов'язань, відповідач не сплатив орендної плати в сумі 102661,99 грн. за період з серпня 2011р. по грудень 2011р.

За таких обставин, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідач в свою чергу, звернувся до суду з зустрічним позовом про стягнення 162693,81 грн., обґрунтовуючи свої вимоги тим, що ТОВ "АННА" за період з листопада 2012р. по лютий 2013р. оплатив спожитий природний газ в загальній сумі 62593,81 грн., хоча умовами договору №865 від 17.09.07р. передбачено, що орендодавець має самостійно оплачувати послуги тепло-, водо-, газопостачання. Крім цього відповідач зазначив, що в серпні 2009 року сталося затікання води та злам опалювальної системи орендованого приміщення, внаслідок чого припинилося постачання теплої води. що спричинило неможливість використання орендованого приміщення за його цільовим призначенням, що підтверджується актом перевірки дотримання санітарного законодавства від 05.08.09р. (а.с. 86). За таких обставин відповідач (ТОВ "АННА") за власні кошти, за погодженням відповідача, відремонтувати опалювальну та водопостачальні системи. На підтвердження даного факту відповідач додав до матеріалів справи копію листа від 03.09.09р. (а.с. 85).

Дослідивши в сукупності всі обставини та матеріали справи, господарський суд приходить до висновку, що первісна позовна заява підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до статті 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Приписами ч. 1 ст. 193 ГК України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Порушенням зобов'язання згідно ст. 610 Цивільного кодексу України є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Враховуючи, що відповідач не виконав своїх договірних зобов'язань та не провів розрахунки з позивачем в установлені договором терміни, суд вважає вимогу позивача про стягнення з відповідача 102661,99 грн. заборгованості по сплаті орендної плати та комунальних послуг обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Безпідставними та необґрунтованими є вимоги зустрічного позову.

Так, відповідно до постанови Правління Національного банку України від 29.02.12р. № 72 «Про відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора ПАТ "Інноваційно - промисловий банк" (а.с. 31-34) з 02.03.12р. відкликано банківську ліцензію та ініційовано процедуру ліквідації банку.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 10.05.12 підтверджено відповідність застосування процедури ліквідації банку з боку Національного банку України вимогам Закону України «Про банки і банківську діяльність».

Питання ліквідації банків регулюється Законом України «Про банки і банківську діяльність» (в даному випадку зазначається редакція закону, чинна на час винесення постанови НБ України та рішення господарським судом Харківської області).

Відповідно до статті 91 Закону України «Про банки і банківську діяльність» з дня прийняття рішення про відкликання ліцензії та призначення ліквідатора банківська діяльність банку завершена, а строк виконання всіх грошових зобов'язань банку та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.

Ліквідатором на виконання вимог ст. 89 вищезгаданого закону опубліковано відомості про відкриття ліквідаційної процедури у газеті «Урядовий кур'єр» від 06.03.12р. № 43 (а.с. 117).

Протягом одного місяця з дня опублікування оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, відповідно до статті 93 Закону України «Про банки і банківську діяльність» кредитори мають право заявити ліквідатору про свої вимоги до банку.

На підставі отриманих вимог ліквідатор складає перелік (реєстр) вимог кредиторів банку, акцептованих ліквідатором, для затвердження Національним банком України.

Відповідно до ч. 10 ст. 96 зазначеного Закону України вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними.

В матеріалах справи міститься лист ліквідатора ПАТ «Інпромбанк», згідно якого ТОВ «АННА» не включено до переліку (реєстру) вимог кредиторів, акцептованих ліквідатором (а.с. 116).

Додатково слід зазначити, що вимоги відповідача щодо сплати позивачу витрат, понесених на оплату послуг з газопостачання, спростовуються тим, що між сторонами 12.10.12р. було укладено договір внесення змін до договору оренди нежилого приміщення №865 від 17.09.07р., відповідно до якого орендар самостійно обслуговує обладнання та сплачує комунальні та експлуатаційні витрати, в тому числі і за спожитий природний газ, його транспортування, та технічне обслуговування приладів обліку газу в комерційному вузлі за адресою м. Житомир, вул. Щорса, 31.

Як визначає ст. 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За змістом статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги і заперечення.

Відповідач не подав до суду жодного доказу на спростування позовних вимог, в тому числі доказів проведення розрахунків (платіжні доручення, виписки банківських установ щодо руху коштів, квитанції до прибуткових касових ордерів, тощо).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що первісні позовні вимоги є обґрунтованими та заявленими згідно чинного законодавства, а - зустрічні, такими, що не підлягають до задоволення.

Судові витрати по сплаті судового збору, сплачені при подачі первісного позову покладаються на відповідача (за первісним позовом).

Керуючись ст.ст. 33,43,44,49,82-85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Первісний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АННА" (10014, м.Житомир, майдан Соборний, 7/1, ід. код 13561680)

- на користь Публічного акціонерного товариства "Інноваційно - промисловий банк" (61003, м. Харків, вул. Клочківська, 3, поштова адреса: 03150, м. Київ, вул. Федорова, 4, ід. код 20021814) 102661,99 грн. заборгованості, а також 2053,24 грн. сплаченого судового збору.

3. В задоволенні зустрічного позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 15.04.13

Суддя Кудряшова Ю.В.

Віддрукувати:

1 - в справу;

2 - позивачу;

3 - відповідачу (рек.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення09.04.2013
Оприлюднено25.04.2013
Номер документу30888517
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/906/73/13-г

Ухвала від 14.03.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Вельмакіна Т.М.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Вельмакіна Т.М.

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Вельмакіна Т.М.

Ухвала від 08.05.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 27.06.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Рішення від 09.04.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

Ухвала від 18.01.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кудряшова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні