ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 квітня 2013 р. (10:54 год.) Справа №801/1175/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Заступника прокурора м. Алушта в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Приватного акціонерного товариства «База відпочинку «Таврида-Азот»
про стягнення,
за участю представників сторін:
прокурор: Блохіна Ганна Валеріївна, службове посвідчення №015162;
від позивача: Ніколаішвілі Вероніка Яківна, довіреність № 06 від 20.03.13р., паспорт ЕЕ368502;
від відповідача: не з'явився,
Суть спору: Заступник прокурора м. Алушта в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства «База відпочинку «Таврида-Азот» про стягнення 102000,00 грн. штрафних санкцій.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що проведеною Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку перевіркою встановлено, що ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» порушено ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме: не здійснено емітентом до 30.04.2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування на бездокументарну, на підставі чого контролюючим органом було винесено розпорядження про усунення порушень закону про цінні папери № 486-АР від 25.07.2011 року з терміном виконання до 25.01.2012 року та інформування про виконання цього розпорядження до 26.01.2012 року. За невиконання розпорядження № 486-АР від 25.07.2011 року контролюючим органом винесено постанову № 69-КР-1-Е від 25.04.2012 року про накладення штрафу у розмірі 17000 грн.
Крім того, Кримським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим 24.11.2008 року зареєстровано випуск 647 534 простих іменних акцій ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» (код за ЄДРПОУ 33520494) номінальною вартістю 10 грн. кожна на загальну номінальну вартість 6 475 340 грн. та 30.03.2009 року видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій товариства № 23/01/1/08. Відповідно даних п. 11.1 «Інформації про випуски акцій», які містяться у річній інформації емітента за 2011 рік, рішенням загальних зборів акціонерів, які відбулись 25.06.2009 року (протокол б/н від 25.06.2009 року), прийнято рішення про реорганізацію ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» шляхом виділу ТОВ «База відпочинку «Таврида-Азот», у зв'язку з чим затверджено рішення про емісію 112 506 простих іменних акцій номінальною вартістю 10 грн. на загальну суму 1 125 060 грн., що складає 100% статутного капіталу реорганізованого ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» та затверджена нова редакція статуту ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот». Нова редакція статуту ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» зареєстрована 21.09.2009 року виконавчим комітетом Алуштинської міської ради, запис до ЄДР № 11371050007000390. Нове свідоцтво на випуск акцій на 112 506 простих іменних акцій номінальною вартістю 10 грн. на загальну суму 1 125 060 грн. не отримано.
Таким чином, станом на 31.12.2011 року відомості про кількість випущених товариством акцій та їх загальна номінальна вартість, зазначені у діючому свідоцтві про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» № 23/01/1/08, не відповідають відомостям про кількість та загальну номінальну вартість випущених акцій згідно зі статутом ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот», що є порушенням вимог п. 5 ст. 89 Цивільного кодексу України, п. 1 ст. 2 Закону України «Про акціонерні товариства», абз. 1, 3 п. 1 ст. 1 розділу І та п. 10 ст. 6 розділу II Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», п. 1.4, п. 5.2 Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 221 від 30.12.1998.
Враховуючи викладене, контролюючим органом винесено розпорядження про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у строк до 01.09.2012 року та інформування у строк до 20.09.2012 року про виконання цього розпорядження, за невиконання винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.11.2012 року.
03.12.2012 складені акти № 364-КР-1-Е та № 365-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот».
У зв'язку з невиконанням у визначений термін відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери контролюючим органом винесено постанову № 344-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот», а саме фінансової санкції - штрафу у розмірі - 85 000 грн.
Крім того, у зв'язку з невиконанням у визначений термін ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» розпорядження про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів від 15.06.2012 року контролюючим органом 11.12.2012 року винесено постанову № 345-КР-1-Е про накладення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів на ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот», в розмірі 17 000 грн.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 30.01.13 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.03.2013 року на підставі клопотання відповідача зупинено провадження у справі до 27.03.2013 року та призначено судове засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.04.2013 року поновлено провадження по справі.
В судовому засіданні 08.04.2013 року прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги. Представником позивача надані письмові пояснення стосовно того, що розрахунок суми позову визначався із несплачених відповідачем штрафів за постановою про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року у сумі 85000,00 грн. та постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 345-КР-1-Е від 11.12.2012 року у сумі 17000,00 грн., які разом складають суму позову 102000,00 грн.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - під розписку (а.с.109). Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує, про що в судовому засіданні 04.03.2013 року надав суду письмові заперечення (а.с.42-43), в яких зазначив, що постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Кримського територіального управління № 345-КР-1-Е від 11.12.2012 року та №344-КР-1-Е від 11.12.2012 року накладено штрафні санкції у розмірі 17 000 гривень та 85 000 гривень у відповідності з п.8 ст. 11 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 року №3480-ІV (невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів).
Постановою НКЦП №344-КР-1-Е від 11.12.2012 року встановлене невиконання ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №50-КР-1-Е від 25.04.2012 року, яким було встановлено порушення вимог ч. 2 ст. 20 ЗУ «Про акціонерні товариства», а саме, нездійснення емітентом до 30.04.2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну.
Вищевказане правопорушення НКЦП було встановлене 25.07.2011 року (розпорядження №486-АР про усунення порушень законодавства про цінні папери), а фінансові санкції накладені 25.04.2012 року, тобто з пропуском строків, встановлених статтею 250 Господарського кодексу України.
Враховуючи викладене, відповідач вважає, що вимоги щодо санкції за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 85 000 грн. не підлягають задоволенню.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представника відповідача.
Вислухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи та подані сторонами докази в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень;
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р. зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Нормами ст. 6 Закону № 448 визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України (ч. 1 ст.6 Закону № 448).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату (ч. 2 ст.6 Закону № 448).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку (ч. 3 ст.6 Закону № 448).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ч. 4 ст.6 Закону № 448).
Указом Президента України «Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку» від 23.11.2011 року № 1063/2011 затверджено Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, пунктом 1 якого визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів.
Згідно пункту 2 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку НКЦПФР у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та іншими актами законодавства, а також цим Положенням.
Відповідно до п. 8 2 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку НКЦПФР, її центральний апарат та територіальні органи становлять систему органів НКЦПФР, яку очолює Голова НКЦПФР. Територіальні органи діють на підставі положень, що затверджуються НКЦПФР як колегіальним органом.
Пунктом 1 Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 215 від 31.01.2012 року, визначено, що Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії.
Згідно пункту 2 Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та іншими актами законодавства, а також цим Положенням.
Відповідно до п. 3 Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку управління реалізує у регіонах завдання, покладені на Комісію Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», «Про акціонерні товариства», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму», та іншими законодавчими актами в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії та цим Положенням.
Отже, позивач є суб'єктом владних повноважень, який у правовідносинах з юридичними особами реалізує надані владні управлінські функції, а тому спори за участю Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що в ході здійснення контролю Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за дотриманням вимог законодавства про цінні папери ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» встановлено порушення ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме нездійснення емітентом до 30.04.2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування в бездокументарну.
25.07.2011 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 486-АР з терміном виконання до 25.01.2012 року та інформування про виконання цього розпорядження до 26.01.2012 року (а.с.45).
За невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 486-АР від 25.07.2011 року на ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» постановою № 69-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2012 року накладено фінансову санкцію - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 17 000 грн. (а.с.38).
Крім того, територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим 24.11.2008 року зареєстровано випуск 647 534 простих іменних акцій ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» (код за ЄДРПОУ 33520494) номінальною вартістю 10 грн. кожна на загальну номінальну вартість 6 475 340 грн. та 30.03.2009 року видано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій товариства № 23/01/1/08.
25.06.2009 року відбулися загальні збори акціонерів ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот», про що було складено протокол, до порядку денного яких було віднесено, зокрема, розгляд питання про прийняття рішення про реорганізацію ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» шляхом виділення (виділу) Товариства з обмеженою відповідальністю «База відпочинку «Таврида-Азот» та затвердження умов обміну акцій ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» на частки у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю (а.с.55-59).
За результатами розгляду вказаного питання ухвалили реорганізувати Закрите акціонерне товариство «База відпочинку «Таврида-Азот» шляхом виділу з нього Товариства з обмеженою відповідальністю «База відпочинку «Таврида-Азот». Встановили, що статутний капітал Товариства з обмеженою відповідальністю «База відпочинку «Таврида-Азот» становить 5635300 (п'ять мільйонів шістсот тридцять п'ять тисяч триста) гривень 00 коп.
Також загальними зборами акціонерів ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» від 25.06.2009 року вирішено затвердити рішення про емісію акції Закритого акціонерного товариства «База відпочинку «Таврида-Азот» у зв'язку з реорганізацією шляхом виділу Товариства з обмеженою відповідальністю «База відпочинку «Таврида-Азот».
Судом встановлено, що 01.10.2009 року відбулися загальні збори акціонерів Закритого акціонерного товариства «База відпочинку «Таврида-Азот», про що складено протокол (а.с.51-54).
До порядку денного загальних зборів було віднесено, зокрема, розгляд питання про зменшення статутного капіталу у зв'язку з реорганізацією Товариства, по якому було вирішено у зв'язку із прийняттям попередніми загальними зборами акціонерів ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» рішення про реорганізацію ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» шляхом виділення Товариства з обмеженою відповідальністю «База відпочинку «Таврида-Азот» зменшити статутний капітал Товариства на 5 350 280,00 (п'ять мільйонів триста п'ятдесят тисяч двісті вісімдесят грн. 00 коп.) гривень 00 копійок. Після зменшення статутний капітал Товариства становитиме 1 125 060,00 (один мільйон сто двадцять п'ять тисяч шістдесят грн. 00 коп.) гривень 00 копійок і поділятиметься на 112506 (сто дванадцять тисяч п'ятсот шість) штук простих іменних акцій номінальною вартістю 10,00 (десять) гривень кожна.
Також на засіданні було розглянуто питання про затвердження Статуту Товариства в новій редакції та вирішено змінити повне та скорочене найменування Товариства: повне найменування українською мовою - Приватне акціонерне товариство «База відпочинку «Таврида-Азот», скорочене найменування українською мовою - ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» та затвердити статут Товариства у новій редакції.
У зв'язку із зміною назви та приведенням Статуту Товариства у відповідність з вимогами Закону України «Про акціонерні товариства» було вирішено викласти в новій редакції рішення про емісію акцій Товариства у зв'язку з реорганізацією шляхом виділення Товариства з обмеженою відповідальністю «База відпочинку «Таврида-Азот», прийняте попередніми загальними зборами акціонерів 25 червня 2009 року згідно з Положенням про реєстрацію випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №221 від 30 грудня 1998 року.
Нова редакція статуту ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» зареєстрована 21.09.2009 року виконавчим комітетом Алуштинської міської ради, запис у ЄДР № 11371050007000390 (а.с.60-84).
Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що нове свідоцтво на випуск акцій на 112 506 простих іменних акцій номінальною вартістю 10 грн. на загальну суму 1 125 060 грн. не отримано. Даний факт не спростований представником відповідача у судових засіданнях та документально.
Таким чином, станом на 31.12.2011 року відомості про кількість випущених товариством акцій та їх загальна номінальна вартість, зазначені у діючому свідоцтві про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» № 23/01/1/08 не відповідають відомостям про кількість та загальну номінальну вартість випущених акцій згідно зі статутом ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот».
Судом встановлено, що 15.06.2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 57-КР-1-Е з терміном виконання до 01.09.2012 року та інформування про виконання цього розпорядження до 20.09.2012 року (а.с.6-7).
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено невиконання розпорядження № 57-КР-1-Е від 15.06.2013 року, про що було складено Акт № 365-КР-1-Е від 03.12.2012 року (а.с.15).
За невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 57-КР-1-Е від 15.06.2013 року на ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» постановою № 345-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.12.2012 року накладено фінансову санкцію - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 17 000 грн. (а.с.10).
Також, 25.04.2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 50-КР-1-Е з терміном виконання до 25.09.2012 року та інформування про виконання цього розпорядження до 26.09.2012 року (а.с.5).
Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено невиконання розпорядження № 50-КР-1-Е від 25.04.2013 року, про що було складено Акт № 364-КР-1-Е від 03.12.2012 року (а.с.14).
За невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 50-КР-1-Е від 25.04.2013 року на ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» постановою № 344-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.12.2012 року накладено фінансову санкцію - штраф у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 85 000 грн. (а.с.11).
Перевіряючи правомірність накладення штрафних санкцій в загальному розмірі 102000,00 грн., судом встановлено наступне.
Відповідно до ч. 5 ст. 89 Цивільного кодексу України юридична особа не має права використовувати найменування іншої юридичної особи.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 384-ІV від 23.02.2006 року зі змінами та доповненнями випуск цінних паперів - це сукупність певного виду емісійних цінних паперів одного емітента, однієї номінальної вартості, які мають однакову форму випуску і міжнародний ідентифікаційний номер, та забезпечують їх власникам однакові права незалежно від часу придбання і способу їх емісії.
Частиною 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 року № 514-VI зі змінами та доповненнями визначено, що усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 року № 514-VI зі змінами та доповненнями акціонерне товариство може здійснювати емісію акцій тільки за рішенням загальних зборів. Товариство може здійснювати розміщення інших цінних паперів, крім акцій, за рішенням наглядової ради, якщо інше не передбачено його статутом. Рішення про розміщення цінних паперів на суму, що перевищує 25 відсотків вартості активів товариства, приймається загальними зборами акціонерів (ч. 1 ст. 21 Закону).
Акціонерним товариствам дозволяється емісія акцій та облігацій для переведення зобов'язань товариства у цінні папери в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (ч. 2 ст. 21 Закону).
Відповідно до ч. 10 ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 384-ІV від 23.02.2006 року зі змінами та доповненнями реєстрацію випуску акцій здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку в установленому нею порядку. Обіг акцій дозволяється після реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати розміщення акцій та видачі свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.
Пунктом 1.4 Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 221 від 30.12.1998 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.03.1999 р. за № 137/3430, визначено, що реєстрація випуску акцій акціонерних товариств, що створюються під час реорганізації, а також скасування реєстрації випуску акцій акціонерних товариств, що ліквідуються під час реорганізації, здійснюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку або її територіальними органами (далі - Комісія) згідно з повноваженнями, встановленими відповідними нормативними актами Комісії.
Відповідно до п. 5.2 Положення встановлено, що послідовність дій, до яких вдаються товариства під час емісії акцій при реорганізації шляхом виділення:
а) прийняття вищим органом товариства, що реорганізовується, рішення про реорганізацію шляхом виділення, рішення про емісію акцій, рішення про емісію акцій товариств, що створюються шляхом виділення, про умови обміну акцій або часток у статутному капіталі товариства, що реорганізовується, на акції або частки у статутному капіталі товариств, що створюються шляхом виділення, про затвердження роздільного акта (балансу); вирішення інших питань, пов'язаних з реорганізацією;
б) оцінка та викуп акціонерним товариством, що реорганізовується, акцій у акціонерів з дотриманням вимог п. 1.7 цього Положення;
в) обмін акцій або часток у статутному капіталі товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості акцій (сертифікатів акцій) чи часток товариств, що створюються шляхом виділення;
г) прийняття установчими зборами кожного товариства, що створюється шляхом виділення, рішення про створення товариства, про затвердження статуту, про обрання органів управління; прийняття загальними зборами товариства, що реорганізовується, змін до статуту товариства, а також вирішення інших питань, пов'язаних з реорганізацією, якщо це було передбачено рішенням про реорганізацію;
ґ) одночасна реєстрація в Комісії випусків акцій усіх новостворених товариств та товариства, що реорганізовується;
д) обмін письмових зобов'язань на акції або частки у статутному капіталі товариств, створених шляхом виділення.
Перевіряючи правомірність прийняття позивачем зазначених постанов, судом встановлено наступне.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 рок № 448/96-ВР зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 448) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно п. 5 ч. 1 ст. 8 Закону № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію ліцензій, виданих Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких ліцензій.
Пунктами 10 та 14 ч. 1 ст. 8 Закону № 448 визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства та накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п. 11 ч.1 ст. 11 Закону № 448 визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 12 Закону № 448 визначений порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч. 3 ст. 11 Закону № 448).
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді (ч. 2 ст. 11 Закону № 448).
Аналіз вищенаведених норм дає можливість суду зробити висновок, що за допущені відповідачем правопорушення у вигляді невиконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовуються фінансової санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне зі встановлених правопорушень.
Суд зазначає, що позивач просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати штрафів за невиконання постанов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року на суму 85000,00 грн. та № 345-КР-1-Е від 11.12.2012 року на суму 17000,00 грн., на загальну суму 102000,00 грн., про що надав суду додаткові пояснення.
Судом встановлено, що на день розгляду справи заборгованість зі сплати штрафів за невиконання постанов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року на суму 85000,00 грн. та № 345-КР-1-Е від 11.12.2012 року на суму 17000,00 грн. відповідачем не погашена.
Щодо тверджень відповідача про те, що порушення відповідачем вимог ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме нездійснення емітентом до 30.04.2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, було встановлене 25.07.2011 року (розпорядження №486-АР про усунення порушень законодавства про цінні папери), а фінансові санкції накладені 25.04.2012 року, про що винесено постанову № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року, тобто з пропуском строків, встановлених статтею 250 Господарського кодексу України, суд зазначає, що вони спростовуються матеріалами справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Суд зазначає, що Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заявлено вимоги про стягнення штрафу в розмірі 85000,00 грн. за постановою № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року, винесеною на підставі Акту перевірки № 365-КР-1-Е від 03.12.2012 року, складеного за результатами перевірки виконання розпорядження від 15.06.2012 року № 57-КР-1-Е.
Розпорядження № 57-КР-1-Е від 15.06.2012 року прийняте за результатами розгляду річної інформації, поданої самостійно ПАТ «База відпочинку «Таврида-Азот» за 2011 рік та зареєстрованої за вх. № 645 від 21.05.2012 року. В зазначеному розпорядженні встановлений термін для усунення порушення вимог чинного законодавства про цінні папери до 01.09.2012 року та строк для письмового інформування про це контролюючого органу - до 20.09.2012 року.
Нарахування позивачем штрафу у розмірі 85000,00 грн. за неусунення порушень вимог чинного законодавства про цінні папери проведено відповідачем 11.12.2012 року.
Тобто у позивача почався перебіг процесуального строку, вставленого розпорядженням № 57-КР-1-Е від 15.06.2012 року, саме 20.09.2012 року, в той час як постанова № 344 від 15.06.2012 року прийнята 11.12.2012 року.
Суд зазначає, що за неусунення порушень вимог чинного законодавства про цінні папери, які встановлені саме у розпорядженні № 57-КР-1-Е від 15.06.2012 року, Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року про застосування до відповідача штрафу у розмірі 85000,00 грн.
З урахуванням викладеного, зважаючи на неусунення відповідачем порушень вимог чинного законодавства про цінні папери, визначених розпорядженням № 57-КР-1-Е від 15.06.2012 року, суд приходить до висновку, що позивачем не пропущений строк, визначний ст. 250 Господарського кодексу України.
Таким чином, позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості зі сплати штрафу за невиконання постанов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року на суму 17000,00 грн. та № 345-КР-1-Е від 11.12.2012 року на суму 85000,00 грн., на загальну суму 102000,00 грн. обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.
У зв'язку зі складністю справи судом 08.04.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови, а 15.04.2013 року постанова складена у повному обсязі.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства «База відпочинку «Таврида-Азот» (ідентифікаційний код 33520494) на користь держави заборгованість зі штрафних санкцій на загальну суму 102000,00 грн., у тому числі 17000,00 грн. за постановою Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 344-КР-1-Е від 11.12.2012 року та 85000,00 грн. за постановою Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 345-КР-1-Е від 11.12.2012 року (р/р 31117106700007, код платежу 21081100, отримувач ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, Державний бюджет України, МФО 824026, ЄДРПОУ 37890361).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 26.04.2013 |
Номер документу | 30888917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні