Рішення
від 17.04.2013 по справі 911/1086/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" квітня 2013 р. Справа № 911/1086/13

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Торгсервіс Н»,

м. Сімферополь

до Дочірнього підприємства «Фуршет Цернт», м. Ірпінь

про стягнення 18 023 грн. 59 коп.

Суддя - Мальована Л.Я.

позивач - не з'явився

Представники:

відповідач - Лисенко А.М. , довіреність

від 08.01.2013 року

Обставини справи:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 18 023 грн. 59 коп. заборгованості по договору № ФЦ009606 від 20.02.2012 р.

Відповідач подав письмовий відзив, в якому позовні вимоги визнає частково, заперечує проти суми 438 грн. 60 коп., оскільки вона складається із суми проведеної відповідачем в бухгалтерському обліку як прибутку, шляхом зарахування зустрічних позовних вимог на підставі наступного: в пункті 1.2 договору № ФЦ009606 від 20.02.2012 р. позивач зобов'язався приймати участь в заходах по стимулюванню збуту його товарів в мережі магазинів «Фуршет» та приймати участь у випуску рекламно-інформаційних матеріалів на умовах, передбачених даним договором.

Відповідно до п. 7.10 цього ж договору, відповідач має право затримати розрахунки з позивачем при несвоєчасній оплаті позивачем товарів, робіт, послуг по іншим договорам, укладеним між сторонами.

Так, разом з укладенням між сторонами договором № ФЦ009606 від 20.02.2012 р., був укладений договір № ВЗ ФЦ 009606 від 20.02.2012 р., відповідно до п. 1.1 якого, відповідач зобов'язався надати позивачу за плату маркетингові послуги стосовно товарів узгоджених з позивачем згідно з договором № ФЦ009606 від 20.02.2012 р. та виконати ряд певних дій по просуванню цього товару на ринок України.

Відповідно до п.п. 3.1., 3.2 договору вартість послуг, з урахуванням ПДВ, наданих відповідачем відповідно до договору, визначається із розрахунку 4 % від загальної суми проданого в мережі магазинів товару, та оплаченого (шляхом перерахування на поточний рахунок або зарахуванням зустрічних вимог) позивачу за поточний місяць згідно з договором постачання, укладеного між сторонами. Оплата за надані послуги згідно з цим договором здійснюється шляхом зарахування зустрічних вимог, тобто зарахуванням відповідачем за ці послуги сум із грошових коштів, які відповідач зобов'язаний перерахувати позивачу за поставлений товар відповідно до договору постачання. Підставою для таких розрахунків є акт прийому-передачі наданих послуг, підписаний сторонами. Залік зустрічних вимог проводиться позивачем без підписання сторонами додаткових документів (актів, тощо). Зарахування зустрічних вимог може здійснюватися за письмовою заявою відповідача.

Таким чином, відповідач надавав позивачу маркетингові послуги, оплату за які позивач проводив з сум поставленого товару за договором № ФЦ009606 від 20.02.2012 р. шляхом взаємозаліку.

Згідно п. 3.4 договору позивач зобов'язаний підписати переданий відповідачем в 2-х примірниках акт прийому-передачі наданих послуг протягом 5-ти робочих днів з дати його отримання. Якщо протягом встановленого строку позивач не підпише або не надасть свої зауваження, послуги будуть вважатися прийнятими у відповідності до всіх умов цього договору.

Всупереч вказаного пункту договору позивач відмовився підписувати акти прийому-передачі наданих послуг, тому відповідач вважає ці послуги прийнятими.

Позивач в засідання суду не з'явився, про що був належним чином повідомлений судом, але надіслав письмові пояснення на позов, а також просив суд розглянути справу без його участі.

На підставі ст. 75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, суд встановив:

20.02.2012 р. між товариством з обмеженою відповідальністю «Альфа-Торгсервіс Н» (далі - позивач, постачальник) та дочірнім підприємством «Фуршет Центр» (далі - відповідач, покупець) було укладено договір поставки № ФЦ009609 відповідно до умов якого постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим договором, та у відповідності з замовленнями покупця, поставити товар, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим договором, прийняти товар і оплатити його вартість за цінами, зазначеними у накладній, та які не можуть перевищувати цін, узгоджених у специфікації.

Відповідно до п. 1.2 договору постачальний зобов'язується приймати участь в заходах по стимулюванню збуту його товарів в мережі магазинів «Фуршет», а також приймати участь у випуску рекламно-інформаційних матеріалів на умовах, передбачених даним договором.

Згідно п. 3.1 договору товар поставляється постачальником у відповідності з замовленням покупця по асортименту, кількості та цінам в строк, зазначений в замовленні.

Оплата за товар здійснюється в українській національній валюті в безготівковому порядку шляхом перерахування коштів на банківський рахунок постачальника після його реалізації кожні 30 днів.

На виконання умов договору позивач поставив відповідачу товар, що підтверджується видатковими накладними № 7688 від 28.08.2012 р. на суму 899 грн. 82 коп., № 7689 від 28.08.2012 р. на суму 1 030 грн. 36 коп., № 8245 від 12.09.2012 р. на суму 332 грн. 21 коп., № 8246 від 12.09.2012 р. на суму 675 грн. 25 коп., № 8247 від 12.09.2012 р. на суму 589 грн. 08 коп., № 8992 від 02.10.2012 р. на суму 882 грн. 73 коп., № 8997 від 02.10.2012 р. на суму 1 692 грн. 48 коп., № 8998 від 02.10.2012 р. на суму 858 грн. 64 коп., № 8999 від 02.10.2012 р. на суму 994 грн. 45 коп., № 9000 від 02.10.2012 р. на суму 1 068 грн. 89 коп., № 9002 від 02.10.2012 р. на суму 2 040 грн. 05 коп., № 9449 від 15.10.2012 р. на суму 996 грн. 50 коп., № 9451 від 15.10.2012 р. на суму 745 грн. 67 коп., № 9452 від 15.10.2012 р. на суму 3 650 грн. 33 коп., № 9453 від 15.10.2012 р. на суму 708 грн. 10 коп., № 9465 від 16.10.2012 р. на суму 581 грн. 68 коп., № 9527 від 16.10.2012 р. на суму 352 грн. 92 коп., які підписані та скріплені печатками обох сторін.

Таким чином, відповідачу було поставлено товар на загальну суму 18 023 грн. 59 коп.

Оскільки відповідач за отриманий товар добровільно не розрахувався, 26.12.2012 р. на його адресу була направлена претензія № 288/1 з вимогою погасити заборгованість, яка останнім залишена без відповіді та задоволення.

Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Відповідно ст. ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Як зазначалось вище, відповідач визнає заборгованість в сумі 17 584 грн. 99 коп., посилаючись на те, що сума 438 грн. 60 коп. була зарахована на підставі взаємозаліку сторін.

Відповідно до ст. 601 ЦК України, зобов'язання припиняється зарахуванням зустрічних однорідних вимог, строк виконання яких настав, а також вимог, строк виконання яких не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги.

Частиною 2 статті 601 ЦК України визначено, що зарахування зустрічних вимог може здійснюватися за заявою однієї із сторін. Це означає, що заяви однієї сторони достатньо для проведення зарахування.

Однак, судом заперечення відповідача не приймаються до уваги, оскільки ним не подано заяви, або вимоги відповідно до ст. 601 ЦК України, а також не подано доказів надсилання позивачу акту прийому-передачі наданих послуг та відмови останнього від їх підпису.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, витрати по сплаті судового збору відносяться на відповідача.

Керуючись ст. ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України ст. ст. 44, 49, 82-85, ГПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з дочірнього підприємства «Фуршет Центр» (08205, Київська область, м. Ірпінь, вул. Ленінградська, 6А, код ЄДРПОУ 37910513) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Торгсервіс Н» (95011, м. Сімферополь, вул. Пушкіна/Маяковського, 35/2, код ЄДРПОУ 37230158) - 18 023 грн. 59 коп. основного боргу, 1 720 грн. 50 коп. судового збору.

Наказ видати після вступу рішення в законну силу.

Суддя Мальована Л.Я.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення17.04.2013
Оприлюднено25.04.2013
Номер документу30894388
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1086/13

Рішення від 17.04.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

Ухвала від 01.04.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні