Постанова
від 24.04.2013 по справі 816/1601/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/1601/13

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді - Бойка С.С., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Фонду державного загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття представленого Великобагачанським районним центром зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення боргу, -

В С Т А Н О В И В:

28 березня 2013 року Фонд державного загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття представленого Великобагачанським районним центром зайнятості звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення боргу в сумі 18 066,76 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що відповідачем було порушено вимоги Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", а саме, не дотримано обов'язку безробітного своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Зазначав, що в період перебування на обліку в центрі зайнятості та отримування допомоги по безробіттю відповідачка одночасно отримувала середньомісячну заробітну плату на попередньому місці роботи, чим порушила вимоги ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Позивач явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, надавши до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач в судове засідання не з'явився хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених даною статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив, що 26.11.2010 громадянка ОСОБА_1 звернулася за сприянням у працевлаштуванні до Великобагачанського районного центру зайнятості, де і була зареєстрована як шукаюча роботу з відкриттям персональної картки НОМЕР_2

26.11.2010 відповідач подав заяву з проханням до вирішенні питання про його працевлаштування надати статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття", в якій також зазначив, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує.

Відповідачка отримала статус безробітної та у відповідності до вимог пп. 2, 4 ст. 22, п. 2 ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" їй була призначена виплата допомоги по безробіттю.

12 липня 2012 року проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" здійснених ОСОБА_1

За результатами вказаного розслідування складено акт № 31 від 12 липня 2012 року яким зафіксовано, ОСОБА_1 отримала статус безробітної з 26.11.2010 та їй було призначено виплата допомоги по безробіттю. В довідці про середньоденну заробітну плату роботодавець не вказав, що відповідачу була призначення вихідна допомога згідно рішення сесії Балакліївської сільською ради від 15.11.2010 та не повідомив позивача, що виплата вказаної допомоги розпочата після отримання ОСОБА_1 статусу безробітної.

30.07.2012 заступником директора Великобагачанського районного центру зайнятості прийнято наказ № 165 про повернення допомоги по безробіттю в сумі 19 166,76 грн., виплаченої ОСОБА_1

20.08.2012 відповідачка написала заяву на ім'я директора Великобагачанського районного центру зайнятості згідно якої зобов'язувалась добровільно повернути вказану суму заборгованості щомісячними плтаежами.

У зв'язку із тим, що відповідачкою у добровільному порядку було повернуто лише кошти в сумі 1100,00 грн., Великобагачанський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом про стягнення коштів.

Частиною 1 ст. 50 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.

Судом встановлено, що в період з 21.07.2007 по 15.11.2010 працювала на посаді секретаря Балакліївської сільської ради і була звільнена у зв'язку з закінченням терміну повноважень ради.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-ХІІ безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють, та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Відповідно до підпункту "б" пункту 3 статті 1 Закону № 803-ХІІ в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" депутату місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації. У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету. У разі, якщо колишній депутат місцевої ради має право на пенсійне забезпечення або йому призначена пенсія за віком, по інвалідності, у зв'язку із втратою годувальника, за вислугу років відповідно до закону, за ним не зберігається середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді в раді. Час, коли колишній депутат тимчасово не працював у зв'язку з неможливістю надання йому попередньої або рівноцінної роботи (посади) безпосередньо після закінчення строку його повноважень, зараховується, але не більше шести місяців, до страхового стажу і стажу роботи (служби) за спеціальністю, за якою депутат працював до обрання у місцеву раду, де він виконував свої обов'язки на постійній основі.

Згідно ч. 4 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виплата допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації відкладається на строк, що дорівнює періоду, протягом якого застрахованій особі відповідно до законів надається вихідна допомога або інші виплати при звільненні з підприємств, установ і організацій або закінченні строку повноважень за виборною посадою, що забезпечують часткову або тимчасову компенсацію втраченого заробітку.

Відповідно до п. 2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно пункту 5 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року N 60/62 (далі - Порядок №60/62) перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості, зокрема шляхом звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 60/62 у разі встановлення центрами зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законом порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з частиною 3 статті 36 Закону № 1533-ІІІ сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачка під час перебування на обліку у центрі зайнятості та отримання допомоги по безробіттю не повідомила позивача про отримання середньомісячної заробітної плати відповідно до вимог ст. 33 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та не подала заяву про відкладення виплат допомоги по безробіттю на строк, отримання середньомісячної заробітної плати на попередньому місці роботи чим порушила вимоги Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Дане порушення вплинуло на порушення порядку отримання нею грошової допомоги по безробіттю.

Відповідач заперечень проти позову, а також доказів в спростування вищевикладеного чи сплати боргу суду не надав.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі, сума отриманої та не повернутої допомоги по безробіттю в розмірі 18 066,76 грн. підлягає стягненню з відповідача.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Великобагачанського районного центру зайнятості (вул. Чекалових, 1, смт. Велика Багачка, п/р 37176160103202 в ГУДКСУ у Полтавській області, МФО 831019, код ЗКПО 23552848) заборгованість в сумі 18 066,76 (вісімнадцять тисяч шістдесят шість гривень 76 копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2013
Оприлюднено26.04.2013
Номер документу30897143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1601/13-а

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Постанова від 24.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні