cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2013 року 810/1100/13-а
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави, в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Відкритого акціонерного товариства «Бровариміськбуд»
про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Броварський міжрайонний прокурор Київської області в інтересах держави, в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Відкритого акціонерного товариства «Бровариміськбуд» про стягнення штрафу у сумі 1020,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у строки, встановлені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 11.03.2013 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначену справу до судового розгляду на 03.04.2013.
У судове засідання 03.04.2013 уповноважені представники сторін не з'явились.
Сторони були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання.
Керуючись приписами пункту другого частини першої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд відклав розгляд справи на 11.04.2013.
У судове засідання 11.04.2013 уповноважені представники сторін не з'явились.
Від прокурора і позивача до суду надійшло клопотання від 11.04.2013, в якому позивач просив суд здійснювати розгляд справи без участі представників прокуратури і Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини третьої статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки, складеного відповідно до статті 34 цього Кодексу факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), електронною поштою, телефонограмою, опублікування у друкованому засобі масової інформації.
Повідомлення шляхом надсилання тексту повістки здійснюється за тими самими правилами, що і повідомлення шляхом надсилання повістки, крім випадків, установлених цим Кодексом.
До суду повернуто повідомлення про недоставлення телеграми від 04.04.2013 відповідачу.
Згідно з частиною одинадцятою статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Заяв чи клопотань від відповідача до суду не надходило.
Відповідно до частини четвертої статі 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на приписи вказаної статті, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.
6 березня 2012 заступником директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Грищенко І.С. прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою встановлено порушення відповідачем вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів" - не опублікування регулярної річної інформації за 2010 рік в офіційному друкованому виданні.
Вказана постанова надіслана відповідачу 12.03.2012 про що свідчать дані наявних в матеріалах справи копій реєстру відправлення за 12.03.2012 № 55 і фіскального чеку від 12.03.2012 № 6964.
20 березня 2012 року заступником директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Грищенко І.С. складено Акт від 20.03.2012 № 344 - ЦД - 1 - Е про правопорушення на ринку цінних паперів.
В Акті встановлено, що Відкритим акціонерним товариством «Бровариміськбуд» порушено вимоги статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", не опублікування регулярної річної інформації за 2010 рік в офіційному друкованому виданні. Термі н опублікування регулярної річної інформації за 2010 рік становить до 04.05.2011.
Акт надісланий відповідачу 23.03.2012 про що свідчать дані наявних в матеріалах справи копій реєстру відправлення за 23.03.2012 № 83 і фіскального чеку від 23.03.2012 № 8204.
На підставі вказаного Акта Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову від 30.03.2012 № 343 - ЦД - 1 - Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн.
Вказана постанова надіслана відповідачу 04.04.2012 про що свідчать дані наявних в матеріалах справи копій реєстру відправлення за 04.04.2012 № 102 і фіскального чеку від 04.04.2012 № 9213.
Оскільки сума штрафу не була сплачена відповідачем самостійно, прокурор звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 N 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (надалі - Закон України від 30.10.1996 N 448/96-ВР).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України від 30.10.1996 N 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог статті 6 Закону України від 30.10.1996 N 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Згідно зі статтею 7 Закону України від 30.10.1996 N 448/96-ВР основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з частиною другою статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється: для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.
Відповідно до частини третьої статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.
Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.
Згідно з частиною четвертою статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Відповідно до частини п'ятої статті 40 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.
Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.
Згідно з частиною шостою статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" особливості подання та оприлюднення регулярної інформації інститутами спільного інвестування встановлюються законодавством.
Згідно пунктом 5 статті 11 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до статті 12 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно з підпунктом 1.7 пункту 1 Розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 за правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються такі фінансові та інші санкції - неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 2 Розділу XVIIІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.
Згідно з пунктом 3 Розділу XVIIІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
Під час судового розгляду встановлено, що позивач застосував до відповідача штрафні санкції у зв'язку з тим, що підприємством неопубліковано регулярну річну інформацію за 2010 рік в офіційному друкованому виданні.
Так, згідно з Актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.03.2012 № 344 - ЦД - 1 - Е, позивачем встановлено, що підприємством не опубліковано регулярну річну інформацію за 2010 рік.
Будь-яких доказів, що спростовують твердження позивача про не опублікування регулярної річної інформації, відповідачем суду не надано.
Отже, враховуючи зазначене та з огляду на те, що штраф у встановлений чинним законодавством строк відповідачем добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтвердженні судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
За відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Бровариміськбуд» (код ЄДРПОУ 01354332) до Державного бюджету України штраф у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять) грн.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 26.04.2013 |
Номер документу | 30903046 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні