Постанова
від 19.04.2013 по справі 805/3914/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 квітня 2013 р. Справа №805/3914/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 14 год. 40 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі

головуючий суддя: Куденков К.О.

при секретарі: Афоніній Г.Р.

за участю:

представників позивача: Дан В.В., Собчук Д.В.

представника відповідача: не з'явився

представника третьої особи: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Донецької області Державної податкової служби до Новоамвросіївської селищної ради, третя особа - Комунальне підприємство «Сервіс», про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в Амвросіївському районі Донецької області Державної податкової служби (надалі - позивач, ДПІ в Амвросіївському районі Донецької області) звернулась до суду з адміністративним позовом до Новоамвросіївської селищної ради (надалі - відповідач) про стягнення з рахунків в установах банків, обслуговуючих відповідача, податкового боргу Комунального підприємства «Сервіс» з податку на прибуток підприємств у розмірі 67 508,67 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 105 803,97 грн.

Позов мотивовано наявністю у Комунального підприємства «Сервіс» (надалі - КП «Сервіс»), засновником якого є відповідач, податкового боргу, що підлягає стягненню. Позивач вважає, що цей податковий борг підлягає стягненню з відповідача згідно ст.96 Податкового кодексу України, оскільки від відповідача та КП «Сервіс» не надходило жодної інформації щодо проведення дій або вжиття заходів направлених на проведення санації КП «Сервіс». Позивач зазначає, що у відповідача відсутні кошти та власне майно.

Представники позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримали та просили позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач надав письмові заперечення на позовну заяву, за змістом яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог у зв'язку з тим, що позивачем не надано до суду належних доказів, які б підтверджували вчинення ним повного переліку дій, встановлених законодавчими актами щодо порядку встановлення та стягнення податкового боргу комунального підприємства, зокрема, доказів наявності податкової застави, реалізації заставного майна, отримання недостатньої суми грошових коштів від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства або відсутності у КП «Сервіс» майна, що може бути внесено в податкову заставу та відчужено, тобто, не доведено виконання приписів Податкового кодексу України, які передують зверненню до органу місцевого самоврядування з поданням про погашення боргу комунального підприємства.

Представник відповідача у судове засідання від 19.04.2013р. не з'явився, про дату, час й місце судового розгляду справи був повідомлений, не повідомив суд про причини неявки. У судовому засіданні від 17.04.2013р. адміністративний позов не визнав та проти задоволення позовних вимог заперечував.

Представник третьої особи у судове засідання від 19.04.2013р. не з'явився, про дату, час й місце судового розгляду справи був повідомлений, не повідомив суд про причини неявки. У судовому засіданні від 17.04.2013р. не заперечував проти задоволення позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, що з'явились, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

Новоамвросіївська селищна рада зареєстрована у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 04341548, про що зазначено у наданих до суду копіях відповідного свідоцтва серії А00 №677659 та довідки АБ №024777 з ЄДРПОУ від 11.11.2010р.

Рішенням Новоамвросіївської селищної ради від 10.12.2003р. утворено Комунальне підприємство «Сервіс».

Комунальне підприємство «Сервіс» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 32567716, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №677799, та перебуває на обліку у позивача про що зазначено у відповідній довідці про взяття на облік платника податків.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №16293540 відповідач є засновником (учасником) КП «Сервіс»

Згідно пункту 1.3 статуту, КП «Сервіс» є юридичною особою, діє на основі самофінансування і самооплатності. Має відособлене майно, має самостійний баланс. Діяльність КП «Сервіс» здійснюється відповідно до законодавства України, на правах оперативного керування комунальним майном Новоамвросіївської територіальної громади.

Відповідно до п.1.4 статуту, КП «Сервіс» відповідає за своїми обов'язками, що належить йому майном згідно законодавства України.

Комунальним підприємством «Сервіс» до позивача подано податкові декларації з податку на прибуток підприємств:

-№14652 за 2010 рік, якою КП «Сервіс» визначено суму податку на прибуток за до сплати у розмірі 35 616,00 грн.;

-№13356 за три квартали 2011р., якою КП «Сервіс» визначено податок на прибуток за звітний період у розмірі 3 120,00 грн.;

-№9015645217 за 2011 рік, якою КП «Сервіс» визначено податок на прибуток за звітний період у розмірі 38 457,00 грн.;

-№9025340177 за 1 квартал 2012 року, якою КП «Сервіс» визначено податок на прибуток за звітний період у розмірі 8 920,00 грн.;

-№9047121768 за півріччя 2012 року, якою КП «Сервіс» визначено податок на прибуток за звітний період у розмірі 10 500,00 грн.;

-№9069557327 за три квартали 2012 року, якою КП «Сервіс» визначено податок на прибуток за звітний період у розмірі 11 081,00 грн.

Позивачем відносно Комунального підприємства «Сервіс» прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №847/15-0/8487 від 17.12.2012р., на підставі акту перевірки №697/1550/32567716 від 17.12.2012р., яким КП «Сервіс» визначене грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств у вигляді штрафу в розмірі 1 980,37 грн.;

- №736/15-0/8930 від 19.09.2011р., на підставі акту перевірки №955/15-0/32567716 від 19.09.2011р., яким КП «Сервіс» визначене грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств у вигляді штрафу в розмірі 1,30 грн.;

- №737/15-0/8931 від 19.09.2011р., на підставі акту перевірки №955/15-0/32567716 від 19.09.2011р., яким КП «Сервіс» визначене грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств у вигляді штрафу в розмірі 1 300,00 грн.;

- №194/15-0/3017 від 18.06.2012р., на підставі акту перевірки №203/1550/32567716 від 18.06.2012р., яким КП «Сервіс» визначене грошове зобов'язання з податку на прибуток підприємств у вигляді штрафу в розмірі 1 800,40 грн.

Крім того, Комунальним підприємством «Сервіс» надані до позивача податкові декларації з податку на додану вартість:

- №9033718284 за травень 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 13 766,00 грн.;

- №9038773829 за червень 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 5 630,00 грн.;

- №9049778631 за липень 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 3 663,00 грн.;

- №9058236101 за серпень 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 1 677,00 грн.;

- №9065328199 за вересень 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 3 743,00 грн.;

- №9073353781 за жовтень 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 8 001,00 грн.;

- №9080660506 за листопад 2012 року, якою визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, у розмірі 2 086,00 грн.

КП «Сервіс» подані до позивача уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок:

- №9001947387 за звітний період - січень 2013р., звітний період, за який виправляються помилки, - листопад 2012р., якою визначена сума податку на додану вартість у розмірі 9 996,00 грн., яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, а також визначена сума штрафу у розмірі 237,00 грн.;

- №9081295383 за звітний період - грудень 2012р., звітний період, за який виправляються помилки, - травень 2012р., якою визначена сума податку на додану вартість у розмірі 13 777,00 грн., яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду;

- №9002004225 за звітний період - січень 2013р., звітний період, за який виправляються помилки, - грудень 2012р., якою визначене від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 30 324,00 грн.

Державною податковою інспекцією в Амвросіївському районі Донецької області Державної податкової служби прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №651/1600/8502 від 18.12.2012р. на підставі акту перевірки №701/1600/32567716 від 18.12.2012р., яким КП «Сервіс» визначене грошове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;

- №646/16-0/8486 від 17.12.2012р., яким КП «Сервіс» визначене грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафу в розмірі 6 179,40 грн.

У матеріалах справи наявна копія корінця першої податкової вимоги від 18.08.2009р. №1/178 та другої податкової вимоги від 18.09.2009р. №2/200, які були вручені відповідачу 19.08.2009р. та 21.09.2009р. відповідно, про що свідчать відповідні відмітки відповідача на вказаних корінцях.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 16.09.2011р. у справі №2а/0570/12052/2011 задоволено адміністративний позов Державної податкової інспекції у Амвросіївському районі до КП «Сервіс» про стягнення податкової заборгованості у розмірі 159 520,90грн., у тому числі 130 391,61 грн. податкового боргу з податку на додану вартість та 29 129,29 грн. податкового боргу з податку на прибуток підприємств.

На копії вказаної постанови зазначена довідка про набрання постановою законної сили 07.11.2011р.

Позивачем надані копії інкасових доручень та платіжних вимог щодо стягнення з рахунків КП «Сервіс» податкового боргу, із яких вбачається, що вони були повернути без виконання або виконані частково у зв'язку із відсутністю коштів на рахунку.

Також, позивачем надана копія листа Відділу державної виконавчої служби Амвросіївського районного управління юстиції від 02.12.2011р. №630/09-31/3, яким позивача повідомлено, що в межах зведеного виконавчого провадження відносно боржника КП «Сервіс» про стягнення заборгованості на користь Донецької філії ДК «Газ України» державним виконавцем накладено арешт на рахунки боржника в установах банку.

Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 27.08.2009р. №24496889, активи платника податків - Комунального підприємства «Сервіс» знаходяться у податковій заставі ДПІ в Амвросіївському районі Донецької області.

Комунальним підприємством «Сервіс» надана довідка №42 від 09.04.2013р. щодо здійснення часткового погашення заборгованості по податку на додану вартість.

Відповідно до рішення позивача №3 від 30.08.2012р., КП «Сервіс» надано розстрочення сплати боргу з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафом) у розмірі 28 415,65 грн. з 01.09.2012р. по 31.12.2012р., та складено графік погашення сум податкового боргу.

На підставі вказаного рішення між КП «Сервіс» та ДПІ в Амвросіївському районі Донецької області укладено договір про розстрочення податкового боргу №3 від 30.08.2012р.

Листом від 28.04.2011р. №3735/10/24-013 позивач на виконання ст.96 Податкового кодексу України звернувся до відповідача щодо розгляду питання щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

У матеріалах справи наявна копія ухвали Донецького окружного адміністративного суду від 26.09.2012р. у справі №2а/0570/10367/2012, якою залишено без розгляду позовну заяву Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Донецької області Державної податкової служби до Новоамвросіївської селищної Ради, третя особа - Комунальне підприємство «Сервіс», про стягнення податкового боргу у розмірі 182 226,30 грн.

У вказаній ухвалі зазначено, що представники позивача в судове засідання з'явилися, надали заяву про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку з отриманням рішення Новоамвросіївської селищної ради Амвросіївсього району Донецької області від 24.09.2012 року № VI/18-158 про проведення досудової санації Комунального підприємства «Сервіс», яке є третьою особою у даній справі.

Згідно наявної у матеріалах справи копії рішення відповідача від 24.09.2012р. №VI/18-158, відповідачем вирішено провести процедуру досудової санації у Комунальному підприємстві «Сервіс».

Вказане рішення отримане позивачем 03.10.2012р., про що свідчить відповідна відмітка на супровідному листі КП «Сервіс».

Позивач звернувся до відповідача та третьої особи із листом №6241/10/19-013 від 03.10.2012р., в якому зазначив, що Комунальним підприємством «Сервіс» порушено термін графіку сплати розстроченої суми податкового боргу, та просив залучити до складу робочої групи для розроблення плану досудової санації фахівця податкового органу.

На вказаний лист відповідачем надано відповідь №127 від 12.10.2012р., з якої вбачається, що до складу робочої групи для розроблення плану санації КП «Сервіс» залучено начальника відділу погашення податкового боргу Дан В.В.

На підтвердження зазначеної обставини надана копія розпорядження селищного голови від 11.10.2012р. №66 про внесення змін у склад робочої групи.

Відповідачем прийнято рішення від 25.10.2012р. №VI/19-170, відповідно до якого план санації КП «Сервіс» відправлено на доопрацювання в частині прийняття конкретних заходів по зменшенню дебіторської заборгованості населення.

Листом №7359/10/19-012 від 08.11.2012р. позивач просив відповідача та КП «Сервіс» надати для ознайомлення план досудової санації Комунального підприємства «Сервіс», а також зобов'язав забезпечити загальну суму надходжень у листопаді 2012р. в рахунок погашення суми податкового боргу не менш 18 тис. грн., що раніше було передбачено графіками погашення заборгованості та листом КП «Сервіс» від 07.09.2012р. №69.

Із листа ДПІ в Амвросіївському районі Донецької області від 08.01.2013р. №133/10/19-013 вбачається, що станом на 03.01.2013р. у позивача відсутня інформація з приводу проведення заходів досудової санації КП «Сервіс», крім того, позивач просить відповідача забезпечити загальну суму надходжень у січні 2013р. в рахунок погашення суми податкового боргу не менш 19 тис. грн., що раніше було передбачено графіками погашення заборгованості та листом КП «Сервіс» від 07.09.2012р. №69.

Також, позивачем надані копії листів до відповідача від 28.10.2011р. №10672/10/24-013, від 12.12.2011р. №12138/10/24-013, від 25.07.2012р. №4039/10/19-013 щодо вжиття заходів з погашення податкового боргу КП «Сервіс».

Відповідачем надана до суду копія плану досудової санації КП «Сервіс» 2012р.

25.10.2012р. відповідач прийняв рішення №VI/19-170 щодо направлення на доробку плану санації.

На виконання вказаного рішення директором КП «Сервіс» направлено до Новоамвросіївської селищної ради лист від 12.04.2013р. №43 із доопрацьованим планом досудової санації Комунального підприємства «Сервіс» 2013р.

Відповідно до листа Відділу Держкомзему у Амвросіївському районі Донецької області від 01.10.2012р. №01-15/1767, відомості про державну реєстрацію правовстановлюючих документів на земельні ділянки КП «Сервіс» у базі даних відділу на території району відсутні.

Комунальним підприємством «Амвросіївське бюро технічної інвентаризації» надано відповідь №518 від 28.09.2012р. на запит позивача, з якої вбачається, що за КП «Сервіс» нерухомого майна не зареєстровано.

Позивачем надані пояснення №2746/10/19-012 від 16.04.2013р., з яких вбачається, що враховуючи відсутність власного майна Комунального підприємства «Сервіс», ДПІ в Амвросіївському районі Донецької області не здійснювала подальші заходи з продажу майна Комунального підприємства «Сервіс», бо не мала на це підстав та повноважень.

Із довідки третьої особи від 15.04.2013р. №46 вбачається, що у Комунального підприємства «Сервіс» наявне власне майно за залишковою вартістю станом на 01.04.2013р. у розмірі 5 095,00 грн.

Також, у матеріалах справи наявні копії фінансових звітів Комунального підприємства «Сервіс» за 2011-2012рр.

Із наданих позивачем роздруківок з облікової картки платника - КП «Сервіс» вбачається, що вказаним платником частково здійснюється погашення податкового боргу.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Підпунктами 4.1.1 та 4.1.2 п.4.1 ст.4 Податкового кодексу України встановлено, що податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах:

- загальність оподаткування - кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу;

- рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.

Звертаючись з цим позовом до суду позивач керувався п.96.3 ст.96 Податкового кодексу України, за яким податковий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Проте, позивачем не наведено у позовній заяві передбачених законодавством приписів, за якими засновник (учасник) платника податків - юридичної особи повинен сплачувати податковий борг такої юридичної особи, у тому числі не наведено положень законодавства, які б зобов'язували орган місцевого самоврядування нести відповідальність за виконання комунальним підприємством вимог податкового законодавства та сплачувати податковий борг такого підприємства.

Відповідно до п.87.2 ст.87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI встановлено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п.87.5 ст.87 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо здійснення заходів щодо продажу майна платника податків не привело до повного погашення суми податкового боргу, орган стягнення може визначити додатковим джерелом погашення податкового боргу дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на органи державної податкової служби.

Така дебіторська заборгованість продовжує залишатися активом платника податків, що має податковий борг, до надходження коштів до бюджету за рахунок стягнення цієї дебіторської заборгованості. Орган державної податкової служби повідомляє платника податків про таке надходження коштів в п'ятиденний термін з дня отримання відповідного документа.

За приписами п.95.22 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податку, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на органи державної податкової служби, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків. Сума коштів, що надходить у результаті стягнення дебіторської заборгованості, в повному обсязі (але в межах суми податкового боргу) зараховується до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. Сума дебіторської заборгованості, що стягнута понад суму податкового боргу, передається у розпорядження платника податку.

Із наданої КП «Сервіс» фінансової звітності вбачається, що цей платник податків має дебіторську заборгованість.

Проте, позивачем не надано жодних доказів щодо здійснення заходів по стягненню дебіторської заборгованості КП «Сервіс».

Згідно п.89.2 ст.89 Податкового кодексу України встановлено, що з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

Підпунктом 14.1.105 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України визначено, що майно - розуміється у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України

Згідно статті 190 Цивільного кодексу України, майном як особливим об'єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки.

Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами.

Відповідно до п.89.3 ст.89 Податкового кодексу України встановлено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Згідно п.89.5 ст.89 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.

Форма акта опису майна передбачено «Порядком застосування податкової застави органами державної податкової служби», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 11.10.2011 №1273 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2011 р. за N 1339/20077.

Суд звертає увагу, що форма акта опису майна передбачає можливість підтвердження відсутності на день його складення майна, що може бути описано у податкову заставу.

Позивачем до суду надана засвідчена копія акта опису майна №9 від 04.09.2009р. за яким проведено опис майна КП «Сервіс» - активи платника податків на загальну вартість (суму) 155 813,10 грн. без детальної характеристика таких активів.

Суд критично ставиться до вказаного документу, оскільки вказаний акт від 04.09.2009р., складений на підставі рішення заступника начальника від 03.09.2009р. № 9 про опис майна у податкову заставу - за формою акта опису майна передбаченої «Порядком застосування податкової застави органами державної податкової служби», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 11.10.2011 №1273. При складані вказаного акта від 04.09.2009р. податковий керуючий керувався нормами Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI.

Пояснень вказаної невідповідності представники позивача у судовому засіданні не надали.

Інших актів опису майна КП «Сервіс» на виконання ухвали Донецького окружного адміністративного суду від 17.04.2013р. у справі № 805/3914/13-а - до суду не надано.

Таким чином, до суду не надано належного доказу здійснення відповідачем передбачених статтею 89 Податкового кодексу України заходів щодо опису майна КП «Сервіс» або підтвердження відсутності на день складення акта майна, що може бути описано у податкову заставу.

У відповідності до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Позивачем не надано доказів звернення до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Із наданої КП «Сервіс» фінансової звітності вбачається, що цей платник податків мав грошові кошти в національній валюті в касі.

Проте, позивачем не надано доказів звернення до суду щодо стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Пунктом 96.1 ст.96 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

- виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

- затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

- ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

- прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно п.96.3 ст.96 Податкового кодексу України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Суд зазначає, що на момент розгляду цієї справи позивачем отримано рішення відповідача щодо проведення досудової санації КП «Сервіс», але не отримане рішення про затвердження плану досудової санації або інше передбачене п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України рішення. Відповіді про відмову у задоволенні вимог позивача відповідачем не надавалось.

За приписами п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України зверненню до органу місцевого самоврядування передує обов'язок здійснити заходи щодо продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, або встановлення відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу.

Вказані заходи здійснюються відповідно до приписів ст.89 та 95 Податкового кодексу України. Проте, як було встановлено, позивачем не надано до суду належних доказів щодо здійснення вказаних заходів.

Звернення відповідача до Відділу Держкомзему у Амвросіївському районі Донецької області, Комунального підприємства «Амвросіївське бюро технічної інвентаризації» та до відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи м. Шахтарська при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області не спростовують можливість існування у КП «Сервіс» іншого майна, що підтверджується довідкою КП «Сервіс» від 15.04.2013р. №46, та не спростовує обов'язку податкового органу здійснити передбачені статтями 89 та 95 Податкового кодексу України заходи у повному обсязі.

На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є передчасними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволені адміністративного позову Державної податкової інспекції в Амвросіївському районі Донецької області Державної податкової служби до Новоамвросіївської селищної ради про стягнення податкового боргу - відмовити повністю.

2. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошено у судовому засіданні 19 квітня 2013 року, складання постанови у повному обсязі - 24 квітня 2013 року.

3. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

4. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2013
Оприлюднено26.04.2013
Номер документу30909206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3914/13-а

Постанова від 19.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 09.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 28.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні