Постанова
від 22.04.2013 по справі 809/1073/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" квітня 2013 р. Справа № 809/1073/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участю секретаря Озара О.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Державної податкової служби до приватного підприємства "Космал" про стягнення податкового боргу в розмірі 23488 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

02.04.2013 року Державна податкова інспекція у місті Івано-Франківську Державної податкової служби (далі - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Космал" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 23488 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення податкового обов'язку встановленого підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, статтями 36, 57 Податкового кодексу України не сплатив в дохід державного бюджету податковий борг з сплати податку на прибуток, податку на додану вартість, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів, штрафних (фінансових) санкцій з цих платежів, в загальному розмірі 9179,79 гривень та не сплатив в дохід місцевого бюджету міста Івано-Франківська податковий борг з сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та пені в загальному розмірі 14308,21 гривень. Всього відповідачем утворено 23488 гривень податкового боргу, який ним не сплачено.

Позивач в судове засідання не з'явився, його представником суду надано клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча, у відповідності до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається судом, про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином повідомленим. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що 19.02.1999 року Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради здійснено державну реєстрацію юридичної особи - приватного підприємства "Космал", що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у місті Івано-Франківську Державної податкової служби, є платником податку на прибуток, податку на додану вартість, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, та платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідачем допущено утворення податкового боргу в розмірі 23488 гривень, що виник в результаті несплати самостійно задекларованих сум з податку на прибуток в розмірі 7836 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 131,09 гривень; несплати самостійно задекларованих сум з податку на додану вартість в розмірі 965 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 123,20 гривень; штрафних (фінансових) санкцій застосованих за порушення термінів сплати узгоджених сум грошового зобов'язання з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів в розмірі 124,50 гривень; з сплати самостійно задекларованих сум орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період травня - грудня 2011 року в розмірі 12461,56 гривень та пені, нарахованої за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання з цього платежу в розмірі 1846,65 гривень.

Суми невиконаних відповідачем грошових зобов'язань з податку на прибуток визначені податковими деклараціями з податку на прибуток за №146219 від 09.08.2011 року, №183728 від 09.11.2011 року, №224067 від 09.02.2012 року та за №25459 від 07.05.2012 року та податковими повідомленнями-рішеннями за №№0008871591, 0008861591 від 24.05.2012 року.

Суми невиконаних відповідачем грошових зобов'язань з податку на додану вартість визначені податковими деклараціями з податку на додану вартість за №90004279141 від 20.06.2011 року, №9007028124 від 19.08.2011 року, №9008021298 від 20.09.2011 року та податковим повідомленням-рішенням за №0001911502 від 22.07.2011 року.

Суми невиконаних відповідачем грошових зобов'язань з платежу податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів визначені податковими повідомленнями-рішеннями за №№0028941700, 0028951700 від 26.12.2011 року.

Суми невиконаних відповідачем грошових зобов'язань з орендної плати за землі державної і комунальної власності визначені податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, поданою відповідачем позивачу 31.01.2011 року. Пеня, яка на момент звернення позивача до суду становить 1846,65 гривень, визначена позивачем самостійно.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 8.2 статті 8 Податкового кодексу України встановлено, що до загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Пунктом 9.1 статті 9 Податкового кодексу України, до загальнодержавних належать такі податки та збори: податок на прибуток підприємств; податок на додану вартість; плата за землю.

При цьому, суд зазначає, що згідно пункту 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.72).

Відповідно до статті 290 Податкового кодексу України плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов'язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пункт 16.1.3.), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пункт 16.1.4).

Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов'язку, згідно положень якої податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2). Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3).

Пунктом 31.3 статті 31 Податкового кодексу України встановлено, що строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Пунктом 113.1 статті 113 Податкового кодексу України передбачено, що строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України встановлені підстави за якими контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.

Відповідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкових зобов'язань з сплати вищезазначених податкових платежів, відповідачем вказані суми не сплачено, то вказані податкові зобов'язання відповідача, у відповідності до пункту 54.1 статті 54, підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими.

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.

Таким чином, узгоджене грошове зобов'язання з вказаних податків утворює податковий борг відповідача, який ним не сплачено.

Відповідно підпункту 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Згідно пункту 129.4. цієї статті даного Кодексу пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Як встановлено судом, позивачем на суму невиконаних відповідачем грошових зобов'язань з сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності нарахована пеня в розмірі 1846,65 гривень.

Таким чином, суми невиконаних грошових зобов'язань з вказаних податків, застосованих штрафних (фінансових) санкцій, а також пені утворюють податковий борг в розмірі 23488 гривень, який відповідачем не сплачений.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.3 статті 95 Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Сума податкового боргу, що виникла в результаті несплати орендної плати за земельні ділянки державної власності та пені в загальному розмірі 14308,21 гривень, у відповідності до статті 290 Податкового кодексу України підлягає стягненню до місцевого бюджету міста Івано-Франківська.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують приватного підприємства "Космал" (ідентифікаційний код 30106616) та за рахунок готівки, що йому належить в дохід державного бюджету податковий борг в розмірі 9179 (дев'ять тисяч сто сімдесят дев'ять) гривень 79 копійок та в дохід місцевого бюджету міста Івано-Франківська податковий борг з сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 14308 (чотирнадцять тисяч триста вісім) гривень 21 копійка.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 26.04.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2013
Оприлюднено29.04.2013
Номер документу30925407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1073/13-а

Постанова від 22.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 22.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні