Постанова
від 15.04.2013 по справі 804/4305/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2013 р. Справа № 804/4305/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЖукової Є.О. при секретаріБерднику С.О. за участю: представника позивача Гуртового П.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Томаківського районного споживчого товариства про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 84 372,49 грн., -

ВСТАНОВИВ:

28 березня 2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Томаківського районного споживчого товариства про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 84 372,49 грн., в тому числі:

- по земельному податку в розмірі 79 968,28 грн. (у тому числі пеня 11 260,47 грн);

- по податку на прибуток в розмірі 2 089,77 грн. (у тому числі пеня 194,84 грн.);

- по податку з власників транспортних засобів в розмірі 1 357,17 грн. (у тому числі пеня 39,17 грн.);

- по комунальному податку в розмірі 957,27 грн. (у тому числі пеня 79,06 грн.)

Позовні вимоги обґрунтовано наступним.

Томаківське районне споживче товариство зареєстроване Томаківською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області 17.09.2004 року за адресою 53500, Дніпропетровська область, Томаківський район, смт. Томаківка, вул. Леніна,19. Підприємство перебуває на податковому обліку в Нікопольськй об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби та станом на 12.02.2013 року має податковий борг по платежам до бюджету у сумі 84 372,49 грн.

Вказана заборгованість у підприємства виникла ще у 2008 році, внаслідок несплати підприємством узгоджених грошових зобов'язань та на час звернення позивачем до суду не сплачена у добровільному порядку.

Відповідно до вимог чинного законодавства України, позивачем на адресу відповідача було направлено дві податкові вимоги: перша податкова вимога №1/74 від 13.11.2008 року, друга податкова вимога №2/1 від 15.01.2009 року.

Позивач, посилаючись на повернення платіжних вимог, направлених до АТ «Райффайзен Банк Аваль» з відміткою про повернення їх без виконання зазначає, що надання дозволу на погашення усієї суми узгодженого податкового зобов'язання платника податків - Томаківського районного споживчого товариства за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, згідно опису активів, зауважив, що звернення до суду з даним адміністративним позовом сприятиме поповненню Державного бюджету України та є направленим на безпосереднє здійснення своїх функцій з боку податкових інспекцій України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.03.2013 р. провадження по справі було відкрито та справа призначена до судового розгляду.

У судові засідання, призначені на 10.04.2013 р. та 15.04.2013 р. представник відповідача не з`явився, був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду адміністративної справи, що підтверджується матеріалами справи.

Представник позивача у судове засідання з`явився, підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив задовольнити позов за викладених у ньому підстав.

Враховуючи термін розгляду адміністративної справи в один місяць суд вважає за необхідне розглянути адміністративну справу за даною явкою сторін та за наявними у ній доказами.

Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, зазначаючи, що для цього потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.

Судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: розрахунок заборгованості Томаківського районного споживчого товариства станом на 12.02.2013 року; копія довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) №1564 відносно Томаківського районного споживчого товариства; копія довідки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АБ №295191 відносно Томаківського районного споживчого товариства; копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №428013 відносно Томаківського районного споживчого товариства; копія статуту Томаківського районного споживчого товариства від 2004 року; копія довідки про наявність земельних ділянок Томаківського районного споживчого товариства від 07.11.2011 року №1635; копія акту №587/10/24-039 опису майна від 13.12.2012 року Томаківського районного споживчого товариства; копія архівної довідки КП Томаківське бюро технічної інвентаризації ДОР від 25.09.2012 року № 359; копія витягу з Державного реєстру прав та нерухомого майна про реєстрацію обтяження №298780 від 05.02.2013 року; копія витягу з Державного реєстру прав та нерухомого майна про реєстрацію обтяження №300797 від 05.02.2013 року; копія витягу з Державного реєстру прав та нерухомого майна про реєстрацію обтяження №302146 від 05.02.2013 року; копія витягу з Державного реєстру прав та нерухомого майна про реєстрацію обтяження №303214 від 05.02.2013 року; копія першої податкової вимоги з корінцем №1/74 від 13.10.2008 року; копія другої податкової вимоги з корінцем №2/1 від 15.01.2008 року; копія платіжної вимоги № 1 від 24.05.2012 року на суму 65 533,50 грн.; копія платіжної вимоги № 2 від 24.05.2012 року на суму 1 020,00 грн.; копія виконавчого листа по справі №2а/0470/2075/12; копія акта №00005/1540/01746285 від 21.05.2010 року про результати невиїзної перевірки своєчасності подання податкової звітності; копія податкового повідомлення-рішення №0000061540/0 від 21.05.2010 року; копія акту №0000061540/0 від 03.06.2010 року про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень в зв'язку з незнаходженням посадових осіб; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства із зазначенням причини повернення - за зазначеною адресою не проживає; копія акта перевірки сплати узгоджених податкових зобов'язань по сплаті за землю по Томаківському районному споживчому товариству № 00005/1840/1746285 від 03.03.2010 року; копія податкового повідомлення-рішення №0000051840/0 від 03.03.2010 року; копія розрахунку штрафних санкцій Томаківського районного споживчого товариства від 03.03.2010 року №00005/1840/1746285; копія акту №0000041840/0 від 22.03.2010 року про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень в зв'язку з незнаходженням посадових осіб; копія акту №00026/1840/1746285 від 05.12.2011 року про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Томаківського районного споживчого товариства (код ЄДРПОУ 01746285) з питань неподання у встановлені строки податкового розрахунку та нарахування податкового зобов'язання з податку на землю за 2010 рік; копія податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 05.12.2011 року №0000491840; копія розрахунку штрафних санкцій з податку на землю по акту перевірки Томаківського районного споживчого товариства №00026/1840/1746285 від 05.12.2011 року; копія акту №00029/1340/1746285 від 11.11.2011 року про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Томаківського районного споживчого товариства (код ЄДРПОУ 01746285) з питання несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з земельного податку за період 31.01.2009 року по 15.04.2011 року; копія податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 11.11.2011 року №0000411840; копія розрахунку штрафних санкцій Томаківського районного споживчого товариства від 11.11.2011 року №00029; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства із зазначенням причини повернення - даної організації не існує; копія акту № 00007/1540/01746285 від 13.10.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» №0000091540/0 від 13.10.2010 року; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту №00012/1540/1746285 від 24.11.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» №0000141540/0 від 24.11.2010 року; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту №000141540/0 від 14.12.2010 року про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень в зв'язку з незнаходженням посадових осіб; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту №00001/1540/01746285 від 14.02.2011 року про результати перевірки своєчасності подання податкової звітності; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» №0000011540/0 від 15.02.2011 року; копія акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток №00003/1540/01746285 від 14.06.2011 року; копія податкового повідомлення-рішення від 14.06.2011 року №0000051540; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 18.11.2011 року №00009/1540/01746285; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 18.11.2011 року №0000161540; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2011 рік; копія акту від 15.04.2010 року № 0020/1741/01746285 про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності; копія податкового повідомлення-рішення від 15.04.2010 року №0002671741/0; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту Марганецької об'єднаної державної податкової інспекції від 14.12.2009 року №00045/1840/1746285; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» №0000451840/0 від 14.12.2009 року; копія акту від 25.12.2009 року № 0000181540/0 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень в зв'язку з незнаходженням посадових осіб; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту Марганецької об'єднаної державної податкової інспекції від 02.03.2010 року №00004/1840/1746285; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 02.03.2010 року №0000041840/0; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту Марганецької об'єднаної державної податкової інспекції від 14.10.2010 року №00033/1840/1746285; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 14.10.2010 року №0000341840/0; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту Марганецької об'єднаної державної податкової інспекції від 14.12.2010 року №00039/1840/1746285; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 14.12.2010 року №0000421840/0; копія акту від 11.01.2011 року №0000421840/0 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень в зв'язку з незнаходженням посадових осіб; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія акту Марганецької об'єднаної державної податкової інспекції від 15.02.2011 року №00001/1840/1746285; копія корінця податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 15.02.2011 року №0000011840/0; копія конверту про направлення поштової кореспонденції на адресу Томаківського районного споживчого товариства; копія наказу Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 23.02.2012 року №105-о «Про оголошення наказу ДПС України від 23.02.2012 року №481-о»; копія постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.03.2012 року по справі №2а/0470/2075/12; копія ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.02.2012 року по справі №2а/0470/2075/12; копія адміністративного позову Марганецької об'єднаної державної податкової інспекції до Томаківського районного споживчого товариства про стягнення податкового боргу; копія телефонограми Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Томаківського районного споживчого товариства від 09.04.2013 року; копія судової повістки по справі №804/4305/13-а.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, суд встановив наступне.

Томаківське районне споживче товариство зареєстроване як юридична особа з 17.09.2004р., що підтверджується Довідкою з ЄДРПОУ, копія якого міститься в матеріалах справи.

Відповідно до вимог чинного законодавства України Томаківське районне споживче товариство є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в Нікопольській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.

Станом на 12.02.2013 року Томаківське районне споживче товариство має податковий борг по платежам до бюджету в сумі 84 372,49 грн., а саме:

- по земельному податку в розмірі 79 968,28 грн. (у тому числі пеня 11 260,47 грн);

- по податку на прибуток в розмірі 2 089,77 грн. (у тому числі пеня 194,84 грн.);

- по податку з власників транспортних засобів в розмірі 1 357,17 грн. (у тому числі пеня 39,17 грн.);

- по комунальному податку в розмірі 957,27 грн. (у тому числі пеня 79,06 грн.)

Сума податкового боргу Томаківського районного споживчого товариства по платежу «земельний податок» у розмірі 79 968,28 грн. (у т.ч. пеня у розмірі - 11260,47 грн.) утворилася в результаті наступного.

03.03.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00005/1840/1746285 «Про результати перевірки сплати узгоджених податкових зобов'язань по платі за землю по Томаківському районному споживчому товариству».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства податкового законодавства, а саме вимог п.п. 5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року та ст.17 Закону України «Про плату за землю» № 2535 від 03.07.1992 р., товариством несвоєчасно сплачувались суми узгоджених податкових зобов'язань податку за земельні ділянки.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 03.03.2010 р. № 0000051840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 10 705,03 грн.

За рахунок часткової сплати у розмірі 7530,72 грн. сума податкового боргу згідно вказаного податкового повідомлення - рішення зменшилась та склала 3174,31 грн.

Таким чином, податковий борг Томаківського районного споживчого товариства згідно податкового повідомлення - рішення від 03.03.2010 року № 0000051840 з врахуванням сплати та пені у розмірі 11260,47 склав 14434,78 грн.

11.02.2011 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00029/1840/1746285 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Томаківського районного споживчого товариства з питання несвоєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.57.1 ст. 57, п.287.3 ст. 287, п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України, несвоєчасно сплачено суми узгоджених податкових зобов'язань по земельному податку.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 11.11.2011 р. № 0000411840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 8 972,42 грн.

Таким чином податковий борг згідно вищевказаного податкового повідомлення-рішення складає 8 972,42 грн.

05.03.2011 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00026/1840/1746285 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Томаківського районного споживчого товариства з питання неподання у встановлені строки податкового розрахунку та нарахування податкового зобов'язання з податку на землю за 2010 рік».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог ст. 14 Закону України «Про плату за землю» № 2535 від 03.07.1992 р. та п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, товариством самостійно не подано розрахунок, не обчислена та не задекларована сума податку на землю.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 05.12.2011 р. № 0000491840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму грошового зобов'язання у розмірі 56 561,08 грн. Відповідно до даного податкового повідомлення-рішення борг складає 56 561,08 грн.

21.05.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00005/1540/01746285 «Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п. .6.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», товариством не подано податкову декларацію по податку на прибуток з підприємств.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 21.05.2010 р. № 0000061540, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.

За рахунок часткової сплати у розмірі 118,07 грн. сума податкового боргу згідно вказаного вказаного повідомлення - рішення зменшилась та склала 51,93 грн.

Таким чином, податковий борг Томаківського районного споживчого товариства згідно податкового повідомлення - рішення від від 21.05.2010 р. № 0000061540 з врахуванням сплати та пені у розмірі 194,84 грн. склав 246,77 грн.

13.10.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00007/1540/01746285 «Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності». Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок ношення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», товариством не подано податкову декларацію по податку на прибуток з підприємств у строки, визначені законодавством.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 13.10.2010 р. № 0000091540, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн. Тому податковий борг за вказаним податковим повідомленням-рішенням складає 170,00 грн.

24.11.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00012/1540/1746285 «Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», товариством не подано податкову декларацію по податку на прибуток з підприємств.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 24.11.2010 р. № 0000141540, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.

Таким чином податковий борг згідно вищевказаного податкового повідомлення-рішення складає 170,00 грн.

14.02.2011 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00001/1540/01746285 «Про результати перевірки своєчасності подання податкової звітності».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», товариством не подано податкову декларацію по податку на прибуток з підприємств у строки, визначені законодавством.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 15.02.2011р. № 0000011540, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму них санкцій у розмірі 170,00 грн.

14.06.2011 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00003/1540/01746285 камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток.

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, товариством не подано податкову декларацію по податку на прибуток з підприємств у строки, визначені законодавством.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 14.06.2011р. № 0000051540, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 1,00 грн.

18.11.2011 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00009/1540/01746285 камеральної податкової звітності з податку на прибуток.

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, товариством несвоєчасно подано податкову декларацію по податку на прибуток з підприємств у строки, визначені законодавством.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 18.11.2011р. № 0000161540, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн.

17.02.12 року до Томаківського відділення Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було подано податкову декларацію (вх.№ 9662) з податку на прибуток підприємства, відповідно до якої сума податкового зобов'язання по платежу «податок на прибуток», що підлягала нарахуванню в КОР платника та сплаті в бюджет склала 312,00 грн.

Відповідачем, у встановлені Податковим кодексом України строки, суму податкових зобов'язань по платежу «податок на прибуток» згідно поданої податкової декларації в розмірі 312,00 грн. не сплачено, тому вона набула статусу «податкового боргу».

15.04.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 0020/1741/01746285 «Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності».

Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного спожичого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог абз.2 ст.6 Закону України «Про податок з власників транспортних та інших самохідних машин та механізмів», підприємством не подано розрахунок податку з власників транспортних засобів за 2008-2009 роки.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 15.04.2010р. № 0002671741, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму грошового зобов'язання у розмірі 1 318,00 грн.

Таким чином, податковий борг Томаківського районного споживчого товариства згідно податкового повідомлення - рішення від 15.04.2010р. № 0002671741 із врахуванням пені у розмірі 39,17 грн. склав 1 357,17грн.

14.12.2009 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00045/1840/1746285. Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового

законодавства, а саме вимог п.п. «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та порушення пп.3.3 п.3 Положення «Про механізм справляння та порядок сплати комунального податку», затвердженого рішенням Томаківської селищної ради від 11.02.2009 № 22/V «Про комунальний податок», товариством не подано податкові розрахунки комунального податку за II та III квартали 2009 року.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 14.12.2009 р. № 0000451840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 340,00 грн.

За рахунок часткової сплати у розмірі 311,79 грн. сума податкового боргу згідно вказаного податкового повідомлення - рішення зменшилась та склала 28,21 грн.

Таким чином, податковий борг Томаківського районного споживчого товариства згідно податкового повідомлення - рішення від 14.12.2009р. № 0000451840 з врахуванням сплати та пені у розмірі 79,06 грн. склав 107,27грн.

02.03.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00004/1840/1746285. Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового

законодавства, а саме вимог п.п. «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та порушення пп.3.2 п.3 Положення «Про механізм справляння та порядок сплати комунального податку», затвердженого рішенням Томаківської селищної ради від 11.02.2009 № 22/V «Про комунальний податок», товариством не подано податкові розрахунки комунального податку за II та III квартали 2009 року.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 02.03.2010 р. № 0000041840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.

14.10.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00033/1840/1746285. Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового

законодавства, а саме вимог п.п. «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та порушення пп.3.2 п.3 Положення «Про механізм справляння та порядок сплати комунального податку», затвердженого рішенням Томаківської селищної ради від 26.05.2010 № 1131/34/V «Про комунальний податок», товариством не подано податкові розрахунки комунального податку за I та II квартали.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 14.10.2010р. № 0000341840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 340,00 грн.

14.12.2010 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00039/1840/1746285. Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.п. «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та порушення ил.3.2 п.З Положення «Про механізм справляння та порядок сплати комунального податку», затвердженого рішенням Томаківської селищної ради від 26.05.2010 № 1131/34/V «Про комунальний податок», товариством не подано податкові розрахунки комунального податку за III квартали 2010 року.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення: від 14.12.2010р. № 0000421840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.

15.02.2011 р. працівниками Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби складено Акт № 00001/1840/1746285. Зазначеним актом документально зафіксовано порушення посадовими особами Томаківського районного споживчого товариства норм податкового законодавства, а саме вимог п.п. «б» п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та порушення пп.3.2 п.3 Положення «Про механізм справляння та порядок сплати комунального податку», затвердженого рішенням Томаківської селищної ради від 26.05.2010 № 1131/34V «Про комунальний податок», товариством не подано податкові розрахунки комунального податку за IV квартал 2010 року.

За результатами проведеної перевірки на підставі вищезазначеного Акту Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби було винесено податкове повідомлення-рішення від 15.02.2011р. № 0000011840, яким було визначено до сплати Томаківському районному споживчому товариству суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.

Таким чином, у відповідності до зазначених вище податкових повідомлень-рішень, винесених податковим органом у відношенні відповідача, загальна сума заборгованості по сплаті податкового боргу складає у сумі 84 372,49 грн.

Також, податковим органом було зазначено, матеріалами справи підтверджено, що жодне податкове повідомлення-рішення не було отримано відповідачем та відповідно повернуті відправнику.

13.11.2008 року Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби була складена перша податкова вимога №1/74, згідно з якою сума податкового боргу за погодженими податковими зобов'язаннями, станом на 13.11.2008 року становить 11 137,02 грн., яка не була отримана підприємством, про що свідчать копії конвертів, наданих позивачем.

15.01.2009 року Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби була складена друга податкова вимога №2/1, згідно з якою сума податкового боргу за погодженими податковими зобов'язаннями, станом на 15.01.2009 р. становить 18 750,84 грн., яка також була не отримана підприємством.

На виконання вимог п.89.3 ст.89 Податкового кодексу України податковим керуючим складено акт опису майна Томаківського районного споживчого товариства №587/10/24-039 від 13.12.2012 року, на яке поширюється право податкової застави .

Правовідносини сторін, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються відповідно до норм Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, норм Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI та Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 12.12.2000р. за №2181 (чинний на момент вчинення правовідносин).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із п.2 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.90р. N 509-XII, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.

Пунктом 3 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» визначено, що платники податків і зборів (загальнообов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

У пункті 1.2 ст.1 Закону України №2181-ІІІ «Про погашення зобов'язання платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» зазначено, що податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до абз.1 п.п.5.3.1, п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до ст.5 п.5.1, п.5.4 п.п.5.4.1 Закону України «Про погашення зобов'язання платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійне визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, вважається сумою податкового боргу платника податків.

Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Активи платників податків - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання (п.1.7 Закону №2181- III).

Відповідно до п.3.1.1. ст.3 Закону України «Про погашення зобов'язання платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» активи платників податків можуть бути примусово стягненні в рахунок погашення його податкового боргу виключено за рішенням суду.

Як вбачається із матеріалів справи, позивачем було надано рішення суду про примусове стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу, яке набрало законної сили, однак вказана сума у даному рішенні - 66 553,50 грн. не відповідає заявленій сумі у даному адміністративному позові, а саме - 84 372,49 грн.

Крім того, суд проаналізувавши правові норми, які регулюють порядок надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі встановив, що вказані дії можуть бути проведені лише за чітким дотриманням вимог ст.95 Податкового кодексу України.

Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі

Відповідно до п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги

Згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.

Також, необхідно зазначити, що в даному випадку позивач звернувся до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває в податковій заставі, а не з вимогою про стягнення з відповідача суми податкового боргу шляхом надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Оскільки, норми Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., застосовуються до платників податків за наслідками податкового періоду, наступного за датою введення в дію Податкового кодексу України, оскільки відповідно до ст.58 Конституції України закони та інші нормативно - правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Критичне ставлення суду викликає позиція податкового органу стосовно направлених двох податкових вимог, адже надана до суду платіжна вимога № 1 на суму від 65 533,50 грн. від 24.05.2012 року до АТ «Райффайзен банк Аваль» була частково виконана, а саме на суму 10,02 грн. та платіжна вимога №2 на суму 1 020,00 грн. від 24.05.2012 року АТ «Райффайзен банк Аваль» повернена без виконання. Тому суд зауважує, що вказані суми у платіжних вимогах не відповідають сумі, вказаній у наданому адміністративному позові про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Також, судом встановлено, що платіжна вимога була направлена лише до АТ «Райффайзен банк Аваль», та податковим органом не було надано до суду доказів відсутності рахунків відповідача в інших установах банку. Тому суд приходить до висновку, що позивачем не було здійснено заходів щодо стягнення суми податкового боргу з рахунків банку, і взагалі не доведено у судовому порядку факт відсутності коштів на рахунках відповідача.

Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Суд, згідно зі ст.86 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, позивачем - суб'єктом владних повноважень, не була доведена правомірність підстав застосування до відповідача - юридичної особи методу стягнення податкового зобов'язання, шляхом погашення усієї суми податкового боргу Томаківського районного споживчого товариства в розмірі 84 372 грн. 49 коп. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, згідно із довідкою про наявність земельних ділянок від 07.11.2011 року № 1635, актом опису майна від 13.12.2012 року №587/10/24-039 та архівною довідкою КП Томаківського бюро технічної інвентаризації ДОР від 25.09.2012 року № 359.

Враховуючи викладене вище, суд не вбачає правових підстав для задоволення заявленого адміністративного позову в спосіб захисту права, обраний позивачем, зважаючи на абсолютну бездоказовість вимог заявленого адміністративного позову будь-якими належними доказами в розумінні ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України з боку позивача, невідповідність суми податкового боргу в даному позові сумі заборгованості, стягнутої в судовому порядку, а також з огляду на встановлені судом обставини зазначені вище, з яких вбачається факт відсутності здійснення відповідних заходів з боку позивача, спрямованих на з'ясування факту відсутності коштів на рахунках відповідача в сумі 84 372,49 грн., що є необхідною передумовою для надання дозволу на погашення суми податкового боргу у визначеній сумі за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Отже, в задоволенні адміністративного позову Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Томаківського районного споживчого товариства про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, суд відмовляє повністю.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Томаківського районного споживчого товариства про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, на суму податкового боргу по платежам до бюджету у розмірі 84 372,49 грн.- відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 19 квітня 2013 року

Суддя (підпис) З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили Суддя Є.О. Жукова 19.04.2013 р. Є.О. Жукова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2013
Оприлюднено29.04.2013
Номер документу30927069
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4305/13-а

Постанова від 15.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Постанова від 15.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні