Постанова
від 18.04.2013 по справі 809/1091/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" квітня 2013 р. Справа № 809/1091/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Грицюка П.П.

при секретарі Андрейчук Л.М.

за участю:

представника позивача Юзвака С.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області

до відповідача: Тлумацького автотранспортного підприємства

про стягнення заборгованості в сумі 17581,90 грн,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області (далі - позивач) звернулося з адміністративним позовом до Тлумацького автотранспортного підприємства (далі - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 17581,90 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач зобов'язаний відшкодовувати витрати органу Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, що здобули стаж, який дає право на даний вид пенсії на цьому підприємстві, однак такі витрати відповідачем не відшкодовано, а тому останні підлягають стягненню в судовому порядку.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі. Посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, просив суд задовольнити адміністративний позов.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про час, дату та місце розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.

Так, судом 05.04.2013 року постановлено ухвалу про відкриття провадження по даній адміністративній справі, яку направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову на адресу зазначену в позові та підтвердженій витягом з Єдиного державного реєстру (а.с. 6), матеріали 10.04.2013 року повернуто на адресу суду із довідкою підприємства поштового зв`язку, якою зазначено причини повернення: "за зазначеною адресою не проживає" (а.с. 26).

Частина 4 статті 33 КАС України передбачає, що у разі відсутності осіб, які не беруть участь у справі, за адресою місцезнаходження (місце проживання) зазначеного в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Відповідно до вимог частини 11 статті 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатись і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вбачає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності представника відповідача.

Суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Закону та інших підзаконних нормативно-правових актів в редакції, чинній на час дії спірних правовідносин.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що Тлумацьке автотранспортне підприємство відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстроване 05.08.1997 року як юридична особа (а.с.6-7) та взяте на облік управлінням Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області.

Згідно з п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди вказаним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Об'єктом оподаткування, для платника зазначеного збору є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.12 вказаного Закону. Згідно пенсійного законодавства відповідач зобов'язаний відшкодовувати витрати органу Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, що здобули стаж, який дає право на даний вид пенсії на цьому підприємстві.

Управлінням пенсійного фонду України в Тлумацькому р-ні за заявою про призначення пенсій, на підставі записів у трудовій книжці та довідок (а.с. 8,9), підтверджуючих право на пенсію за віком на пільгових умовах, 26.04.2010 року призначено ОСОБА_2 пенсію на умовах ст. 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (а.с.10), тобто без нарахування належних до відшкодування сум витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду в області від 30.11.2012 року №187 представником фонду в області проведено взаємоперевірку та виявлено порушення в призначені пенсії, а саме невірне застосування діючого законодавства, пенсія була призначена у відповідності до вимог ст. 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", тоді як на підставі діючого законодавства, в разі включення до спеціального стажу періоду роботи після 01.01.1992 року, пенсія повинна була призначена на підставі пункту "б" ст. 13 цього закону, за яким витрати на виплату та доставку пільгових пенсій належать до відшкодування.

Спеціалістами управління Пенсійного фонду в районі переглянуто пенсійні справи і виявлено аналогічні порушення зокрема у справі ОСОБА_2 (а.с. 12).

Таким чином, згідно із розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" та пунктів "б" - "з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за списком №2, відповідачу донараховано з березня 2010 року по грудень 2012 року - 16652,39 грн., січень 2013 року - 603,09 грн.(а.с. 16), та з березня 2013 року - щомісячно 326,42 грн. (а.с. 19), що в загальній сумі складає 17581,90 грн. Зазначені розрахунки були отримані відповідачем про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 15,18).

Також сума боргу підтверджується довідкою про заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с. 20). Однак, відповідачем не відшкодовано, а тому вони підлягають стягненню в судовому порядку.

Так, статтею 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що об'єктом оподаткування для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону (а це суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених вище, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади) крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Статею 4 вказаного Закону встановлено ставки збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 100 відсотків від даного об'єкта оподаткування.

Відшкодування підприємствами витрат Пенсійного Фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України N 21-1 від 19.12.2003 .

Пунктом 6.1. Інструкції передбачено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у розмірі 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Відповідно до п.6.4 вищезгаданої Інструкції розміри сум відшкодування на поточний рік визначаються відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствами до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Згідно ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та ч.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та зареєстрованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України підприємства зобов'язані відшкодовувати витрати органу Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, що здобули стаж який дає право на даний вид пенсії на цьому підприємстві.

Таким чином, встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню понесених позивачем витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у відповідності до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" в сумі 17581,90 грн.

Наявність заборгованості відповідача перед управлінням Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій підтверджується розрахунками фактичних витрат на доставку та виплату пенсій, призначених на пільгових умовах та довідкою про борг.

Доказів сплати заборгованості на час розгляду справи суду не представлено.

Враховуючи вищенаведене суд приходить до висновку, що позов підставний та належить до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Тлумацького автотранспортного підприємства (78000, вул. Грушевського, 64А, м. Тлумач, Івано-Франківська область, ідентифікаційний код 01739256) в користь управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в розмірі 17581 (сімнадцять тисяч п'ятсот вісімдесять одну ) гривню 90 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис / Грицюк П.П.

Постанова складена в повному обсязі 25.04.2013 року у зв'язку з тим, що суддя Грицюк П.П. перебував на листку тимчасової непрацездатності з 19.04.2013 по 24.04.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено30.04.2013
Номер документу30934734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1091/13-а

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

null від 18.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 05.04.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні