Постанова
від 25.04.2013 по справі 801/3826/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ   вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013          ПОСТАНОВА Іменем України 25 квітня 2013 р. (14:45) Справа №801/3826/13-а    Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засідання Кисельової  А.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом  Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим  до Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "Центральний-Керч"  про стягнення Обставини справи: до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулося з позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим до Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "Центральний-Керч" про стягнення заборгованості у сумі 47166,36 грн. Позовні вимоги мотивовані несплатою відповідачем у встановлені строки фінансових санкцій, нарахованих на підставі рішень, та сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахованих на підставі акту.   У судове засіданні позивач явку представника не забезпечив, повідомлений належним чином про час, дату та місце розгляду справи. Представник позивача надіслав клопотання про  розгляд справи  за відсутністю представника позивача та підтримання позовних вимог. Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи сповіщений належним чином-за адресою реєстрації юридичної особи,  про причини неявки суд не повідомив, будь - яких клопотань до суду не надіслав. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представника позивача. Дослідивши матеріали справи та оцінивши доказів в їх сукупності, суд                                                      ВСТАНОВИВ: З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-VI від 08.07.2010 року (надалі –Закон №2464-VI), яким встановлено новий  єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Частиною  першою  ст.1 Закону №2464-VI передбачено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування Відповідно до частини 1 статті 2 Закону №2464-VI дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Пунктом 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464-VI встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Згідно з п.1 частини 1 статті 4 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.   Судом встановлено, що Обслуговуючий кооператив "Гаражний кооператив "Центральний-Керч" зареєстровано в Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим. Таким чином, Обслуговуючий кооператив "Гаражний кооператив "Центральний-Керч" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Згідно з частиною 2 статті 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Відповідно до частини 3 статті 9 Закону №2464-VI територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати єдиний внесок лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Частиною 8 статті 9 Закону №2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік. Відповідно до розділу IV пункту 4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 обчислення єдиного внеску зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок. Відповідно до пункту 2.2. Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, затвердженого постановою Пенсійного фонду України 27.09.2010 року № 21-1  документами, на підставі яких здійснюється облік сум нарахованих платежів шляхом занесення інформації про суми, що підлягають сплаті платниками, до карток особових рахунків платників, є, зокрема, самостійно визначені платником звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), які подаються платниками до органів Пенсійного фонду та на підставі яких здійснюється нарахування єдиного внеску.   Судом встановлено, що посадовими особами позивача була проведена планова перевірка Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "Центральний-Керч" з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України за період з 01.01.2007 по 31.07.2012. За наслідками перевірки був складений акт від 29.08.2012 №39-Ю, за висновками якого встановлено порушення з боку п. 3, 4 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-VI від 08.07.2010 року та донарахована сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування по ставці 36,77% за період з січня 2011 р. по липень 2012 р. у розмірі 27329,58 грн., по  ставці 3,6% за період з січня 2011 р. по липень 2012 р. у розмірі 2675,73 грн. Загалом відповідачу нараховане 30005,31 грн. Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. Судом встановлено, що управлінням Пенсійного фонду України в м. Керчі АР Крим виставлена відповідачу вимога про сплату боргу № Ю-481 від 20.08.2012 на суму 30005,31 грн., у тому числі недоїмка по сплаті  єдиного внеску у розмірі 30005,31 грн. Зазначена вимога отримана уповноваженою особою відповідача, про що свідчить повідомлення про отримання поштового відправлення. Відповідно до пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону №2464-VI страхувальник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Таким чином, в порушення ч. 2 статті 6, ч. 4 статті 25 Закону №2464-VI  відповідач своєчасно не сплатив суму єдиного внеску у розмірі 30005,31 грн. Згідно ч. 2 статті 25 Закону №2464-VI у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Пунктом 3 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI передбачено, що за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску. Згідно п. 6 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум. Згідно частини 14 статті 25 Закону №2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Судом встановлено, що рішенням №1220 від 19.09.2012 до відповідача на підставі п. 3 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI до відповідача застосовані фінансові санкції у розмірі 14838,04 грн. Рішенням № 1219 від 19.09.2012 до відповідача на підставі п. 6 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI до відповідача застосовані фінансові санкції у розмірі 2323,01 грн. Зазначені рішення були спрямовані на адресу відповідача. Згідно частини 15 статті 25 Закону №2464-VI суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення. Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску. За даними позивача заборгованість відповідача складає 47166,36 грн., що підтверджується карткою особового рахунку. В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав докази сплати заборгованості, яка складає предмет спору. Отже, суд приходить до висновку, що  відповідач своєчасно не сплатив донараховану суму  єдиного внеску та фінансові санкції у розмірі 47166,36 грн., які і  підлягають стягненню з останнього. Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача. Під час судового засідання, яке відбулось 25.04.2013, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ у повному обсязі постанову складено 26.04.2013. На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд                                                           ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2.Стягнути з  Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "Центральний-Керч" (код ЄДРПОУ 26330462) на користь управління Пенсійного фонду України  в м. Керчі АР Крим  заборгованість в розмірі 47166,36 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   Суддя                        Тоскіна Г.Л.                                                                                                                        

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.04.2013
Оприлюднено13.05.2013
Номер документу30942760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3826/13-а

Ухвала від 03.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 25.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні